jpeg op cd ?

B

Bruce

Heren,

Ik heb hier een digitale-fotocamera, en nu is de bedoeling dat dit op cd-rw komt, zodat het bekeken kan worden op een bestaande dvd-speler ? dus ik zou de de volgende stappen willen weten naar dat ik de jpeg plaatjes vanuit de camera op hdd heb staan ?

(Mijn hardware hier is, 1 cd brander en een dvd-rom speler, maar is ook de bedoeling dat dit ook op een normale dvd-speler kan draaien )

mvg

Bruce.

 
bruce ,,

dat kan alleen als je stand alone DVD player ook Jpeg (fotocd)ondersteund.

verder ondersteunen de meeste brandprogramma's de jpeg functie prima,

afspeelproblemen spelen zich meestal af op de HOME DVD player,

je moet al een redelijk recente uitvoering hebben van je dvd player. of een geavanceerd model uit de betere " oudere" klasse.

 
xgabox,

Mischien een banale vraag, maar wat is een stand alone DVD player, en wat bedoel je met home dvd player ?

En wat voor brand proggie kan ik het beste gebruiken 1tje die gemakkelijk te begrijpen is?

Het is niet voor mij zelf maar voor mijn broer, en die heeft een philips dvd-speler.

De bedoeling is idd om te kijken of het lukt zoja,

dan wordt er een niewe pc systeem gekocht zodoende.

(En als je me een proggie aanraad, wat is verders de bedoeling, zodat de dvd-speler ook de file,s kan lezen ? )

Sorry voor deze vele vragen, ik ben ook maar een niewbie in dit soort zaken ;-) ;-)

mvg

Bruce.

 
bruce,,

programma´s als Nero doen het prima op het gebied van Jpeg files.

ik gebruik zelf B´s recorder gold, das een super programma waar je alles mee branden , deze is wel echt bedoeld voor de betere burn-proof branders,

stand alone betekend een los te gebruiken DVD player bv naar een tv toestel, (geen Pc DVD dus).

als je broer een Philips dvd player heeft dan zal ie in de manuals moeten zien of deze photoCD ondersteund en dus kan afspelen,

bijna alle nieuwe types van philips kunnen dit, alsook de duurdere matchline uitvoeringen van de wat oudere types

let wel op dus dat je weet dat je DVD player dit ondersteund, anders heb je aan de beste programma's niets !

 
xgabox,

Bedankt tot zoverre, ben al weer een stuk wijzer zo ;-) zal nu eerst bij t.z.t eens gaan stoeien, met die brand proggie,s en ik zal mijn broer ook ff aanspreken over het fijt of zijn dvd-speler ook PhotoCD ondersteund wordt.

mvg

Bruce.

 
Hoi,

Zo ben nu ff aan het stoeien geweest met dat foto gedoe, maar nu is de vraag welk proggie moet ik hebben om van jpg plaatje om te zetten naar mpeg zodat mijn dvd-player het ook snapt ?? wie o wie kan me hier mee helpen ?

mvg

Mark.

 
Probeer eens voor de lol in nero:

new vcd (of svcd), en versleep dan enkele jpgs... (max 99 in de root)

stop de verse vcd in je dvd speler en be amased...

kwaliteit is veel beter in dit formaat dan via vcd-mpeg formaat.

de fotos worden op het beeld gezet via de 'still-image' optie die standaard in vcd/svcd wordt gebruikt, voor bv. de plaatjes in de menus...

Resolutie is maw best wel goed...

Grtz,

Wimpie

PS je hebt ook wel proggies waarmee je mooie albums en zo kunt maken, maar de meeste maken een mpg file, en de kwaliteit ervan slaat altijd tegen.... er zijn echter een paar proggies die wel gebruik maken van die 'still image' optie. ben de naam effe kwijt.

Nadeel is dan wel dat je geen muziek kunt beluisteren terwijl je naar je foto's aan het kijken bent...

 
Sja....ik ga dus geen nero soft gebruiken want

persoonlijk vind ik het bagger, maar ik zoek gewoon een convert proggie die van jpg mpeg maakt, tot heden veel gezocht en een bult tegengekomen, maar niet wat ik zoek ? z,n proggie zou toch moeten bestaan ?

Wie me hier mee helpen kan, graag ;-)

mvg

Bruce.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan