At MEGA 163

D

Dr Diq

Heeft iemand van jullie een hex voor de at mega 163? Is voor uitbreiding van mijn site, maar kan dat ding nergens vinden!

Alvast bedankt!

 
Er staat een flash hex bij de 6in1 files van Xamuh.En verder is er bij het progje Atmega128 een interne eep.hex te vinden.

 
Heb ik gezien, maar de hex van Xamuh is voor de at mega 161 en niet voor de 163. De interne eeprom is niet nodig voor de 163.

 
Zuiver uit nieuwsgierigheid (en onwetendheid:)) Wat is een At Mega 161 eigenlijk voor iets?

Zijn dat bepaalde files of een type Atmel kaart of programmer of wat moet ik me hierbij voorstellen?

 
Een Atmel Mega kaart is er al een poosje, de eerste is met een AT90S161 uitgevoerd. Dit is een snellere Flash dan een van een Funkaart ( AT90S8515 )

De Eeprom is een 24C256, dus hetzelfde als een fun 4

De AT90S163 is een van de snelste Atmel chips tot nu toe, alleen de flash files zijn "onvindbaar".

Kortom, de AT kaart is een supersnelle funkaart!

 
die at fun word in europa ook bijna niet gebruikt

maar is zeer bekend in de states . met name direct tv . word met die kaart gekeken . En dat is toevallig nagra . Daar is hij dus zeer goed voor te gebruiken , denk aan polsat die dus ook net even een snellere proc nodig heeft .

gr dj

 
@ DrDiq

Ik heb een Atmega163flashAU file gevonden. Zal hem je mailen.Ben zeer benieuwd, want ik wil die kaart ook bestellen.Er moet echter voor zover ik weet met een multiprog gewerkt worden.Dat betekent een nieuwe aanschaf.....Want ook de gewone funprogger(parallel) redt t niet

 
Bedankt Jer49,

Zag je reactie ook bij Duck. Ik laat het zeker weten. Hou mijn site effe in de gaten, daar staat hij binnenkort bij files als hij werkt!

GrZ

 
Mooi initiatief, Dr Diq!

Ik heb een tijdje geleden een aantal van deze kaartjes gekocht maar had er nog geen files en dergelijks voor gevonden.

Ik ben reuze benieuwd!!

 
HELP

Wil iedereen even helpen testen of deze files te schrijven zijn op een AT Mega 163 kaart.

Download ze effe hier: AT MEGA

BEDANKT!

Stuur effe een meeltje naar me: info@drdiq.nl als het werkt of niet.

PASSWORD: FUN ( met HOOFDLETTERS )

Groetjes

 
Hai mensen,

Heb hier de file getest met een multipro programmer, hij schrijft zonder foutmeldingen, maar geen beeld wanneer kaart in ontvanger. (humax5400 TOH2.0)

Eens zien of ik iets uit kan lezen........

 
Bedankt voor het antwoord, weet ik ook weer wat dat is.

Naar aanleiding van deze denk ik dat we dan het beste alle Atmel forums om kunnen zetten in 1 atmel forum voor overzichtelijkheid.

Een forum als de 2343 wordt bijv. toch bijna niet meer gebruikt, we zullen zien.

Maar nu weet ik tenminste ook weer wat een at mega is. thanks.

 
Het lijkt mij wel leuk om dit project weer op te pakken.

Ook hier worden de files prima op de kaart geschreven en word de kaart ook netjes door de MM geaccepteerd, maar ook hier geen beeld.

Ik krijg een "no acces" melding op seca dus denk ik dat er geen bruikbare info in de files staan.

Bij Irdeto krijg ik een "please insert card" melding.

Ben je inmiddels al wat verder gekomen met dit kaart type?

 
Vanavond krijg ik als het goed is een setje files in de meelbox. Hopen dat een van deze werkt! Ik laat het zeker even weten!

 
En voor de geïnteresseerden:

De atmega kaart is onderandere te beschrijven met het programma "Masterburner" en een MasterCrd of Mastera programmer.

 
Weet weer wat nieuws.

Heb nu een setje dat net zo ( slecht ) werkt als de andere. Krijg keurig de Irdeto kanalen te zien. Premiere, Erotiek......

Als ik nu de AT163 Flash pak samen met de eeprom van een doodnormaal fun filetje krijg ik ook gewoon diezelfde Premiere kanalen. De seca kanalen worden niet doorgegen. Net zo min als de Viaccess en de rest.

Kaart word herkend als Irdeto Betacrypt.

Kortom, we moeten aan de Flash rommelen, niet de eeprom.

Weet nog niet hoe, maar dat komt nog wel. Iemand al een ideetje?

p.s. het zappen van de Irdeto kanalen gaat toch wat sneller en blijven niet mee hangen met het zappen van de Erotiek kanalen. ( Deze zappen trager met een fun )

Is dus wel de moeite waard om te proberen!

 
Ik heb net bij FUS (de pool) Atmega files gevonden, ook voor Polsat.

Die link van Dr. Diq geenft nu pagina niet gevonden.

Ik heb ook interesse juist vanwege polsat. Maar ik weet niet of die flash bedoeld is als "irdeto-emulatie" voor in de Nokia9500 Humax etc. Of als echte nagra-kaart??

'Verder las ik ergens dat je files voor de 8515 ook op een At Mega zou kunnen schrijven (???)

Kun je zo'n 163 met een funprogger schrijven? Kan me niet voorstellen dat alléén de Multi-pro dat kan. Mastercrd in Atmel mode?? (misschien hebben ze een update)

 
Is deze kaart ook met wat oudere programmers te beschrijven

de flash gaat hier wel met funprom..maar de .crd krijg ik er niet op ook als ik de crd omzet naar hex

heb helaas geen mastera daar zou het wel mee gaan heb ik gelezen..

 
Ik ben min of meer weer gestopt met dit projekt, er is gewoon nog te weinig te vinden.

Wel jammer, maar ja.

 
Heb de kaart toch nog werkend gekregen alleen orf en premiere tot nu toe ..moet de crd nog aan passen voor het nl pakket ..heb de nieuwste versie van ponyprog 2000 gedownload die ondersteund ook atmega163 .had nog een programmer liggen voor de eerste atmelkaarten de jupiter1 kaart de Harpune genaamd maar zal ook wel onder andere namen in Nederland verkocht zijn ..en daar mee de hex geschreven ..daarna met cardhunter en een 3.5 MHz phoenix programmer de crd geschreven

Programmierung Hex:

Zuerst man das Atmel.hex Datei programmieren. Dies macht man mit Pony Prog.und als Programmierer dient die Harpune :

1. Unter Devices/Select/AVR Micro den Chip ATmega163 einstellen

2.Unter Option/Setup SI Prog API und Invert SCKL enable

So nun sind alle Einstellungen aktiviert und man kann mit dem beschreiben beginnen. Atmel Hex laden und unter Device/Write das ganze auf die Karte bringen.

Programmierung CRD:

Die eigentlichen Files werden nun mit Card Wizzard, Card Magic, oder Card Hunter programmiert. Als Programmierer nimmt man eine Smart Mouse oder ähnlichen Programmer im 6..3.5 .. Mhz Modus ! Eingestellt werden muss nichts mehr. Nur noch CRD laden und ausfüren.

Macht es Sinn Fuses zu Setzen?

Nein, sie haben keinen Einfluss, auf den Prozessor wie er funktionieren soll, sondern dienen hauptsächlich zur Verschleierung der Daten.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan