AXAS EN ECHOSTAR 3000 VIA

boets

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 mrt 2001
Berichten
1.488
Waarderingsscore
251
Punten
83
Leeftijd
64
Locatie
boetsenbos
Heb hier gewerkt met een echostar 3000 via en een mm 1.02, liep op zich goed, had hier maar één probleempje mee en dat was dat met het opstarten de mm niet herkend werd door de echo dit was op te lossen door de mm er even in en uit te halen.

Heb nu een axas gekocht om van dat probleem af te zijn, maar helaas die wordt nu helemaal niet herkend door de echo, wat ik ook doe (axas meerdere keren achter elkaar erin en uit gehaald), heeft allemaal geen nut, blijft in conditional acces gewoon op initializing staan. Weet dat je diverse types echostar kunt modificeren door er twee weerstanden uit te solderen, maar weet niet of dit ook van toepassing is voor de 3000 via, kan natuurlijk ook nog zijn dat de axas kapot is, kan dat verder niet één twee drie controleren. Wie o wie kan me verder helpen hiermee ?

Boets

 
Hallo Boets

ik heb ergens gelezen dat een aantal ontvanger merken

(welke weet ik niet meer ) problemen hebben

met initializing als er nog niets aan software op de module staat

omdat jij een nieuwe aXas had gekocht kan het zijn dat er nog geen penta of iets dergelijks op staat

ik zou probeeren om bij een collega hobbist er voor 1 maal

de penta of iets dergelijks op te zetten en je bent klaar (hoop ik)

laat even weten in welke omgeving woont als het bij mijn in de buurt is help ik je graag

 
Probleem opgelost, was twee weken geleden van firmware veranderd, had geen reset factory default uitgevoerd, heb dit nu alsnog gedaan, na twee keer de axas erin en uit gestoken te hebben sprong deze mooi op dreamload, penta 1.09 erin geprogt en alles ok nu, bij opstarten wordt de axas gewoon herkend, btw bij de mm 1.01 blijft het oude probleem bestaan. Heeft weer de nodige uurtjes gekost maar het werkt nu naar behoren.

Boets

 
@ dadaman, zoals je hier boven leest is het probleem nu opgelost, in ieder geval bedankt voor je aanbod.

Boets

 
hoi boets

als ik het goed heb begrepen heb jij een axas mbox gekocht

zoja heb je er een handleiding bij de mijne is er niet meer zou je me kunnen vertellen waar deze evt. te krijgen of als er een site is waar er wat over te vinden is ik zou je dankbaar

zijn utut

 
Nou ik ben geen @Boets maar als ik zo lees gaat het niet over een Axas Mbox maar een ci module van Axas die hij aan het testen is in een Echostar ontvanger.

Helaas is er niet echt veel te vinden van je Axas Mbox maar wel iets,

http://bzzzzzzzzzt

Ja vertalen zul je zelf moeten doen.:zwaai:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, ik heb de link moeten verwijderen, mijn virusscanner sloeg aan, dus betreffende site heeft een virus of een gevaarlijk script.

 
Lijkt me weinig aan de hand heb de link geprobeerd inderdaad een popup die ik dicht laat.

Hier heb ik NOD32 als virusscanner die vind er niets van geen enkele melding.

Maar dan zal het die popup moeten zijn.

 
Ik heb ook een popup killer. NOD32 heeft bij mij ook al eens iets doorgelaten hetgeen toen ongeveer wel 3 maanden oud was. Ik heb echter niet op de naam van het probleem gelet, Anti-Vir gaf in elk geval een waarschuwing van een trojan als ik het goed onthouden heb. Eventueel kun je me de link nog eens per PM geven, kan ik kijken wat ie exact voor melding aangeeft.

 
We zetten de link van Aart44 even terug, het betrof:

http://membres.lycos.fr/ucas/

LET OP!!! Anti-Vir geeft hier aan dat er een phishing/bankfraud script routine gedetecteerd wordt. Bezoek aan deze site is derhalve op eigen risico!

Nod32 geeft niets aan, het zou zich dus ook om een fake melding kunnen handelen, maar voorkomen is beter dan genezen, dus eigen risico.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan