enigma ervaringen

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
Nieuwsgierig hoe de enigma nu zou lopen op de dbox2 heb ik deze image (enigmaPLUSupdt) er maar es opgezet.

Allereerst de positieve dingen:

- Hij loopt goed stabiel

- Alle emu's werken goed (gbox=.869, camd=x-mas cam, en de newcamd)

- Autoupdating op irdeto, seca, viaccess en polsat.

- Conax loopt ook goed.

- Videostreaming via GrabZ loopt goed en vrij van dropped-frames.

Dan de zaken waar ik minder content mee ben:

- De interface is knullig en tamelijk omslachtig. Grafisch ook niet mooi.

- De manier waarop de zenderlijst wordt samengesteld is niet te pruimen, wat een zootje.

Neutrino maakt er al een potje van, maar dit is niet best.

De dreambox-editor werkt er wel op, maar om het een beetje op orde te krijgen ben je wel ff bezig.

- De zaplijst-opbouw is leuk bedacht maar werkt ook niet echt praktisch

- De AB is overgevoelig afgesteld in de soft.

Als basis voor deze versie is een AlexW 1.6 gebruikt, met nog de beperkingen van het aantal te vinden transponders.

Nagra Hispa is niet auto, hoewel alle ingrediënten daarvoor in de image zitten,

Kortom, ik zet toch maar weer een neutrino erop;-)

In de readme staat dat diseqc 1.2 goed ondersteund wordt, maar dat heb ik niet kunnen testen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de afgelopen weken ook geregeld met enigma images lopen spelen. En kom op precies dezelfde minpunten als jij.

- de kanalenlijst is bagger, dat wil zeggen onoverzichtelijk.

- de afstandbediening staat te gevoelig: voor je het weet ben je er al voorbij.

- de menus zijn simpel en enigszins kaal

ik moet wel zeggen dat ik de balk in beeld bij het zappen wel erg mooi vind.

diseqc geprobeerd: negatief. werkt niet naar behoren dan wel in zijn geheel niet.

 
meerdere enigma's geprobeerd. geen van allen werkt. zodra je naar het volgende menu in rotorinstellingen gaat blijf je hangen.

ben er inmiddels achter dat als je de kanalenlijst gaat bewerken met de favoritfunctie, je best wel een handige kanalenlijst kunt krijgen. Nadat je ook even ge-edit hebt en de kanalen in een beetje logische volgorde hebt gezet. Als je dan tv-favorites kiest krijg je een kanalenlijst met jouw kanalen. Extra werk, maar wel handiger.

Tch wel 1 van de grootste ergernissen is de afstandsbediening. Die staat echt mega gevoelig afgesteld. Voor je het weet ben je vier schermen verder en heb je moeite op de juiste te komen. Met name in het kanalenmenu is dat echt mazzel hebben.

Verder vind ik de instelmogelijkheden van enigma matig. En erg simpel eruit zien. Maar dat is alleen maar versiering. Als het werkt, werkt het..heheheheh

Kortom: enigma schijnt meer te kunnen met diseqc en conax, maar wat betreft dat eerste lukt het mij niet. Het laatste ook niet maar daar ben ik nog niet zo achteraan geweest.

Waarvan akte.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan