VCD wel op pc niet op dvd???

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
999
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Nu er toch al een aantal threads over zijn zal ik ook maar even.:)

Ik heb een aantal films gedownload (de complete Hellraiser serie, nl ondertiteld). Deze ben ik nu aan het branden, maar er gebeurt iets vreemds.

Op mijn dvd speler wil hij ze niet afspelen, die zet ik op play, daar blijft ie dan fijn op hangen.

Als ik de cd in mijn dvd speler leg en dan windvd start, is er niets aan de hand en start ie zelfs automatisch.

Nu heb ik een optie "pbc" op mijn dvdspeler, die ik bij sommige films die ik gedownload en gebrand had, moest uitzetten waarna de film dan alsnog wilde afspelen, maar ook dit hielp hier niet.

Ik heb de images van die Hellraiser films nog, maar kan ik met een truukje op de CD deze nog afspeelbaar maken op de dvd speler (die van bij de tv bedoel ik dan) of wat moet ik doen?

Mijn dvdspeler is er eentje die SVCD, VCD, CDR, CDRW, MP3 en CDI aan kan naast gewone DVD dus dat mag het probleem niet zijn, en is het ook niet gezien ik met andere films geen probs heb.

 
Welke snelheid heb je gebruikt om te branden???

Als ik bij mij boven de 4x uitkom snapt m'n dvd speler het niet meer :):)

 
misschien eens testen met cd-speed (of iets in die aard, zit bij nero, onder tools)

daarmee kun je zien of er fouten op de geburnde cd zitten... (als de snelheid van het inlezen zakt)

anders de bin file unzippen met isobuster of iets dergelijks, en dan gewoon 'manueel' een vcd maken met nero?

btw BT, het zijn toch wel 'backup-vcds' he?;)

 
Laatst bewerkt:
branden met cdrwin van golden hawk black tiger.

met andere proggies zoals nero enzo heb ik dat probleem wat jij hebt ook soms in mijn stand alone dvd speler.

 
Yep, cdrwin geeft hier echter een error, die wil niet meer.

Ik brand met 20speed. Andere backup's (daar gaat het inderdaad over), brand ik ook met 20speed en geven geen problemen.

Gezien de error (error in module cdrwin.exe of soortgelijken, verwijderen en herinstallatie hielp niet) moest ik branden met Nero, dat werkt dus wel, maar schijnbaar ook soms niet.

Ik ga toch XP eens installeren, dan zal ik daar cdrwin opnieuw installeren, ook ga ik proberen met een lagere burnspeed.

Het viel me alleen op dat dit euvel zich voordeed bij alle hellraisers en niet bij Lord of the Rings.

Viel me ook weer op dat ik bij Lord of the Rings en James Bond de pbc niet hoef uit te zetten, terwijl dit bij Triple xXx en Bad Company wel weer moest.

Bedankt voor de tips, ik ga julllie adviezen opvolgen, maar eerst effe een stuk partitie vrij maken om XP erbij te installeren.:)

 
Even 2 vliegen in 1 klap geslagen, ik heb met CDRWin op 16speed geschreven, op een rewritable en idem dito.

Het probleem lijkt mij dus niet aan programma, schrijfsnelheid of cd te liggen maar zal het waarschijnlijk toch echt in het image moeten zoeken.

Zal eens doen wat Wimpie zegt en die bin files uitpakken en er nieuwe vcd's mee maken met Nero. Hopelijk helpt dat dan wel.

Ben alleen effe aan het zoeken hoe ik dat moet gaan aanpakken want als ik op een gebrande cd kijk zie ik een paar directory's met inhoud, maarja, daar komen we ook nog wel uit hoop ik.;)

 
welke hell van die serie is het black, want heb ze ook nml.

dan kan ik effe kijken ernaar.

en zet je icq aan jo

 
Allemaal CP, getest heb ik momenteel Hellraiser 1 - 1987 en Hellraiser 2 Hellbound.

Ik ben met isobuster aan de gang geweest en ik zie nu het verschil. Als ik in de MPEG directory kijk op de cd (of in het image) dan staan er bij die Hellraiser films .dat files, terwijl er bij de films die wel spelen op mijn dvd speler .mpg of .mpeg films in diezelfde directory staan.

Als ik dan ook van die .dat weer een vcd wil maken geeft Nero helemaal niets aan maar blijft de "cd schrijven" optie blanked-out en ECD creator geeft aan dat ie geen vcd ervan kan maken maar eerst door een encoder naar mp(e)g omgezet moet worden.

Dus dan maar eens op zoek naar een goeie encoder, als je toevallig eentje weet voor me... :)

 
ehh, heb net alle delen lopen testen in 3 standalone dvd spelers en ze doen het allemaal.

gebrand met cdrwin 3.9B, op 16 speed op een plextor.

update eens na de laatste ASPI, of gebruik eens effe de ASPI van cdrwin zelf en brand dan eens.

Of probeer eens het programma Alcohol 120%.

enne zet je icq eens aan jo :biggrin:

oh, brand eens op een andere pc, met een andere brander.

je hebt toch geen LG cd brander he, sommige modelen zijn niet goed genoeg.

 
Laatst bewerkt:
@BT

je kopieert uit de map mpeg2 die *.dat ff naar de hd en deze rename je naar mpg.

Daarna kun je met nero een nieuwe (s)vcd maken waarin je het mpg bestandje sleept, en branden maar :)

 
@CP: Icq staat nu aan, maar nu ben jij weer weg, eerder ging niet, ik was op een reuze gezellig verjaardagsfeestje en dat vond ik net even leuker en belangrijker dan de vcd.:)

Grapje. Nee ik heb de nieuwste aspi drivers, ik zei al dat mijn Cdrwin niet meer werkte, ook niet na verwijderen en herinstalleren. Dat was versie 5. Ik heb daarna versie 3.9c er in gezet met alles er op en eraan (dus ook de aspi drivers) maar daar ligt het niet aan. Want zoals ik al schreef, met cdrwin, op 16speed geschreven, idem problemo.

Normaal nooit last, voor de zekerheid nog even wat andere vcd's gebrand, wel dan weer op 20 speed, en die deden het allemaal, het ligt dus echt niet aan pc, of cdrwin versie of schrijver (ik heb overigens een 48 speed plextor).

Ik heb wel nog eens zo'n geval aan de hand gehad, en toen heeft NerG de zaak toch moeten demuxen en muxen (of hoe heet dat) om er een goed werkende cd van te krijgen.

@Sjonnie: ik denk dat renamen niet altijd op gaat, het zijn toch 2 verschillende formaten, maar ik zal in elk geval even proberen en laten weten of dat geholpen heeft.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Black Tiger,

Probeer eens het Filetje door PVAStrumento te halen.

http://www.offeryn.de/dv.htm

Open het progje.

Input stream,en maak ps.

het progje schrijft het nieuwe filetje nu weg onderin je directory van PVAStrumento als....mpg.

Gr Ghost.

 
Wat voor merk DVD speler heb je?

Er zijn nl. DVD spelers die een niet 100% mpeg norm niet kunnen lezen. Zijn je Hellraiser filmkes op de juiste bitrate gecontroleerd? vcd=1150 kb/s.

Ik heb dat probleem ongeveer 3 jaar geleden ook al eens gehad met de eerste Yamakawa´s. De VCD moest 100% VCD compliant zijn anders geen beeld!

Ben al een jaar of 4 nu met VCd en SVCD bezig, maar heb het tijdperk nu afgesloten. DVD rulez!

Grtz Mike

 
@Ghost thanks, ik ga dat eens downen en proberen.

@sjonnie: Gewoon renamen werkte niet. ECD creator geeft aan dat ie van de .dat of gerenamede .mpg geen vcd compatible vcd kon maken.

Met imuxer heb ik lopen demuxen en muxen maar dat hielp ook niet.

Ik heb een Red Star (ja merk nooitgedacht maar werkt perfekt). Het is overigens niet bij alle Hellraisers.

Hellraiser 4 en Hellraiser inferno 2000 bevatten wel een mpg file in de mpegav directory en werken wel gewoon.

Zoals ik al zei, ik heb dat nog eens gehad met 1 film en die was toen gewoonweg niet op dvd bespeelbaar te krijgen. Heb er gisteren nog met die vriend over gehad, hij heeft hem toen moeten demuxen en muxen en met de andere file heeft ie nog iets moeten doen, daarna kon ie hem als mpeg weer op svcd zetten en deed ie het wel.

Het heeft er schijnbaar mee te maken hoe de file geencoded wordt door degene die hem ript. Als dat verkeerd gebeurt kun je het schudden.

 
Helaas Ghost, wat ik ook probeer met dat proggie, hij start heel even en dan komt er een popup met de melding "illegal stream".

 
Vreemd, ik heb dit ook wel eens gehad, maar met dat renamen is het me iedere keer nog gelukt.

Heb je het geprobeerd met nero???

Ik gebruik deze altijd voor m'n svcd's en nooit geen problemen. (natuurlijk wel ff de plugins instaleren)

 
Met de Nero plugins ben ik nu bezig.

Eerste keer foutmelding toen ie begon met schrijven, iets van een power failure, dus misschien kon ie de schrijver niet goed benaderen.

Ben er nu weer mee bezig (converten duurde iets van een half uur) en laat hem nu naar een image schrijven.

Daarna ga ik dat image dan op cd zetten en de ervaringen zien jullie hier weer verschijnen.:)

Overigens wil ik tussendoor nogmaals iedereen hartelijk danken voor de tips en de hulp!

 
Oke het beloofde vervolg.

Als ik de file door Nero laat converteren, dan wordt ie wel een stuk kleiner, de .dat van origineel 765 mb wordt een renamebare .dat van 465 mb dus zo'n 300 mb kleiner.

Maar die geconverteerde .dat file kan ik dus wel met ECDcreator of met Nero branden en die werkt dan -wel- in de dvd speler.

Het originele .dat formaat bleek volgens een paar proggies een mpeg-1 formaat te zijn en dat is niet af te spelen op een dvd-speler en zal naar mpeg-2 encoded moeten worden, daar rustte dus het probleem.

Strange genoeg heeft CP exact dezelfde films en geen problemen. Misschien dat zijn dvd meer kan als de mijne.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan