rwdv3210

T

tendoryu

ik heb een vraag

ik heb een combi gekocht philips RWDV3210K

een schrijfsnelheid van 32x, een herschrijfsnelheid van 10x, een leessnelheid van 40x en een DVD-leessnelheid van 12x.

en op de goede manier aangesloten op een pentium2

500mhz met hd 4gb en 128mb

de drivers zijn ook goed geinstaleerd

besturing is me

ik ben al een paar dagen bezig om de copier snelheid hoger te krijgen maar sneller dan 6X schrijven gaat niet.

ik gebruik nero. easy cd creator en clone cd

het maak niet uit met programma dat ik gebruik

sneller gaat niet

ik kan maar niet de fout vinden wat ik gedaan heb mischien dat er iemand iets weet of het zelfde heeft meegemaakt

tendoryu

 
probeer in nero eens uit wat de snelheden zijn van je ide poorten. dit kun je doen onder het knopje bestand/voorkeuren/cache/alle stations snelheden testen.

 
en ook belangerijk, heb je de hd en brander op 1 ide kabel aangesloten?

voorkeur is hd op ide 1 als master en brander op master op ide 2. en krijg je ook foutmeldingen tydens het branden?

probeer ook eens om de dma aan te zetten in windhoos.

groeten opeltje

 
Doe ook eens een "search" hier in dit forum op "philips" want kort geleden had nog iemand dit probleem, ook met een philips schrijver en daar staat ook een hoop info in.

Wat bijv. nogal eens wil helpen is om de firmware te upgraden.

 
ik had in de search gekeken

Philips cdr1610A brand maar 8 maal

alles uitgetest en het werkt nog niet

in nero de snelheden getest van de ide poorten van de c:

ik heb de test wel

uitgevoerd met nero en kom tot de conklusie dat de hd maar 2500kb/s doorgeeft

hoe dat komt weet ik niet

om max te profiteren van de schrijver moet de doorstroom 4600kb/s zijn

tendoryu

 
Je kunt bij ahead, de maker van nero een database update halen.

Daarin staan de door hen geteste writers met de daarbij behorende snelheden gemeld.

Als je dat nog niet gedaan hebt, is dat de moeite waard.

Grote kans dat jouw writer niet is de oude database staat en ie daarom een veilige waarde aanhoudt.

Ook de kwaliteit van de media is natuurlijk belangrijk dus eventueel een ander (misschien iets duurder) schijfje proberen.

 
volgens mij moet je de snelheid op je ide porten omhoog zien te krijgen, anders heeft het geen zin.

speel eens met de intellingen van je ide poorten. hier heb ik ook effe getest en gaat hij 25,539 kb/sec. je snelheid is veel te laag en de brander kan volgens mij daardoor nooit sneller branden.

groeten opeltje

 
Kan het aan je IDE-kabel liggen?

Heb je wel een 80 pins kabel i.p.v. 40?

De 80 pins kabel is te herkennen aan gekleurde uiteinden; rood blauw en ik dacht zwart.

 
aan iedereen alvast bedank

ik ben de ganse dag eraan bezig gewees

de ide snelheid krijg ik niet hoger ook niet in de bios ik heb ook geprobeert met de dma aan en uit te zetten helpt ook niet ik denk dat de hd gewoon te oud en te langzaam is

tijd dus voor een nieuwe

groeten tendoryu

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan