Diditaal Audio signaal valt weg

H

hoost

Wanneer ik de geluidsterkte luider of zwakker wil stellen bij mijn Nokia MM9600 komt het nogal eens voor dat het digitale signaal wegvalt en plaats maakt voor een constante ruis. Oplossing is menu/9/4/0; een andere mogelijkheid is menu/9/4/4/0168

In plaats van dat getal 0168 bij XMTCN ook wel eens andere getallen geprobeerd maar die moeten toch niet veel afwijken van de waarde 0168. Ook andere firmware geprobeerd, zoals NoOneAmIt of een DVB2000beta versie; niets helpt. Ik heb zowel een audioverbinding over cinch als over glasvezel, ook dat maakt geen verschil.

Het audio signaal van een MM 9500 en een MM 9200, waarbij het digitale signaal op gelijke wijze van de CS 4922A afgetapt wordt, functioneert probleemloos! Ik vermoed de fout bij de CS 4922.

Heeft iemand ervaring in het uitwisselen van die IC?

Wie heeft een tip voor een oplossing?

Ik weet het: Leven is continue consessies doen; maar toch!

 
Ik las dit oude, een jaar plus, en begrijp dat je een digitale uitgang hebt op je Nokia 9600 of 9500. Bestaat er een set om zelf een optische uitgang op mijn Nokia 9500 te bouwen?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even je bericht ge-edit en de grote quote weggehaald, het is een beetje onzinnig om een heel bericht te quoten om 2 of 3 regels reply te plaatsen en al helemaal als de reply direct onder het originele bericht komt.

Bij deze ook het vriendelijke verzoek zich een beetje aan de netiquette en normaal quotegedrag te houden.:)

Anyway, om terug te komen op je vraag, voor zover ik weet zijn er van die setjes te krijgen ja, wellicht dat een van onze technische mensen of gebruikers je hier verdere toelichting op kunnen geven.

Er bestaat ook een goede kans dat je het antwoord zelf al kan vinden door een search te doen in de DVB2000 sectie.

 
Een setje is wat veel gezegd.

Want de aanpassing is heel simpel.

De setjes die er waren bestonden uit een printje dat je in plaats van je modem kon zetten, zodat je het gat in je MM daar mooi voor kon gebruiken.

Ik zet het allemal in verleden tijd, want ik vermoed dat het allemaal iet meer zo actueel is.

Wat je zou moeten doen is een TOTX 173 (een optische zender) aansluiten op 2 soldeervlakjes vlak bij je audio chip.

Zoals hoost al gemerkt heeft moet je wel even oppassen, want van die audio chip zijn verschillende versies gebruikt.

Als ik het me goed herinner, heeft een bepaalde chip daarbij geen ondersteuning voor dolby digital wat vaak de reden is om zo'n digitale uitgang aan je nokia te hangen.

ik zit es te denken waar je meer info zou kunnen vinden, en ik denk dat dat op de site van michaR is.

Succes met het bakken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan