Ik snap er de B*LL*n niet meer van !!

J

Josje01

Hoi, op mijn ene Humax 5400 met L1.37 loader en ToH2.3 firmware en aangepaste settings van pet123 die toch altijd goed draaide heb ik het volgende probleem: als ik op TPS ga krijg ik geen signaal of slecht signaal te zien even wachten komt er toch beeld met genoeg signaal, alleen valt dit signaal telkens weer weg. dan op de zwitsers dus SF1 of SF2 geen problemen ook niet op Stream , hetzelfde probleem ook op de Hotbird fta zenders, ra ra wat ken dit wezen?? Heb al geprobeerd : orginele soft ; hetzelfde probleem nieuwe settings: hetzelfde probleem, nou ja zelf begin ik te denken aan de dual lnb, maar toch dat spreekt weer tegen omdat stream en zwitsers het wel goed doen???

Greetz: josje01

 
hier een stukje van een ander satboard gedaan door de humax doktor koostronics.

Het staat reeds in het humax forum maar ik vind dit toch belangrijk nieuws gezien de vele mensen die regelmatig dit probleem hebben,en anders zullen de moderators het wel verplaatsen .

Beste vrienden ,collega's techniekers en alle andere humax gebruikers.

Ik kreeg hier van een sat 4 aller een HUMAX 5400 die alleen geen of slecht signaal aangaf ,na controle van de voeding en de gebruikelijke condensators te hebben vervangen bleef dit probleem bestaan ,ook na inlezing van de nieuwe soft toh 23 nog altijd geen of slecht signaal.

Na verder onderzoek kwam ik uiteindelijk bij de tuner terecht.

Heb al de componenten naast de tuner nagekeken en deze waren allen in orde.

Toen ik de tuner zelf afkoelde met kaltspray deed hij het plots terug,oke tuner nagekeken en selectief afgekoeld en ja hoor naast het crystal van 4 khz zit een kleine CAPACITEIT van 180 nF / 63 Volt.

Heb deze nagemeten en hij was 197 nF dus deze toch maar vervangen en ja hoor HUMAX 5400 werkt terug als nieuw en de signaal meter in de menubalk geeft een veel sterker signaal aan.

Dus voor al de mensen met een gelijk aardig probleem zoals de deze kijk deze capaciteit even na.

Hopelijk zijn er hier weer veel mensen mee geholpen en hoef je niet zo een dure tuner te zoeken en te vervangen.

Koostronics.

dus nogmaals dit is niet van mij maar van koostronics.\

maar misschien heb je er iets aan .

grtz jim

 
Mooi verhaal, die afwijking kan de oorzaak zijn. Een normale MKT condensator ( en dat is het ) mag een afwijking hebben van 5 %.

Dit is dus in het ergste geval 171 nF of 189 nF.

197 nF is dus teveel. Wel vreemd dat een ontkoppel condesatortje voor zoveel problemen zorgen kan. En vooral dat dit enkel voor TPS geld.

Misschien is een grotere schotel of een betere LNB geen pure luxe!

 
Vind je slechte soldeer verbindingen.

Dat je daarmee een slechte condensator zou vinden ?

Vraag het me af.

Maar als je dan die condensator vervangt, heb je in ieder geval ook weer een betere soldeerverbinding. :)

 
Hoi , ik wou even melden dat mijn probleem is opgelost, het was namelijk de LNB (Monoblok). Deze liet op astra alles normaal goed draaien , op de hotbird wel het stream -pakket , maar geen multivision, en op de Hotbird FTA -kanalen alles wat onder de 11000 freqeuntie zat was zwart. Met andere woorden , de Mono blok was nog 3/4 goed , slechts 1/4 kapot.

Greetz: Josje01

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan