PW keywissel, wat doe ik verkeerd?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Welnu, zoals jullie weten is PW overgegaan naar key 10. Ze gebruiken voor PW1 ook nog key 06 trouwens.

Key 10= 6E 6B xx 80 00 D2 A7 C1

De xx staat in dit geval voor 3x het carnavalsgetal.

Deze key heb ik op een originele mosc geschreven (die voorheen werkte), daarnaast blijkt dat ze nu ook nog gebruik maken van chid 07 C9 die ik er dus ook bij gezet hebt (naast de o.a. veel gebruikte 7D 22).

Stop de kaart in ontvanger, beeld blijft zwart. Weer met wallbanger gekeken, chid en key zijn juist, kaart op GER zetten hielp ook niet (stond ie al op) en naar NLD ook niet.

Wat doe ik nu fout? Ik sta als oud-irdeto gediende eigenlijk stomverbaast momenteel.:biggrin:

 
IS dat op de PPV kanalen?

Irdeto (Beta) kent een ppv systeem maar daar heb ik me nooit in verdiept omdat het nooit gebruikt werd. Stream gebruikt dat wel. Als je een Channel-ID log doet met Masterlog zie je dingen als IPPV :Ev-ID1=FA6F Ev-ID2= FA5B 1coins, Trailer

Ik heb bij de duitsers weleens e.e.a gezien over IPPV.

Maar eerlijk gezegd dacht ik dat overflow soft daar niet naar keek.

 
Hmmzz heb je toevallig een key10 voor een 384 kaart gelogd en die op een acs1.2 gezet?

Er is nl nog een key 10: B6 88 51 77 w 17 3D 82 5B

Is dat een ouwe?

 
@Satslope: Nee op de gewone pw kanalen, de ppv kanalen kun je niet meer op een mosc krijgen tenzij je een echt goed werkende pmk en prov.id hebt.

Dit gezien het feit dat de ppv kanalen meer dan 70 chids op een uur gebruiken en er maar 20 op een mosc passen per provider.

Oepz... ja dat zou het probleem kunnen zijn, ik zag inderdaad dat wallbanger op acs 383 stond te loggen, gaf overigens vorige keer geen problemen toen ik de gelogde key op de kaart zetten.

Die wat jij nu aangeeft is dus voor acs 1.2? Dan ga ik die eens proberen.

Thanks!

Waarom staat die w tussen de bytes? Typefoutje of heeft dat een speciale bedoeling?

 
Hehe dat HAD een speciale bedoeling maar ik onnozel zet per ongeluk ook het goede byte (17) erachter.

Met verontschuldiging voor het posten van de hele key.

Doe maar eens een w intikken in een hexeditor (als ascii) en kijk maar naar de ascii waarde hihihi. Dat was als geintje bedoeld als antwoord op jouw raadseltjes maar ik maakte dus zelf een foutje :sad:

Mocht je ooit meer keys tegenkomen met rare tekens erin......

In een funfile kwam ik trouwens jouw key10 tegen dus helemaal snap ik het niet.

dvblog decodeert over beide keys ecm's..

Heb je die key plain geschreven in een originele of heb je em over de Mk gecrypt? Ik zie nl. een 00 staan en misschien komt de adressering daarmee in de war of zo (zei de gek) ..

Het beste kun je de PMK van je kaart even in Keycalculator zetten en dan een key/datum/chid erover crypten en dat sturen. Dat is de manier waarop de providers het ook doen ;)

 
Thanks Josje, maar dat was niet mijn bedoeling, en helaas staat er dezelfde key in als bij mij dus dat werkt niet.

@Satslope, ik heb het gewoon gedaan zoals ik dat altijd doe als oude rot in Irdeto.

Ik neem niks geen proggies en crypters en weet ik wat, ik schrijf gewoon de key 10 op die door Wallbanger gelogt wordt, dan neem ik de (ja daar is ie weer) plainkeyfaq er bij, en maak via de string gewoon mijn eigen crd files die ook her en der wel eens verschenen kunnen zijn onder de nick Mr. Black.

Deze .crd files worden dan weer op hun beurt op de acs 1.2 mosc geschreven en dat is nooit mis gegaan, tot nu toe dus.

Maar dat lijkt me dan logisch als ze een aparte key 10 voor acs 1.2 zenden, dat ga ik zometeen proberen, dat terzijde.

Wat betreft de fun hoef je je daar niet over te verbazen. Volgens mij interesseert het de fun niet voor welk kaarttype de key is en gebruikt ie hem gewoon (denk ik tenminste).

Lijkt me wel fun (typerend... fun met een funcard) temeer daar een funcard zich ook totaal niets van chids schijnt aan te trekken terwijl ik bij GW files wel chids zie staan als ik ze bekijk met eepromedit.

Ondergetekende zal na het testen nog van zich laten horen, en voor wat betreft de volledige key... ach... vergissen is menselijk, en de laatste tijd doe ik dat zelf ook nogal vaak, alhoewel daarook wel een oorzaak voor aan te wijzen is, maar dat terzijde. Dus dat is je totaal niet kwalijk genomen.;)

Wel een leuk idee trouwens dat met die letter in een hexeditor, ik zal proberen dat voor de toekomst eens te onthouden.:biggrin:

 
Zoals belooft ben ik er weer.

Satslope ik heb jouw key 10 middels een .crd file nu weer op mijn originele mosc acs 1.2 gezet, maar nog altijd geen beeld, m.u.v. pw 1 die zoals we weten nog altijd op die oude key 06 zit.

Strange, ik gooi de logger er nog eens op.

 
Ik denk dat het probleem toch bij de chid wisseling ligt.

Ook in acs 1.2 mode logde ik dezelfde key 10 die ik eerst ook logde dus die met 6E 6B etc.

Maar ik zag in tegenstelling tot gisteren wel weer andere chids voorbij komen.

Deze keer was het bijv. 02 4E en 7D 2b die mijn aandacht trok op pw 2 tussen o.a. de standaard gebruikte 7D 22.

Op pw3 was er zo 7D 3C terwijl ze gisteren meer van bijv. 03 F1, 03 F2, 03 EC, 03 EE en anderen gebruik maakten die ik vandaag weer niet zag.

Als ik dan de benodigde chids bij elkaar bekijk, denk ik niet dat je het haalt door er 20 op de kaart te zetten, je zal dan altijd uitval krijgen en daarmee is het einde gebruik van originele mosc. Althans als je geen volledige providerID en PMK bij elkaar hebt.

Meer als 20 passen er namelijk niet op per provider.

Het vermoeden dat dit zou gaan gebeuren heb ik een aantal maanden geleden al uitgesproken, toen men met nogal veel chid wisselingen zat te testen op o.a. Heimatkanaal en Studio Universal als ik het me goed herinner.

Dat vermoeden is ook een een van de topics te lezen. Kon ook niet uitblijven want dit is een heel simpele manier om de originele moscs uit te schakelen, alleen veel en veel te laat, want men switched nu gewoon naar fun en het probleem is voorbij.;)

Het enige waar men de overgebleven mosc gebruikers nu dus voor dwingt is om een ander kaartje te kopen. Als ze dit een jaar of 3-4 geleden al gedaan hadden was het een heel ander verhaal geworden denk ik en hadden ze er meer plezier van kunnen hebben.

 
PW schrijft toch de ch_ids via de PMK op de kaart?

Dan is het denk ik een kwestie van even loggen, kijken in de CB20 van een groep waar je een pmk van hebt welk laatste byte je moet hebben en dan gaan er toch een aantal kanalen open lijkt me zo. Kan het weleens proberen, maar niet nu, ik moet nog een hoop doen.

PMK's van PW die zijn ruim voorradig mocht je er eentje nodig hebben maar ik vermoed dat je dat filetje ook wel hebt hihi.

Bovendien hebben de ook veel parallele groepen, dus een pmk is voor veel groepen geldig.

Voor al deze gein gebruik ik Masterlog.

Ik heb een hele serie in dvblog staan, dvblog kijkt alleen naar de sig. Dus die pakt alle keyupdates voor de voet waarvan het programma een geldige mk in zijn ini heeft. Dat is leuk om snel PK's op te vissen voor in de fun ;)

 
Ik neem aan dat dvblog alleen via zo'n dvbkaart gaat. Wel zou ik Masterlog via serieel kunnen proberen.

Gisteren heb ik de ene na de andere key 0E update gekregen op mijn pmk, maar het rare is dat ie in wallbanger vindt dat ie niet voor mijn cb20 matrix is en dat heb ik nogal eens gehad, toen was de provider id niet helemaal goed. Het vreemde er aan is dat ie wel op de funcard een update geeft.

Maja, mag de pret niet drukken.

Mijn dank is overigens groot, ik had er wel een stel maar we doen ze bij de voorraad.;)

Doch dat doe ook ik even wat later loggen als ik meer tijd heb.

Tot nu toe was het mij te doen om te zien waarom ik die mosc niet met een gewone .crd file aan de praat krijg en de oorzaak daarvan weten we nu.

Maarreh... die dvblog is dus voor een dvbkaart? Zoniet... als je er ook serieel mee kunt loggen wil ik die ook wel eens testen.:)

 
BT, ik log dan wel niet, maar gebruik ook V18-files voor goldkaart

die trouwens perfect AU is, de Keys lees ik na een keywissel hiervan uit. Met plainkeysfriend maak ik dan de crds. De crd die ik je stuurde heb ik zo gemaakt, maar overheen mijn vorige crd geschreven. Ik heb nu de crd volledig klaar dus C- en PW en deze werkt perfect (acs1.2) Ook goldstar en Heimat. Dit wilde ik je graag laten weten. En zonder nieuwe Chids toe te voegen.

Greetz; josje01

 
@Josje01: Sorry, maar ik geloof dus echt niet dat dit werkt, kun je me die volledige crd file (maar dan ook met chids etc) eens toesturen zodat ik die kan vergelijken met die wat ik heb?

Daarnaast moet ik dat gewoon met eigen ogen zien, want technisch gesproken, zou je meer dan 20 chids op de kaart nodig hebben hiervoor, dus alleen dat maakt me al nieuwsgierig.:biggrin:

 
BT heb je inderdaad aleens geprobeerd te loggen en die prov.id met pmk op die kaart te zetten?

Ik heb nl. een 1.2 die nog gewoon meeloopt op de pw1-7.

 
Nee Tech, nog niet gedaan, en dat is omdat ik wil zien of het zonder PMK nog gewoon aan het draaien te krijgen is.

Nu hoorde ik van Cluyveduycker dat hij het ook werkend had op eenzelfde manier als ik (met een Freecam met de emu uit) op een acs 1.2.

En dat niet met de key10 van Satslope maar met de key 10 die ik zelf in eerste instantie aangegeven heb.

Nu ga ik dus toch weer terug de testbanken in om nog eens met mijn oude key te gaan proberen.

Natuurlijk weet ik dat het geen probleem oplevert als je er een goede pmk en prov id bij gebruikt, maar het ging mij er nu even om of het nog altijd mogelijk was zonder die pmk en prov id, dus zoals ik het tot nu toe altijd nog gedaan heb.

Niet omdat ik het zo nodig heb, maar gewoon voor de fun, omdat ik toch wel een Irdeto jongen ben, en ik kan er niet zo goed tegen dat het me momenteel niet lukt terwijl het anderen wel schijnt te lukken op zo te zien dezelfde manier met dezelfde keys.:)

 
Dan zou ik nog even wachten met het testen want als het waar is wat ik op een duitse board heb gelezen.

Dan wordt ook voor de andere premiere kanalen elke week een key wissel gedaan.

En een maal in de maand een pmk update maar zoals je het weet zijn er ook veel geruchten.

We zullen zien wat er van komt als ik een beetje tijd over heb zal ik mijn 1.2 kaartje ook er even bij pakken om te testen.

 
Inmiddels blijkt het dankzij Cluyveduycker (je reply email adres bestaat niet dus ik kreeg mijn reply aan je terug) en Josje01 werkend, dus het kan.

Nu moet ik gaan loggen waarom dat wel kan, en straks echt eens op mijn gemak er voor gaan zitten om te vergelijken want bij mijn weten is alles precies hetzelfde maar ik zal in de haast ergens overheen gekeken hebben.

In elk geval is het leuk dat PW ons weer eens een beetje bezig houdt.

 
hoi black was toch vroeg wakker dus maar even geprobeerd.

maar het werkt gewoon nog steeds.

maar wat ik wel zag dat is dat de chi`ds die walbanger laat zien onderin het venstertje aldoor wisselt.

maar je moet gewoon kijken welke key dat er in gebruik is en dan in de log kijken welke chi`d er bij de key hoort

gr blokker

 
Hoi Blokker.

Ja en dat is het hem net, Josje01 heeft me een werkende .crd file gestuurt, het -enige- verschil wat ik zelf kan zien, is dat hij wat chids minder heeft dan ik.

En hij heeft er voor 2 chids veel langere strings in staan dan ik. De key 10 is exact hetzelfde, chids wat hij heeft heb ik ook, en toch werkt zijn .crd file wel en de mijne niet, ik snap er geen bal van, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

 
heel vreemd inderdaad schrijft jou crd wel een goede datum bij de chi`ds en niet een in het verleden

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan