extreme deco aanschaffen ???

A

alf

als ik een andere decoder wil aanschaffen,wat vinden jullie dan van de extreme of zijn er betere.{vind het wel een redelijke prijs EURO 399 }

en heeft er iemand ervaring met ASTRASAT om online te bestellen.

of is er nog een leuk adresje in de buurt van nijmegen die ze verkoopt.

bvd alf

 
Veel info over de xtreme vind je op http://www.satnerds.com

Een zaak in Arnhem (toch bij jou in de buurt) biedt ze aan voor 379 euro

 
Ik zou kiezen voor een ontvanger die ongepatched wordt uitgeleverd. DigiX , Arnion en andere. Dan heb je zelf nog keuze.

 
Ja die keuze snap ik ook ff niet ,als het gaat om de versie die je in de mm (ucas) stampt ,die keuze heb je altijd ook al staat er een penta of iets anders in.

By the way ,de Xtreme is niet gepatched o.i.d. alleen is de UCAS al in mm mode gezet, wat ik dus geen patch noem.

 
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de Xtreme en de @Sat, en welke beter is?

Ik hoorde laatst vertellen dat dit eigenlijk dezelfde dozen zijn, maar ik heb geen ervaring hiermee, alleen een beetje nieuwsgierig geworden vanwege die ingebouwde MM.:)

 
Wat Cul8ter bedoeld is dat als je een UCAS ontvanger omzet naar Dreemboot je nooit meer terug kan. Je sloopt namelijk de loader in de UCAS chip die ontwikkeld is door Sidsa. UCAS is 100% SECA 1 & 2 compatible, dat kan je van niet officieel ondersteunde sw zoals Penta natuurlijk nooit zwart op wit krijgen!

Als je toch terug wilt zit er niets anders op dan de `defecte´UCAS chip eruit te slopen en er een nieuwe in te plakken.

 
het verschil tussen de arnion @sat digiX en Xtreme

is voor namelijk het voor front :)

intern 100 % gelijk

alleen de soft zit heel klein verschil in

de @sat en arnion zijn dus gelijk aan elkaar

en de xtreme en digix ook

alleen de X versie's hebben dus de beschikking over de 2 ci slots

terwijl bij de A versies het eerste ci slot in beslag word genomen door de interne cam . zodat je maar 1 slot over hebt

Maar uiteindelijk zit het grote verschil dus in de prijs :)

gr dj

 
Hartelijk dank voor deze uitleg.

Dan gaan we eens op zoek naar de prijsverschillen.:)

 
belangrijkste verschillen zijn de menu structuren en het geheugencapaciteit.

Xtreme 8 MB (goed voor het oplsaan van 9000 kanalen)

DigiX 4 MB (goed voor het oplsaan van 4000 kanalen)

In de Hopper Guide staat nu testen van beide ontvangers en een uitgebreide uitleg over het aanbrengen van penta 1.09

 
Originally posted by pet123
Xtreme 8 MB (goed voor het oplsaan van 9000 kanalen)

DigiX 4 MB (goed voor het oplsaan van 4000 kanalen)

QUOTE]

sorry pet maar dat geheugen is onzin . de digix soft is alleen

qua kleur anders als b.v de @sat menu en dergelijke zijn voor de rest het zelfde en wat betrefd de kanalen ? ook de digiX heeft er gewoon 8085 tot zijn beschikking

als je trouwens de firmware eens goed bekijkt met een hex editor zal je ook zien dat er niet echt veel verschil in zit

en lijk mij stug dat de Xtreme maar 8 mb intern heeft terwijl de @sat al over 16 mb en 2 mb flash beschikt

gr
 
Ok dan, ik sta op het punt om er een Xtreme of een DigiX ontvanger bij te kopen met de wetenschap van de HopperGuide in mijn hoofd, komen jullie weer met andere verhalen!

Wie moet ik nou geloven:

De betweterige hobbyisten of de "Privé" op Satellietgebied?? :)

Is er iemand die het echt weet?

 
Ik stond ook op het punt om een Xtreme of een DigiX tekopen !!!!

Maar zit nu echt in dubio !?!?

Net zoals @drz weet ik het ook niet meer ????

ik blijf deze topic volgen !!!!

Is er iemand die het echt weet ?!?!

 
Het maakt dus geen zak uit , de ontvangers zijn technisch hetzelfde.

Blijft alleen het verschil in de kanalen die je kunt opslaan in de receivers, ik kom zelf niet aan de 7000 kanalen dus lijkt ook dat geen probleem om een keuze te maken ,het maakt niet uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Xtreme ,omdat ik er zelf 1 heb en het apparaat naar behoren vind werken, wat dus niet zeggen wil dat de andere deco's niet okee zijn, ze zijn immer technisch identiek op de firmware na, alleen ken ik ze niet.

Ook ik heb de verschillende firmware's bekeken en heb behoorlijke gelijkenissen gevonden ,alleen staan sommige zaken op een andere plek wat dus wil zeggen dat de loaders anders zijn ,anders had je de versie door elkaar kunnen gebruiken.

Goed ,blijft alleen de prijs over, die is dus wel beslissend.

 
@Tech, jij beweerd dat ook de hoeveelheid geheugen van deze ontvangers hetzelfde zijn?

Volgens de Hopperguide zijn deze ontvangers hardwarematig gezien hetzelfde, op het geheugen na.

Dan zou het te verklaren zijn dat de Xtreme (met spelletjes) meer geheugen aan board heeft dan de DigiX (zonder spelletjes), en dat het ontbreken van de spelletjes te wijten is aan het krappe geheugen.

 
@DRZ

heb hier het genoegen gehad om de digix uitvoering met hd te testen . En verhip daar stonden ook de spelletjes in hoor :)

de @sat zoals hij word uitgeleverd heeft dus ook niet de beschikking over die spelletjes . maar pas na 1 firmware upgrade staan die er ook bij.

keuze maken tussen de ucas doosjes is voor mij denk ik gewoon een kwestie van.

1 hoe duur is hij

2 hoe ziet hij er uit

gr

 
Hmmm, die Hopperguidejongens kunnen ook nog wel wat gekwalificeerd personeel gebruiken als ik dit zo lees.

Gelukkig heb ik een abbo op dat blad voor de freq's enzo, want voor de tests hoef je het niet te lezen.

Weet iemand waar ik de spec's van beide ontvangers kan opvragen??

 
Heb hier ook een xtreme ..moet zeggen dat het ding erg goed werkt ..heb ook een paar dagen een @sat gehad maar bij de extreme heb je nog de 2 ci slots tot je beschikking dat gaf toch de doorslag..verder een zeer snelle zapper en ook kanalen inlezen gaat heel erg snel en alles word ook gevonden

 
Bij de DigiX mis je één van de 2 slots heb ik inderdaad gelezen, wat bij de Xtreme niet het geval zou zijn.

Ik denk dat dat bij mij ook de doorslag gaat geven, al zou ik niet weten van ik met externe slots zou moeten beginnen als de ontvanger gepatcht is.....

 
Ik denk dat dat bij mij ook de doorslag gaat geven, al zou ik niet weten van ik met externe slots zou moeten beginnen als de ontvanger gepatcht is.............................................................................................................................................................................................................

heb er nu al een ingebruik voor een conax module wie weet wat er allemaal nog komt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan