Video CD maken via Nokia9500?

S

Satslope

Ik heb wat zitten spelen met 9500 en video opnemen. Dat gaat goed, heb nu een mpg file op de HD en die speelt een dvd-progje goed af.

Ik brand die even op een CD-RW in mode 2 en stop em in de DVD speler maar die geeft "diskfout"

Hoe zet je een mpg file (eigenlijk SVCD) op een cd-r zodat een dvd speler hem kan afspelen?

 
Moet eerst even weten wat voor mpeg file het is

1 of 2

mpeg 1 kun je vcd van maken

van mpeg 2 kun je een svcd maken

als je een mpeg1 file hebt en je gebruikt nero

Dan open je in wizzard van nero vcd

Dan selecteer je in frame wat komt het mpeg bestand

en branden maar

let wel op dat het bestand niet groter is dan het aantal minuten van je cd

vcd kun je op een 80 minuten cd ook 80 min opnemen

ook al is het bestand groter dan de disk aangeeft

Bij svcd geld dit niet

succes

 
Hi,

Het is mpeg-2 denk ik want het komt rechtstreeks uit de Mediamaster. Het opname programma zet het weg in DVD formaat.

SVCD is 480x576 maar dit is hoger, tot 700*576 (700 nog iets)

Ik heb al eens zitten kijken en op een videocd zie ik een directory mpegav met files avseq01.dat etc. en op een dvd zie je *.vob files en *.inf

Ik heb een *.mpg file. Wat moet ik daar mee doen?

 
Wat je kunt gebruiken is een programma als Ulead DVD-workshop.

Deze kan (bv) mpg bestanden omzetten naar kant en klare (s)vcd en dvd's en ze ook gelijk branden.

Ook kun je titels en keuzemenu's toevoegen.

 
@ Satslope,

Je *mpg file kan je converteren voor vcd(mpeg1),svcd(mpeg2) en dvd(mpeg2 720x576),dvd(mpeg1 352x288 low version).

Ik gebruik hier voor TMPGEnc 2.5 van Hiroyuki,version 25335130.

http://www.tmpgenc.net/

gr Ghost.

 
Helaas gaat zo'n conversie niet erg snel. Je moet al een snelle PC hebben om dit een beetje leuk te houden !

Sommige DVD spelers kunnen blijkbaar wel de MPeg file rechtstreeks van de MM afspelen.

Daarvoor moet je de CD branden als SVCD in bvb Nero , zonder de Mpeg te veranderen.

Er is wel een fout dan dat de mpeg file niet standaard is , maar eens op de svcd speelt die wel af (heb al gehoord van een toshiba dvd speler die deze zou afspelen)

 
Kijk op vcdhelp.com of je DVD-speler wel CD-R/CD-RW kan afspelen... Het kan zijn dat je DVD-speler bijv. geen CD-RW of VCD aankan... Mocht je het niet vinden... zet hier merk/type/model dvd-speler neer...

 
Ik heb hier laast zonder de files om te zetten de MPEG 2 bestanden uit de nokia met nero op een cd gebrandt. Nero kwam wel met de melding dat het niet het goede formaat was maar je kreeg de keuze om door te gaan. Cd gebrandt en ik kon de cd zonder problemen afspelen op mijn mustek dvd speler.

 
ben ook weer een beetje aan het streamen met mijn nieuwe comp

baal alleen als een stekker dat ik mijn harde schijven en het goede geheugen nog niet heb

en 10 ghz is niet zo groot

maar ik ben benieuwd of er een proggie is waarmee je de zwarte randen kunt wegknippen en het dan omzetten naar 16-9

zou mooi zijn voor de breedbeeld je hebt dan wel niet de echte kwalitijd van 16-9 maar het past dan wel beter

nu nog sparen voor een dvd brander

ik denk de sony drua 500?

 
@pet123: en wat heeft die dan op de vcd geschreven? de *.mpg file of toch de avseq*.dat files?

Natuurlijk klopt het formaat niet: SVCD is 480*576 en de meeste kanalen zenden in een hoger level. Maar de dvd speler moet dat ook kunnen omdat die nou eenmaal dvd's kan afspelen ;)

Vooral de goedkopere chinese spelers pikken zowat alles.

Ik heb een philips 622 en die is een beetje vervelend als het om mp2 gaat, dat vertikt ie terwijl hij het moet kunnen want VCD geluid is ook mp2. Typisch geval van software...

Moet ik nero eens installeren... Welke versie kan VCDs maken?

 
Avseq01.dat

Avseq02.dat

enz.

Ik heb nero versie 5.5.4.3

De files heb ik gebrandt op een cd ReWritable (was voor de test)

Helaas trapt dvd moviefactory daar niet in en moet je eerst alle files omzetten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan