ombouwen Magic 1.01, 1.02 & clonen naar 1.04

P

petertje

Op de site van de satnerds staat hoe je je magic, allsas of andere Magic cloon met sidsa chipset en dreamloader naar de 1.04 hardwareversie kan ombouwen voor gebruik met de nieuwe pentacrypt 1.1 die ook conax ondersteunt.

Ook de ombouw van de bekende UCAS ontvangers wordt hier middels een duidelijke foto uitgelegd.

de modificatie is voor iedereen met een goed soldeerboutje en een beetje vaste hand probleemloos uit te voeren.

succes,

Peter.

 
Ik heb het verhaal met de nodige aandacht gelezen.

Alleen de ombouw van de CI en die een beetje netjes en vertrouwd in en uit elkaar te halen lijkt voor mij een heel probleem.

Is er misschien iemand die dit (tegen vergoeding uiteraard) voor mij zou willen doen.

Ik wil de CI in de toekomst nog graag een tig keer in en uit de ontvanger willen halen zonder dat ie in stukjes blik uit elkaar valt.

TeeJay

 
Toch is het goed mogelijk dit te doen,

Ik haal de module's altijd aan 1 kant open zodat de zaak weer netjes in elkaar gelijmd kan worden (secondenlijm) zonder dat die uit elkaar valt.

De modificatie stelt niets voor en is goed zelf te doen.

 
er is nu een softwareupgrade beschikbaar gekomen voor de MM1.01 en 1.02. Deze werkte ook in m'n Manhattan 5900.

Voor vooral Echostar3000ipVia gebruikers is dit echter een geweldige verbetering.

Op het forum van de eend valt er al veel over te lezen.

 
Even wat gegevens van deze kant, met een echostar 3000 via, de mm 1.01 omgebouwd, software 1.10 final, alles open dus ook de kiosken op 1 west, één nadeel met opstarten van de echo wordt de cam niet herkend, heb hier al eerder over gepost, heb nu ook een axas 1.42 van nieuwe software voorzien , penta 110 hack, loopt goed maar geen ppv dus geen kiosken, module wordt met opstarten wel door de echo herkend.

Boets

 
Heb vanavond penta 1.11 in beide modules geprogt, krijg nu wel een update met een originele kaart op beide modules, voor de rest geen enkel verschil met bovenstaande posting. Ben nog steeds zoekende hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat de mm 1.01 bij opstarten herkend wordt door de echo, heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik kom er in ieder geval niet aan uit.

Boets

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan