DivX

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Een film in DivX formaat wil ik afspelen in mijn dvd speler, wat is hiervoor nodig en naar welk formaat moet het worden omgezet?

Groeten Sat4me2.

 
Je hebt twee opties:

Ik ga d'r vanuit, dat je geen DVD-brander hebt, dan kun je twee dingen doen.

Omzetten naar SVCD (super video), als tenminste jouw DVD-speler dat aankan; is ook weer afhankelijk van welk merk etc.

Daar zijn verschillende proggies voor, bijv. Virtual dub.

'n Film kost dan wel 2 cd's!

Of...je Koopt 'n nieuwe DVD-speler.

Volgens de Veronica Satellitegids zijn er thans DVD-spelers die formaat Divx aankunnen.

Met Divx heb je natuurlijk wel stukken beter beeld.

SVCD is 'n stuk minder, maar in ieder geval wel weer beter dan gewone video.

 
Volgens mij werd alleen gevraagd hoe die films af te spelen op de dvd speler.

Bij mijn weten kun je dat met het programma WinDVD, wat overigens een stuk beter werkt dan Powerdvd. Daar heb je geen branden ofzo voor nodig, hooguit een paar codecs (soort van drivers) die je her en der kunt downloaden.

Geen dvd brander of zoiets voor nodig dus.

Of begrijip ik nu de vraag verkeerd?

 
Als je met 'mijn DVD speler' de speler in de computer wil zeggen kan je deze divx inderdaad mits de juiste codec rechtstreek bekijken op je computer. Maar als je de film wil bekijken op een gewone (huiskamer) DVD speler zal je deze eerst moeten omzetten naar VCD of SVCD. Kijk even op http://www.VCDhelp.com voor de verschillende mogelijkheden om dit te doen.

Greetz

Ruff Rider

 
Als hij de DVD-speler in zijn computer bedoelt - is inderdaad vaag, maar de stand alone DVD-speler klinkt m.i. logischer, want het is toch 'n stuk geriefelijker op de bank, toch? -, dan heb je daar volgens mij DivX-codec voor nodig, en kun je dat afspelen met de DivX-player Alpha 2.0.

Althans dat gebruik ik op mijn computer. ( met Windows ME )

Hier te krijgen:divx.com.

 
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel indedaad een stand alone speler in de woonkamer. En DVD brander heb ik nog niet, daarom zal ik de link van ruff rider eens nakijken. Ook nono bedankt voor de tip, een DivX-player op mijn pc had ik ook nog niet.

Groeten Sat4me2.

 
ik denk dat ik je teleur moet stellen

want divx kun je niet op een standalone dvd speler afspelen

ik heb wel in de veronica satelilte gelezen dat er een speler uit komt of al is

heb het blad zo niet bij de hand

ik dacht dat het een koreaans product was

je zult het dus echt met de comp moeten doen

groeten herbies

 
@herbies: DIVX rechtstreeks op een stand-alone DVD speler is inderdaad nog niet mogelijk daarom moet het eerst omgezet worden naar mpeg en als VCD of SVCD op CD gebrand te worden.

Op deze manier kunnen er zelfs ondertittels bijgezet worden.

Greetz

Ruff Rider

 
heb gelijk even de satellite opgezocht nummer 3

daar staat inderdaad een dvd speler in die ook divx aan kan

en mp3 en zelfs progressive scan video

in nederland word hij aangeboden onder de naam revoy3200 dx

als je er dus meer over wilt weten even de satellite erop na slaan

groetejs herbies

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan