Hardware en merken Dbox2

M

Matrix

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een dbox2. Nu heb ik begrepen dat de meest 'gangbare' merken Nokia en Philips zijn (over Sagem hoor ik niet zo veel).

Nu mijn vraag; wat is het verschil tussen de merken, welke is beter? Ik wil hem gaan gebruiken om digitaal op te nemen naar de pc via netwerk, en het weer af te spelen.

2e vraag; ik heb zelf een MM9600 van Nokia, als ik nu een Dbox2 Nokia neem, krijgen de afstandsbedieningen dan geen conflicten (omdat ze misschien op dezelfde frequentie zitten??) of valt dat wel mee.

Matrix

 
Ik zelf vond de Nokia altijd heel lekker werken. Wat betreft de afstandsbediening dan een slechtere mededeling voor je want die gaan zeker op elkaar werken. Zijn namelijk of identhiek of zien er net even wat anders uit maar werken wel op dezelfde code.

 
hoii matrix

ik heb een philips dbox2 loopt ook goed, maakt volgens mij niet uit wat voor dbox je koopt nokia of philips, een sagem zou ik niet weten maar denk dat ze alle 3 even goed werken met je juiste linux software, en dat moet je gewoon proberen.

ik heb die box nu al een tijdje en elke week heb ik er wel een andere image in,

tis en blijft een hobby box.

maar met het streamen (opnemen via netwerk) zitten nog al wat ogen en haken aan, heb al verschillende proggies geprobeerd met verschillende image`s,zowel neutrino als enigma,

maar dat loopt niet altijd soepel je moet wel een snelle pc hebben als je het onder windows wil doen boven 1 ghz raden ze aan,

draai nu met enigma versie 3 die doet het ook met rotor en stream met tuxvision dit gaat vrij goed,

heb weinig last van hakkerige beelden

maar of je nu een nokia of een philips koopt maakt niet uit volgens mij vaak ligt het aan de software wat je erop zet

veel plezier met je dbox2 als je er 1 aanschaft.

en niet teveel betalen in duitsland zijn ze erg duur als je ze met linux koopt ongeveer 400 euro op ebay beter is dat je er 1 zonder koopt en zelf flaschen heb ik ook gedaan.

hier betaal je er ongeveer 450 euro voor

de groeten maar weer

 
Bedankt voor de reacties, ik ga een Philips zoeken, en als dat niet lukt ga ik voor een Nokia (alleen dan moet ik mijn originele AB op een andere frequentie zetten, of de stekker eruit :))

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan