Nokia Pakt super lage SR.

S

Satlook

Een SR van 681

Ik denk toch wel dat dit nieuws is?

Dit is volgens Norbert schlammer http://www.telesat-info.de/ met een andere Sat. receiver niet mogelijk (kan dit zelf niet testen heb alleen Nokia) Maar met Nokia 9500 of Dbox werkt het).

Op telstar 11 37,5 gr. west Het Euro kanaal.

Frec: 11.534 H symbolrate: 681 fec: 7/8.

 
Op de Humax ieder geval niet. Op mijn Nokia 9600 werkt het wel.

Met zo'n lage symbole rate kun je heel wat scpc kanalen op een tranponder zetten

 
Waarom heeft de ene zender een lage en een andere een hoge symbolrate?

Zenders met een lage sr zijn moeilijker te ontvangen en niet alle ontvangers kunnen de verschillende sr aan.

Heeft dit te maken met het kostenplaatje van de huur van een transponder of hoe zit dat?

 
Puur het kosten plaatje. Een transponder is op gedeelt in stukken (als ik het goed heb is een slot 9 mhz). Hoe hogere symbolerate hoe meer mhz je nodig hebt voor je dvb signaal en heb je meer sloten nodig waar een prijs kaartje aan hangt.

 
Je kan satelliet-capaciteit huren vanaf zelfs een tiende van MHz-en.

De occationele markt werkt meestal met 9 Mhz (deelt lekker door 36/54/72), maar bv weer de helft daarvan behoort ook tot de mogelijkheden.

 
Dat is wel uniek ja.

Overigens zijn er nogal wat verschillende tuners in de Nokia. Ik heb weleens gehoord dat de laatste modellen minder goed zijn met SCPC (goedkopere tuner)

Of je nou 6 kanalen naast elkaar in SCPC of als een multiplex zendt, wat maakt het verschil in bandbreedte??

Je kunt wel vanaf 6 locaties zenden en dat kan ooit goedkoeper of makkelijker zijn, het is maar hoe je het bekijkt.

Eutelsat was toch aan het testen met multiplexen in de satelliet, is daar nog iets van terecht gekomen???

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan