wat voor positioner....

O

opeltje

ik heb eigelijk de volgende vragen aan gebruikers van diseqc,

ik moet eigelijk de bestaande motor voor het draaien van de schotel vervangen en ik vraag me af wat nou de beste optie is.

ouderwets zoals ik nu heb met een extra analoge onvanger met postitioner, of mijn nokia en een diseqc opstelling. kan ik net zo veel posities opslaan in mijn nokia met noonemanit? en werkt het ook goed? wie o wie heeft hiet ervaring mee, en kan de voor en nadelen eens opgeven?

groeten opeltje

groeten opeltje

 
Heb altijd gebruik gemaakt van een postioneropstelling maar sinds kort heb ik een disceq opstelling met een stab 100 en dan een ontvanger die usals ondersteunt en ik moet zeggen dat laatste werkt perfect. Nadeel is dat de snelheid van verplaatsing van de schotel minder is maar groot voordeel is dat het nagenoeg geruisloos gebeurd. Daarnaast hoef je je schotel echt niet meer om de zoveel maanden even bij te tikken in de positioner opstelling.

Is overigens alleen goed werkend te krijgen die diseq opstellingen tot een diameter van 1,2 meter,

 
komt goed uit, diameter is hier 90 cm funke. overigens waar komt de voeding voor de motor vandaan? maakt de motor dan gebruik van de lnb voeding? en als dat zo is kan menig ontvanger dit wel trekken?

nu moet ik inderdaad de schotel na een half jaar weer ijken. wel lekker als dat niet meer moet. (hoogtevrees)

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
Dat is dus ook 1 van de andere voordelen met diseq. Je hebt nog maar 1 kabel nodig namelijk de antennekabel. De spanning voor het draaien van de motor wordt geleverd door de spanning die de ontvanger afgeeft aan de lnb. Dat is ook de reden waarom hij dus langzamer draait dan een 36v installatie en doordat daarom een minder capaciteit motor gebruikt wordt is hij dus veel en veel stiller als een 36v draaibare opstelling. Je kan echt met een goede diseq motor in een druk bevolkt woongebied waar alle huizen op elkaar gebouwd zijn 's nachts van 50 oost naar 50 west draaien zonder dat ook iemand er last van hebt.

 
kijk ook dat was hier wel eens anders. savonds hou ik er al rekening mee, omdat het gekke ding zo jankt........

het wordt niet meer ouderwets draaien vrees ik.

wie kan mij nog vertellen hoeveel posities je in de dbox met noonemanit kan opslagen en besturen? als dit net zo veel zijn als in mijn analoge (45) ben ik helemaal verkocht...

groeten opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan