Dbox2 wil niet opstarten

W

W_NL_01

Heb ik net een dbox2 gekocht. Laat die man zien dat ie werkt. Dus blij naar huis. Daar sluit ik em aan en ik krijg direct na het eerste scherm op de LCD een verlicht scherm zonder tekst. Apparaaty is niet voa COM en niet via Netwerk te benaderen.

Hellup...wie weet raad?

 
Bootmanager al geprobeerd?

 
Sommige types hebben soms wat moeite met opstarten met bepaalde images.

Probeer eerst es de stekker uit (ff wachten)en in te doen, vaak start ie dan wel door, soms na een paar pogingen

Wat vaak ook helpt bij slechte starters is bootmanager (en seriele nullmodemkabel tussen de box en de puter) te laten meeloggen, (in het startscherm van bootmanager alles uitvinken behalve je com).

Ik heb bootmanager er standaard aanhangen (en ook een netwerkverbinding), omdat het logscherm van bootmanager tijdens het werken met de box zeer waardevolle info doorgeeft.

 
Probeer eens een reset,standby knop en up knop op de box gelijktijdig indrukken en weer loslaten.

M'n Philips heeft ook opstart problemen en door 'm aan de bootmanager te hangen [zoals in posting hierboven beschreven] en dan een reset dan start ie moeiteloos op.

Valt me wel op dat ie opstartproblemen geeft als ie een dag op standby gestaan heeft,is hier een verklaring voor?

 
Heb nu via de LAN contact en krijg de volgende foutmelding. Wat kan ik doen om em weer aan de praat te krijgen:

debug: DDF: Calibrating delay loop... debug: DDF: 66.76 BogoMIPS

debug: BMon V1.0 mID 02

debug: feID 00 enxID 03

debug: fpID 52 dsID 01-71.3b.63.08.00.00-5b

debug: HWrev 01 FPrev 0.30

debug: B/Ex/Fl(MB) 32/00/08

dbox2:root> debug:

BOOTP/TFTP bootstrap loader (v0.3)

debug:

debug: Transmitting BOOTP request via broadcast

debug: Given up BOOTP/TFTP boot

boot net failed

Flash-FS bootstrap loader (v1.5)

Found Flash-FS superblock version 3.1

Found file /root/platform/philips-dbox2/kernel/os in Flash-FS

debug: Got Block #0052

will verify ELF image, start= 0x800000, size= 203252

verify sig: 262

Branching to 0x40000

PPCBoot 1.1.6 (TuxBox) (Jul 12 2002 - 20:57:43)

CPU: PPC823ZTnnB2 at 65.900 MHz: 2 kB I-Cache 1 kB D-Cache

Watchdog enabled

Board: DBOX2, Phillips

I2C: ready

DRAM: 32 MB

FLASH: 8 MB

Scanning JFFS2 FS: . done.

find_inode failed for name=tuxbox

load: Failed to find inode

LCD: find_inode failed for name=tuxbox

load: Failed to find inode

ready - can't find logo in flash - try network

BOOTP broadcast 1

 
als ie daar blijft hangen, tik je in het terminalvenster: boot, en een enter geven.

wat ook kan helpen is daar: reset, gevolgd door een enter.

 
het wordt nog leuker.

nieuwe flash erin gezet en krijg nu Kein System ....

 
fijn!, maar wat was het nou?

 
Gewoon een flashfout lijkt me , op het eerste oog lijkt het allemaal erger dan het is , ik heb nog maar twee keer een defecte flash meegemaakt en dat komt dan door het verkeerd in debug zetten van de tuner. In elk geval heb je dan mooie onderzetters en sloopmateriaal ,het omzetten van die flashes is mooi lastig daar de bootlaoder nergens te vinden is en dat gedeelte ook nog eens een beetje gecrypt is..........:)

 
ik ben dus een mega leek. bleek dat na een andere image van 1 van jullie gekregen te hebben, het flashen goed ging. waarschijnlijk was mijn image niet goed en werkte daarom niks.

 
Hallo W_NL_01 ik heb je ook geholpen dat moet je er wel bij zeggen!!!!! Anders denken ze allemaal dat het zo eenvoudig gaat en dat is niet altijd het geval ................

Het komt, daar ik bij duck niet kon inlogen met frans..... en staat daar nu mijn inlog naam roeffel

Ik heb je alle adressen gegeven met de key en de image....... Want dat mag in duitsland ook niet meer daarom gaan ze allemaal sluiten {{die board}}}

Die mannen van FUN BOARD hebben mij ook geweldig geholpen

hier zijn de namen ........ en.............en................die staan bijna altijd voor iedereen klaar..

Over dat probleem van jou d box2 wil ik nog wel even ingaan

ik ken dat ook, als iemand waar je de box koopt eerst nog even de image gaat uit lezen en hij doet het met alles uitlezen dus de ganzes flach image auslesen dan heb je dat probleem want dan is de boot lader er uit

Als je het doet moet je gewoon einzelne partition auslesen gebruiken dan kun je die er later zo weer inzetten...

groetjes frans

 
Zoals Frans terecht opmerkt, is hij degene die via de mail mij voorzien heeft van de juiste files EN kennis. Waarvoor mijn dank...trouwens ook DenkTenk: tige dank!

 
Hai met frans

Ik heb nog een box2 van nokia te koop voor VEEL GELD... hij is 100% er zit ook linux op, ................

//mod on//

Beste Fransveel,

Te koop aanbieden doen we hier in het te koop forum.

De advertentie die hier stond was totaal onacceptabel.

Je had m ook in het te koop deel gezet, en daarop is al gereageerd, namelijk graag een prijs conform de regels.

Daarom heb ik m hier maar afgekapt.

Enthousiasme is leuk, maar het moet niet te ver gaan he.

Je bent er hier nog niet zo heel lang bij, dus verder even goeie vrienden hoor.

//mod off//

 
Laatst bewerkt:
Hoe heb jij dat daar dan Frans?

Motorsturing? Allemaal losse schotels/lnb's?

Ik heb nl een stab er tussen maar ga nu hard twijfelen of dat ding wel aangestuurd kan worden door mijn philips. Doet een nokia dat wel?

 
d box2 nokia

Dat gebruik ik niet ,ik heb een hamco computergestuurde motor

ik kan van 70 graden oost tot 55 graden west...

die kost 2000 euro.!!!!!!!!!!!!!!!11

 
aha....dus dat betekent dat je handmatig via pc naar een satelliet draait en dan krijg je dus beeld op de dbox2? klopt dat?

 
NEE........ ER IS EEN AFSTANDS BEDIENING BIJ, HET IS EEN ROBOT MOTOR EEN MET 3 MOTOREN EN DAT ZOEKT DIE ALLEMAAL ZELF UIT ,VAN 60 GADEN OOST TOT 55 GRADEN WEST IN 10 SEC...

Er kan een schotel van 3 meter op, als ik dat wil ,nu zit er 120 cm schotel op

hij wordt uit gestuuurd met 18 draad aansluitingen

er is een computergestuurde kast bij<<<

Dus voor mij zijn alle satelieten geen probleem

frans

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan