Mp2 omzetten naar Mp3

M

Matrix

Ik zit met een probleempje, ik grab veel muziek met m'n nokia MM9600, daar krijg ik MP2 files mee. Nu heb ik een autoradio met mp3 functie, deze wil geen mp2 lezen en afspelen.

Nu kan ik met Winamp deze wel converteren naar WAV en ze daarna met een mp3 encoder ze omzetten naar mp3, maar dat lijkt me een grote omweg en vor de geluidskwaliteit ook niet zo goed.

Heeft een van jullie misschien ook een programma'tje die gelijk converteerd van mp2 naar mp3? Zoiets zou erg handig zijn.

Matrix

 
Jammer dat je autoradio/cd geen mp2 kan. De mijne (afkomstig van de ALDI) doet dat wel.

Je kunt niet mp2 rechtstreeks in mp3 omzetten. Ik heb daarover een jaartje of 2 geleden discussies gevoerd met mensen die het weten en dat gaat niet zonder meer.

Wat je wél kunt doen (zeker als je een wat snellere pc hebt) is het volgende:

Installeer Winamp 2.81 (of een oudere)

Installeer de frauhofer radium release dll's (te vinden op oudere twilights).

Dan zoek je op de winamp site de mp3-plugin voor winamp (let op, niet die chinese maar de standaard)

Winamp kan zelf mp2 files afspelen. Het enige wat je nog moet doen is de plugin installeren en dan ga je naar Options- Preferences-Pugin-Output.

Daar selecteer je de mp3-out.

vanaf dat moment speelt winamp alles wat je in de playlist zet naar mp3 toe. Je kunt met de equalizer er nog aan regelen maar pas op dat je dan de boel niet gaat oversturen.

Beter is om die uit te zetten.

Er is ook een chinese plugin die met de lame encoder werkt, ik heb liever de echte mp3 encoder.

Wil je weer gewoon luisteren dan moet je die output plugin weer naar je geluidskaart laten verwijzen. Dat is nogal omslachtig en vind ik een nadeel van Winamp. Maar als je eerst een leuke playlist maakt dan krijg je later je mp3's keurig genummerd terug.

De info uit de playlist komt in de tag.

Het kost even om alles bij elkaar te zoeken en lekker te laten werken maar dan heb je denk ik wel wat je zoekt.

 
Oh ja: mp2 file sdie je van MCE opneemt zijn 192kb. Dat is vergelijkbaar met 128kb mp3 (Joint Stereo)

Dit is geen cd-kwaliteit zoals MCE weleens wil doen geloven. Maar voor in de auto kan het prima.

Let wel op dat MCE audio rond de -12dB uitgestuurd wordt dus als je er gewone mp3's bij gaat zetten krijg je nogal verschillen in volume. Beter kun je een apart cd'tje maken met mp3's die je van je mp2's hebt geconverteerd.

 
Thanx voor de reacties, ik heb het geprobeerd met winamp2, een mp3-out plugin en de fraunhofer codec. Helaas is de kwaliteit behoorlijk slechter geworden (ook als je als output 192kb selecteerd).

Ik heb nu iets anders geprobeerd en het werkt perfect; mijn autoradio 'pakt' alleen *.mp3 files, de mp2 files herkent 'ie niet. Wanneer ik nu gewoon de extentie verander van mijn mp2 files naar mp3, dan doen ze het ook nog!! (en goede kwaliteit)!!! Had ik eerder op moeten komen :))

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan