Groene Schotel?

H

HurryBird

Ik ben op zoek naar een groen uitgevoerde schotel (voor een karweitje ;) ;) ) maar schijnbaar :confused: is die nergens te vinden?? Al de diverse site's van fabrikanten nagezocht maar nergens een (donker)groene uitvoering. Wel donkergrijs of zelfs doorzichtig.

Natuurlijk kan ik ook een standaard Triax kopen en deze groen gaan verven, maar het moet in mijn ogen toch ook wel op de "niet verfbare manier" kunnen!?

Wie van jullie heeft toevallig een groen uitgevoerde schotel, of heeft een adres/tel.nr./e-mail of wat dan ook van een bedrijf/persoon waar ik deze wel kan krijgen. Minimale "diameter" moet wel rondom de 70-80 cm zijn.

Alvast mijn hartelijke dank!

Greetings HurryBird

 
Technisat heeft lang geleden eens een aantal kleuren schotels gevoerd, juist ter camouflage.

En dus zat er ook een donkergroene bij (ook steenrode).

Wel met grijze letters hun naam erop.

En die waren dacht ik in 60 en 80 cm te krijgen.

Maar ik weet niet zeker of ze nog te koop zijn.

Hmm net ff op hun site in duitsland geweest, en ja hoor, dat is er nog.

Olijfgroen heet die kleur.

Met een beetje fantasie kun je je de duitse site van dit bedrijf wel indenken, en van daaruit moet ook een NL handelaar te vinden zijn lijkt me.

 
Een spuitbus hoeft niet zo enorm duur te zijn hoor.

Spuit gewoon je huidige schaal in de gewenste kleur ,neem een verfje op acryl basis en er is niets aan de hand.

 
@Mas3 : idd... een groene schotel... de eerste :) !! eens even wat de mogelykheden hiervan zijn!

@Tech : Nog een klein misverstandje de wereld uithelpen, Mat of Glans? ;) kben zelf uitgegaan van Glans dit ivm de betere reflectie v/h signaal. Heb ik nu altyd verkeerd geredeneerd? Of klopt dit nu juist.......

Greetings HurryBird

 
Je kunt beter matte lak nemen ivm de zonne reflectie.

Je lnb wil nog wel eens behoorlijk warm worden als de zonnewarmte door de schotel op de lnb gebundeld word.

Voor de werking maakt het niets uit!

 
Hehe ja inderdaad, mijn vader had z'n schotel mooi glanzend groen geverfd en inderdaad, LNB gesmolten..

 
Dank u, dan zat ik dusz fout ;) Kdenk dus dat het handiger is om een standaard triax aan te schaffen, deze groen te spuiten/verven met "mat" verf. Is vooral qua aanschafprijs een stuk goedkoper terwijl het rendement eigenlyk hetzelfde blijft.

Greetings HurryBird

 
Hij is leuk, cb0rmn!!! :biggrin:

 
je zou ook eens bij de domeinen kunnen kijken. het leger heeft alles in het groen:biggrin:

groeten opeltje

 
Voor zover ik weet zijn ze gewoon in de winkel te bestellen hoor!

Gooi anders eventjes een PM in mijn richting!

 
Dezelfde fabrikant die ik boven noemde heeft ook schotels met smiley's erop, staat gewoon bij hen op de site.

Maar die van jou is wel mooier.

 
@Opeltje, ik zou maar geen schotel nemen van de domeinen, als je pech hebt zit er ook nog radio-golven absorberende verf op, dan ontvang je dus niks meer.

Je kan er ook neon-kleuren-verf op doen, en dan een blacklight lamp aan de lnb-stang monteren........ da's erg hip in het donker !!

Matrix

 
Als straks m'n schotel aan de voorkant van het huis niet genoeg commentaar oplevert, en ik niet binnen 1 week dat ding weer weg moet halen, ga ik dat zeker doen.

Beleef ik hier ook es wat.

 
matrix, je brengt me wel op een idee.............

groeten opeltje

 
@ HurryBird

Bij een firma in Siegerswoude zijn ze in vooraad in de kleuren Groen , Steenrood , Grijs en Transparant

 
ja mooi he

ik denk dat ik er maar een handeltje in ga beginnen.

hahahahahahahaha

 
Dat zal iig niet slecht verdienen, denk dat wel meer mensen een "camouflage schotel" willen

 
@paperclip: Dank u!! Kzal meteen eens contact opnemen met deze firma!

Greetings HurryBird

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan