Seca2...!! Canal+Blauw en Rood in irdeto VERVALLEN..!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jeejee

Hi..

Quote uit de HopperGuide (dealer editie)

----------------------------------------------------

1. Voor het buitenspel zetten van de piraterij is het noodzakelijk ook dit systeem aan te passen, Wat in de praktijk neerkomt op het overstappen naar Irdeto-2, of het te Schrappen.

Volgens onbevestigde berichten komt Irdeto te vervallen voor Canal+Rood en Blauw.

Alleen het "gratis" pakket met de publieke en commeciele netten blijft in Irdeto(1) beschikbaar.

Voor CanalDigitaal lijkt dit de enige economisch verandwoorde oplossing.

Invoering van Irdeto-2 voor het handjevol Canal+ abonnees is vrijwel zeker NIET lonend en aan de kijkers van het "gratis" pakket valt voor het bedrijf toch niets te verdienen.

Om dezelfde redenen pleegde CanalDigitaal aan het huidige Irdeto systeem amper onderhoud, waardoor het zo lek als een mandje is geworden.

Het aantal Irdeto kijkers bedraagd sinds vorig jaar onveranderd zo'n 160.000. De omruil acties die CanalDigitaal met Strong uitvoerde afgelopen jaar, worden als mislukt beschouwd.

------------------------------------------------------------------------------------

Als dat zo is dan houdt het toch ECHT op met onze VOETBAL.

Tja dan maar een vaste schotel op 16 oost voor de Canal+ feeds.

Grtz... JeeJee

Sathopper.

 
Niet wanhopen...... laten we nu eerst eens afwachten:

Volgens onbevestigde berichten
en dat is niets meer en niets minder dan een gerucht. C+ kan hun betalende Irdeto abo's namelijk niet zomaar effe in de kou laten staan, of het moet zijn dat ze geen of nauwelijks irdeto abo's voor het premium pakket (C+ rood en blauw) meer hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.

Om dezelfde redenen pleegde CanalDigitaal aan het huidige Irdeto systeem amper onderhoud, waardoor het zo lek als een mandje is geworden.
Ook dit is niet juist, ze pleegden er geen onderhoud aan omdat ze perse die Seca/Mediaguard erdoor wilden drukken want er waren zeker in het begin nog abo's genoeg om onderhoud te plegen, maar daar waren ze te laks voor en het is overigens niet wegens een "gebrek aan onderhoud" dat irdeto lek is geworden.

Smoesjes en uitvluchten heeft C+ dus genoeg.

Laten we gewoon eens lekker afwachten, begin mei weten we het zeker.

 
Hi..

Neee jho...

Ik denk dat 70% van de Irdeto abbo's alleen maar op papier staan.

Kijk maar naar de gemiddelde knutsel hobbyist ???

Hoeveel irdeto kaartjes hebben die in de kast liggen of al verprutst.???

Ik wel een HEEEEELLL aantal.

Die kaartjes bestaan allang niet meer dus die vallen ook al af.

Ik denk persoonlijk en loop al een hele tijd mee, dat er maar een heeel klein aantal mensen echt geregistreerd staat op Canal+rood/Blauw want daat gaat het om.

En die mensen hebben ze al een heel redelijk aanbod gedaan, en dat teld bij de rechter. Heeel belangrijk.

Dus nemen ze die gok let maar op.

Ik hoop het niet hoor want dan mis ik me'n sport, de rest vind ik elders wel.

Goed....

W8andsee

Grtz... JeeJee

SatHopper

 
Dit plan speelt al vanaf december afgelopen jaar. Bij bepaalde dealers is deze optie al aangegeven dat het te gebeuren staat. Men is van plan in dit plan om inderdaad alleen de vrije zenders nog in irdeto door te geven. Dit met tegenzin maar alleen om gedane uitspraken richting consument zo niet te frustreren. De resterende betaalde Irdeto premium klanten zouden een zeer voordelig aanbod krijgen om een seca ontvanger met seca 2 kaart aan te schaffen.

Nogmaals het is een plan en weet niet wat de status op dit moment ervan is.

 
op de dealer info welke een week of 2 geleden gegeven is is medegedeeld dat ze irdeto tot 2006 blijven ondersteunen .

er is niet gesproken over een kaartwissel wel dat ze op dit moment nog 150.000 geregistreerde irdeto kijkers hebben waarvan het grootste gedeelte geen betaling hoeft te doen omdat in het begin registratie gratis was .

ikzelf heb ook zo,n irdeto kaart !

verder was tussen de regels door ook te lezen dat de irdeto omruil aktie naar seca een flop is geweest .

5mei is de dag dat seca<2>kaarten alleen nog gaan werken en dat de oude seca kaarten uitvallen.

verder is er nog iets aan de hand de grote importeurs zijn er niet gelukkig mee dat ze nu de kaarten los moeten kopen en moeten afrekenen voordat ze de decoder met kaart verkocht hebben uit goed ingelichte bronnen is mij medegedeeld dat er op dit moment onenigheid is over deze zaak met canal+en dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is !!

groetjes jaap

 
Hey Jaap dan zat je zeker in rood, in blauw werd gewoon toe gegeven dat die omruilactie een flop was.

Verder heeft er iemand gericht gevraagd naar het irdeto pakket en toen werd er gezegd dat dat voorlopig onveranderd zal blijven.

 
Tsja waar heb ik dit verhaal meer gelezen? Duckforum ;)

Heb je het ook al bij sat4 en andere gezet? (ik heb nog wel een paar links..)

Heeft overigens niks met onderhoud te maken, de irdeto kaartjes zijn al zeker 2 jaar zo lek als een mandje vanwege het grote aantal bugs.

Premiere doet het slim: vervang gewoon de kaartjes door een (hopen ze) bugvrije versie en niemand die nog een key eruit kan halen. Want dat is eigenlijk het enige probleem.

Je mag in principe alles weten over een codeersysteem, behalve de keys. En het codeersysteem zelf is zeker niet lek.

 
Er is niets mis mee om nieuwtjes op meerdere boards te plaatsen. Niet alle users komen overal en zo heeft men toch weer iets om over te babbelen.

De datum van 5 mei stond ook in Satellite, en da's wel een toepasselijk datum. Bevrijdingsdag!

Bevrijding van de hackers voor C+ zullen ze misschien gedacht hebben.:biggrin:

Maar laten we dit topic een nieuws topic houden. Verdere discussie over wat wel en niet misschien staat te gebeuren kunnen we voortzetten in de Kletspraat.

Dit topic wordt gesloten want dit is een Nieuws en Info forum.;)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan