originele seca in de Nokia 9500??

S

Satslope

Beetje moeilijk om aan te geven in welke thread dit moet, hier lijkt me het beste.

Op wanissa.host.sk staat een compleet "pack" voor de Nokia9500.

Volgens de site zou dan een originele seca kaart moeten werken.

Ik kom er echter niet uit of dat via een blokker moet (die staan ook op die site) of dat ie rechtstreeks erin kan??

Heeft iemand daar al eens mee gespeeld?

 
je moet eerst de cam ombouwen naar wanissa als je dat heb gedaan gaat er in de eprom van de cam nieuwe firmware , daarna nieuwe firmware in de ontvanger daarna nog 2 subroutines der in wat sleutels om kanalen vrij te schakelen .

Ik had de vorige versies van wanissa 0.8x al draaien en moet zeggen dat het kunstenaars zijn .

De versie met seca heb ik der nu in zitten maar heb em nog niet draaiende gekregen.

Ik heb allen beeld als ik der een fun kaard met 6 in 1 software in vrot , heb zo een twee drie geen orginele seca kaart voor handen .

Helaas werkt de wanissa emumode(zonder kaart) niet bij deze versie (bij mij dan) zit nog ff te vogelen , anders switch ik mooi weer terug en ga ik verder met alleen versie 0.90 van wanissa.

Kaartjes schrijven behoort dan tot de geschiedenis :)

greetz

 
Hoi.

Als het goed is zou Amon 5.4 zonder wanissa aanpassing gewoon moeten werken met die "samantha" patch.

Dan heb je niet die interne keys denk ik maar dat vind ik ook neit interessant.

Dat je dan nooit meer iets zou hoeven doe lijkt me een fabeltje.

Meestal veranderen er toch weer keys enzo, en wat is er nou simpeler om even een kaartje te proggen?

Het gaat er mij om of die"versie die met een originele seca zou werken ook EMM's stuurt.

Omdat het italianen zijn vermoed ik dat Seca2 origineel ook moet werken en dan heb je natuurlijk prijs want de software kijkt waarschijnlijk helemaal niet naar een PBM en dergelijke.

Dat betekent met een officiele kaart voor het settop pakket gewoon naar alles kijken.

Nou, als dat kan met de 9500 kan ie weer jaaaren mee ;)

 
Nou in emulators hoort ie niet echt want het is geen emulator software zoals voyager etc.

Het gaat om de Nokia, dus dan maar Irdeto ontvangers.

Wel mooie mogelijkheid overigens.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry BT, je hebt gelijk..

Ik heb wel een file gevonden voor een dual-blokker. Het is een hex voor de 16F876 en die zou dan een SecaV7 en een Fun5in1 kaart tegelijk in de 9500 kunnen draaien.

Beschrijving is dermate summier en geen aansluitgegevens dat ik er voorlopig niks mee kan..

 
uh je kan via je ab je ontvanger naar huidige keys laten zoeken voor Irdeto

ProvID/PMK => PK

Shex/PHMK => PMK

Seca

PPUA/MK1 => PK C,D,E

Viaccess

UA/MK4 => PK

werkt opzich best wel aardig , niet zo makelijk als een kaartje proggen ok , maar het blijft hobbyen .

@ blacktiger hij emuleert(wanissamode) dus wel degelijk via de irdetocam dus hoord hij toch ook wel een beetje thuis bij de emu`s?

greetz barry

 
Forumnaam: Emulatoren / Voyager / Cardemu

Voyager en Cardemu zijn emulator programma's.

Er staat ook onder dat het voor season en season2 is. Lijkt me duidelijk dat hier dus echte emulators bedoelt zijn.

Je zou wel kunnen stellen dat de cam emuleert, maar dan kun je ook stellen dat een funkaart seca en viaccess emuleert en dan een topic daarover gaan beginnen in het emulator forum, niet?

Het gaat er dus niet om of het emuleert, maar of het daadwerkelijk een emulator is en dat is het niet want het is een cam. Volgende keer graag dit soort vragen stellen in een daarvoor bestemd forum -> kletspraat dus, of per email.:)

Dit rukt namelijk het topic hier een beetje uit het verband en zoals bekend is wordt het hier nooit iemand kwalijk genomen als ie eens in het verkeerde topic post, zeker niet als er geprobeert is er over na te denken omtrent waar het hoort.

Verdere discussie of vragen hierover dus ->kletspraat/email en niet hier.

De vragen over de ontvanger zoals inititeel bedoelt door satslope blijven uiteraard hiero. :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om even bij de les te blijven (hihi)...

De cam module moet op Wanissa mode MET sbr staan. In de praktijk betekent dat een paar pootjes van ic's aan 0 en +5V en een doorverbindig tussen 2 ic's. Dan kun je em niet meer gewoon gebruiken. Of je moet die dipswitches erop maken.

verder moet je dvbk90 en samantha sbr laden.

Maar ik vond nog iets: een modificatie van de CAM zodat de 6MHz clock veranderd wordt in 3.5. Dit doen ze door ergens uit de 9500 een signaal op een vrije pcmcia-pen te zetten en die in de cam weer door te lussen (naar de sc denk ik)

Ik ben er alleen niet achter of dit met de nieuwste soft nog wel nodig is. Misschien hebben ze de cam softwarematig op 3.5MHz kunnen krijgen...

Wat ik ook nog niet weet is of het met een s1 kaart wel werkt. Het is gemaakt voor de italiaanse s2.

Dus nog even wat research voor ik hier de boel ga verbouwen..

 
Hey dat van die clock aanpassinng had ik nog niet gelezen .(link)Maar dat het werkt zover kan ik je wel melden niet meer overschakelen doormiddel van dipswitches(allsas/wanissa) kaart der in of der uit is voldoende om te switchen tussen wanissa of samantha/allsas mode.

Das dus al een reden om over te stappen voor mij dan.

helaas geen seca1/2 kaart voor handen om te testen of dat ook zou werken , maar ik had gelezen dat er nog geen updates doorgegeven zouden worden ,dus moet je evengoed in een andere tuner updaten.

verder hebben ze nu naast het yahoo forum ook een ander forum geopend te bereiken via http://www.wanissa.host.sk/ eerst was deze gesloten nu dus open voor publiek.

Das altijd makelijk voor verdere vragen

 
Hi!

Die clock aanpassing vond ik op de yahoo groepen (heb een mailtje gezet bij coole links)

Maar in de nieuwste "pack" wordt daar niet over gerept.

Wat wel erg raar is: als je volgens de readme.txt de Samy01.bin in ja cam zet kent ie alleen Samantha mode. Dan heb je volgens de text nog maar een 4-dipswitch nodig, alleen voor de hoogste 4. En die moet dan op ON OFF On OFF staan.

Als je dan gaat kijken in het schema, dan zou dat betekenen dat je helemaal niks hoeft te modificeren (???) Ik vermoed dat dat een foutje is.

Dat Seca niet AU is heb ik ook gezien. De vraag is hoelang je zonder AU met een s2 kaart kijkt. Werkt die gewoon met maandkeys dan kun je de update gewoon zelf uit de EMM-data vissen via SCSI. En vervolgens stuur je de signed data met cardmasterplus naar je kaart. Dan imiteer je gewoon de seca decoder in feite.

 
heb ik ook gelezen van die jumpers als je wat reakties verder leest word ook aangegeven dat dat fout was en je gewoon het schema (allwan)moet aanhouden.

ik krijg helaas geen beeld met een seca kaart nog met een irdeto kaart met ds9 of een fun6in1 werkt het wel stop ik der een fun6in1 met oude keys der in neemt wanissa(met geldige sleutels) het netjes over.

 
Ik ben er intussen mee gestopt.

Seca krijg ik ook niet aan de gang. Een 5-in-1 geval wel maar met moeite.

Updates dat werkt wel.

Zet je de cam een keer op Amon5.4 of je stopt er een andere cam in dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Ook na een cam reset moest ik de sbr files weer laden. Ik vind het erg onstabiel.

Toen ie het even goed deed op de funkaart viel wel op dat je bloedsnel beeld krijgt op gecodeerde zenders.

Maar nu zit de NoManIt er weer in. Vind ik leuker, dat Menu C ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan