image via ftp

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
De methode om een image serieel te flashen en uit de box te halen mbh bootmanager is bij de meesten wel bekend,

maar ik merkte dat de methode om dit geheel via ftp te doen bij velen onbekend is, toch werkt deze methode eleganter en mooier.

-Zorg voor een werkende ftp verbinding met de box

-Ga in de box naar service>software update>expert functions>read whole image.

De flash wordt nu geladen in var/temp als flashimage.img

- Ga via een ftp proggie naar de box en naar de map var/temp en kopieer de image naar je hd.

Thats it!

Het schrijven van een image gaat op zelfde wijze, maar dan andersom en read wordt write;-)

Het lezen en schrijven gebeurt zonder bootloader, maar die staat toch al op je box.

have fun;-)

 
Maar het werkt niet altijd de beste methode blijft het via bootmanger.

 
Die ervaring heb ik niet.

Vooral het terugzetten van de image op de hd gaat op bovengenoemde manier veel soepeler bij mij.

 
of je doet het zo - uit de faq:

Create own image (or backup)

Start a telnet session to your dbox

enter command: "cat /dev/mtd/5 > /tmp/image.img" This command makes an image file in /tmp which holds all current data. You can now get/save this copy on your pc via ftp

 
Gaat dit ook als ik van een Neutrino naar een Enigma versie ga?

 
dacht dat je niet van een db hield??? dan toch enigma erop???

 
Ach, zeeman, je moet alles uitproberen;-)))).

Nou, alles...... enigma op een dbox2 kan nog net;-))))

Maar langer als een dag staat ie er bij mij niet op;-)

 
Helemaal waar! Het is echt klote! Wat een waardeloze img. Ik zet er snel weer Neutrino op, echt veel beter.

Ik had geprobeert om de img via FTP erop te zetten zoals Denktank hierboven al zei. Dit mislukte echte en de box wilde niet meer flashen.

@ Denktank: Heb je nog suggesties/ideeen waarom dit bij mij fout ging. Ik heb de img op mn box gezet met de `zonder bootloader´optie.

 
Mijn ervaring is nu wel dat het via expert options via ftp heen en weer kopieren alleen goed werkt als de hele image (incl. bootloader) al in de box zit.

Wil je een compleet andere image erin zetten gaat dit eigenlijk alleen goed via bootloader.

Er zit dus wel degelijk verschil in hoe een bootloader (toch altijd 1.1.6) de image aanstuurt.

Het terugzetten van neurino, nadat ik er enigma op had staan ging in eerste instantie helemaal niet, ook niet serieel.

Nadat ik de box had ontstekkerd en ff uit had gelaten, ging dat wel probleemloos.

 
Mooi! Bedankt voor de info. Nu weet ik wat mij dus te wachten staat. Enigma in een Dbox2 is op dit moment geen succes.

Zijn er ook Neutrino versies die (Key)updates via het net ophalen?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan