Error &H8007007E (-2147024770)

E

elnino

Deze melding krijg ik als ik een gedownloade programa wil starten

Error &H8007007E (-2147024770) Kan de opgegeven module niet vinden.

IWe heeft daar een oplossing voor?

 
Dit is qua gegevens wel heel erg summier om over een oplossing te gaan nadenken.

Kun je wat meer gegevens verstrekken? Zoals:

1.) Welk programma is het en hoe heet het

2.) Welke pc (met eventueel merk/type of laptop) heb je

3.) Welk OS heb je draaien (windows 95/98/xp/me/2000 of iets anders)

4.) Kun je nagaan welke extensie het programma heeft? .scr .pif. .bat .com .exe of zoiets

5.) Waar haal je het programma vandaan? Officiele site, of dingen als Kazaa, Imesh en soortgenoten of van een vriend....

Indien je deze vragen of in elk geval zoveel je er daarvan kunt beantwoorden ook beantwoord, heb je een veel grotere kans dat wij kunnen zien waar het om gaat en wat het probleem zou kunnen zijn.

 
Beste Black Tiger,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het probleem deed zich voor kleine programmetjes met de extensie "toepassing".

Ik heb deze probleem al opgelost. Ik zal het hier vertellen hoe. Kan zijn dat er nog mensen zijn die met de zelfde probleem zitten of krijgen.

Sommige programma's missen namelijk MSCOMM32.OCX, deze moet je dan vervolgens in het systeem zetten onder windows.

Deze had ik al in zitten. Ondanks dat gaf ie toch het probleem.

Daarna heb ik MSCOMM32.OCX in regsvr32 gekopieerd die zich in

system32 bevind.

Zo is de probleem opgelost.

En verder. De vorige bericht was mijn eerste posting op deze board. En vind deze board en fijne board, ik denk dat ik in de toekomst hier vaker zal komen.

Groetjes

 
Het probleem dat jij had met mscomm32 is een veelvoorkomend probleem bij "nieuwkomers".

Zoals BT al schreef is het slim om altijd zoveel mogelijk omstandigheden te vermelden bij problemen die je tegen komt.

In dit geval lag je probleem dus bij een programmatje dat met een poort moet communiceren, waarschijnlijk de compoort voor een programmer.

Als je een vergelijkbaar probleem tegenkomt, zoek dan de VB6 runtime bestanden eens op en installeer die.

Dat is een bestand van ongeveer 2MB groot, en daarion zitten allerlei hulpbestanden, meestal DLL's, die door veel proggies gebruikt worden.

Deze dll's moeten vooraan in het zoekpad van je machine staan, typisch in c:\windows en/of c:\windows\system .

Dus zorg er ook voor dat je dll's die je ergens anders hebt staan ook naar die directorys copieert, dan zijn ze voor alle programma's ter beschikking.

Het is aan te raden gebruik te maken van de search functie alhier (helemaal bovenaan), als je vragen hebt.

Dat scheelt je handmatig zoeken en het scheelt hier veelvuldig herhaalde onderwerpen.

Maar sommige dingen kunnen ook niet vaak genoeg verteld worden. :)

 
Nu heb ik een andere probleem met een andereprogrammaatje.

Ik krijg een melding van runtime error 76, path not found.

Ik heb zoals MAS3 zei alle vb6 runtime bestanden geinstalleerd.

Thanx

 
Jammer genoeg vertel je er weer niet bij om welk programmatje het gaat.

Path not found wil in elk geval zeggen dat hij een bepaale map (directory) niet gevonden heeft, dat heeft verder niet te maken met die vbruntime files.

Het kan dus zijn dat er iets tijdens de installatie mislukt is.

Heeft het proggrammatje een configuratie? Zoja, kijk eens of daar paths in vermeld staan en of die bestaan.

Zo weet ik bijv. dat het programma'tje CardWizard gebruik maakt van het patch /cardwizard/milcrd en dat staat ook zo in de config van cardwizard.

Als die directory niet zou bestaan, zou je dus bijvoorbeeld zo'n foutmelding kunnen krijgen als je nu krijgt.

 
Dat houdt in dat het programma een directory mist.

Dit soort dingen gebeurt meestal als je een programma'tje gebruikt dat niet heel erg uitvoerig getest is.

Dan schrijft die persoon een programma'tje dat bij hem uitstekend werkt omdat ie verwijst naar bestanden op zijn eigen computer.

Maar jouw computer is waarschijnlijk heel anders ingericht.

En dus klopt een deel van de verwijzingen dan niet.

Je kunt dan proberen die runtime bestanden ook nog es te kopieren naar de directory waar je programmatje instaat, maar eigenlijk zou het ook moeten werken als het in de eerder genoemde directorys staat.

Als je win 98 of lager draait, kun je ook kijken of er in het bestand c:\autoexec.bat een regel PATH: bestaat

Zo niet, dan kun je die toevoegen, met de windows diretory eerst, dan een puntkomma, dan de system directory, en daarna eventuele andere directory's.

Iederekeer het complete path aangeven, dus : path: C:\windows;C:\windows\system

Enzovoorts

Als er al een hele lange regel met paths staat, kun je ook doen:

Path: %path%;c:\.....

Maak voordat je daar mee wel eerst een backup van je autoexec.bat file want als er iets fout zou gaan heb je een probleem.

Suc7.

 
Het is een soort programmaatje die je een kaart uitlezen en kan schrijven. Omdat het een onbekend programma is, daarom noemde ik geen naam.

Het is een programma die geen installatie nodig is. Je unzip hem en klik op icoontje.

(kan ik de genoemde prograamma naar je mailen?)

 
Ja email het programma'tje maar eens naar me, dan kijk ik wel voor je of ik kan vinden welke directory hij mist.

Het zou best kunnen zijn dat diegenen die het gezipt heeft en ter download heeft gezet dat niet op de juiste manier gedaan heeft.

 
Thanks, is ook al retour, na het er op zetten van de mscomm32.ocx file in de /windows/system32 directory had ik geen problemen met het programma'tje.

Ziet er wel leuk uit trouwens, later deze week ga ik eens kijken wat ie met een kaart kan. ;)

 
Heb je email ontvangen. Bedankt voor je reactie.

Dat programmaatje is gemaakt om deactiveerde Digiturk (cryptoworks) te reactiveren bij het vinden van juiste sleutel en nanos.

Maar het Runtime error geeft ie pas als je connect button klikt. Dus ik heb nog steeds het probleem

Groetjes

 
Laatst bewerkt:
Kan hij ook andere kaarten aan? Want ik had je aangeboden ook hier even naar te kijken, maar ik heb geen originele Cryptoworks kaarten, alleen Seca en Irdeto origineel.

Als het proggie daar niet voor geschikt is dan ben ik bang dat ik je er niet verder mee helpen kan.

 
Misschien dat ie wel andere kaarten wel aan.

Wat ik bandaag heb ondekt is dat dzeze proggie wel bij mij op werk op de pc wel werkt. Thuis op de pc dus niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan