SPECTRALOOK ook te koop in nederland?.

Ik ken hem wel in draagbare uitvoering met ingebouwde accu, en scherm (hiermee is het mogelijk om zonder ontvanger de schotel (op het dak) af te stellen), maar die is vrij prijzig volgens mij.

Als je de prijs weten wil kan ik dat wel voor je navragen.

 
Ik wil de spectralook (als luxe) bij mijn draaibare schotel gebruiken om te kijken of er wat op satelliet aan signaal aanwezig is.

 
Ik heb een Satlook die ik af en toe aan het geheel heb hangen.

(precies volgens het schema van de spectralook, alleen zit het schermpje er al ingebouwd.)

Voor de rest is het zo'n app. wat Ducom al beschreef en ik moet zeggen dat het nogal frustrerend werkt.

Je ziet satsignalen die je met geen mogelijkheid op je ontvanger kunt toveren, zowel analoog als digitaal niet, en dat vind ik wat minder.

Maar het leuke daarvan is dat er meer te ontvangen valt dan je ontvanger aangeeft, maar zie dat maar eens te decoderen.

Overigens zie je buiten het normale satelliet spectrum ook signalen verschijnen, die je misschien met een oude RTL4 converter op je scherm kunt krijgen, maar mij is dat nog niet gelukt.

Het apparaat is wel ontzettend handig om uit te richten ,en werkt sneller als het signaalbalkje van je ontvanger.

Ik heb onderandere met dit ding de LMI satelliet ontdekt, nog voordat er in de bladen vermeld werd dat je ook in europa een aantal beams kunt ontvangen!

Ik zal eens informeren naar dit app., het lijkt mij wel een leuk speeltje, alhoewel je een 2e toestel nodig hebt om zowel het beeld als het spectrum tegelijk wilt bekijken.

Wat dat betreft is de Satlook iets handiger, al zal de prijs van de spectralook een stuk lager liggen dan 750 euro!

 
Ik heb de spectralook gezien op een sng auto waar die gebruikt wordt om het astra schoteltje uit te richten (astra haal je er dan makkelijk uit met al die dvb signalen)

 
als ik het zo lees doet dit apparaatje hetzelfde als je met dvbedit kan doen met het knopje band scanner. moet je natuurlijk wel een nokia hebben.....

groeten opeltje

 
kijk hier maar eens.....http://www.coolstf.com/dvbedit/

groeten opeltje

 
@Pet123

Die Spectralook is een product van de Zweedse fabrikant Emittor. Deze is o.a. gekend van de Satlook meetapparatuur en de diseqc switches.

De website is http://www.emittor.se, mogelijk kan je bij hun vragen wie hun spullen in Nederland/België verdeeld.

Ik heb in het verleden met dat toestelletje gewerkt, je hebt een tv nodig om het spectrum zichbaar te maken vb. via de scart aansluiting en parallel sluit je een sattuner aan diezelfde tv via de RF aansluiting.

Nu kan je schakelen tussen scart (om het spectrum te zien) en RF (om zenders te bekijken), zodoende kan je vaststellen op welke satelliet je aan het meten bent.

Een paar jaar geleden kostte dit toestelletje rond de 140 euro

 
Een email gestuurd.

Antwoord:

Prijs voor de spectralook is ongeveer EUR 220,- en is verkrijgbaar bij de betere speciaalzaken.

Hij is dus te koop in Nederland alleen voor die prijs denk er nog even over na.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan