Font probleem met IE in win98se

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste mensen.

Ik hoop dat hier iemand raad mee weet want ik snap er geen bal meer van. Momenteel draait hier win98se en windows XP op een dual boot. Werkt verder perfekt.

Maar ik heb een probleem onder windows 98 met Internet Explorer. Alle paches/fixes zijn gedraaid maar uit heldere hemel gebeuren de volgende dingen:

1.) Als ik IE opstart, dan start ie naar mijn homepage webwereld, normaal komt die url ook in de url balk te staan maar bij mij komt er te staan "Enter Keyword or Web Address here". Pas als ik nog eens op het home knopje druk komt er de url van webwereld tevoorschijn.

2.) Als ik IE opstart dan krijg ik alles een font groter te zien. Dus windows update, en ook dit en andere boards die ik bezoek, hebben een groot lettertype.

3.) IE lijkt soms ergens op te wachten, dan is het balkje van de geladen pagina voor 99,9% vol en toch duurt het effe dan nog eer je iets aan kunt klikken.

Alledrie heb ik ze niet zo ingesteld en ik heb geen idee hoe het terug te krijgen. Ik heb al eens met TweakUI gekeken maar daar staat het ook niet in.

Onder windows XP heb ik geen van bovengenoemde problemen.

Herkent iemand bovenstaande of nog liever... weet iemand een oplossing om dit weer normaal te krijgen?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
grote Fonts lijkt me geen probleem,

kijk in je browser, en ga naar beeld > tekengrootte >stel in op normaal (of wat jij wilt)

is je vraag zo simpel? of snap ik je vraag niet goed,

je tweede vraag, je zgn startpagina? staat ie in exta tab > internet opties >algemeen, nog op blanko pagina ,, of staat je webwereld url daar wel vermeld?

 
Ik heb dan weliswaar ME ( naast XP), maar sinds ik de laatste beveiliging heb geïnstalleerd, had ik inderdaad ook af en toe van die rare onverwachte probleepjes, maar alles is weer onder controle.

Dat van de grotere lettertype en startpagina is inderdaad simpel op te lossen zoals xgabox dat al heeft aangegeven.

 
Mensen bedankt!

Xgabox je bent geweldig, inderdaad stond de fontgrootte op "groot" daar waar jij aangaf. Heb hem nu weer naar normaal gezet en is dat in elk geval weer normaal.

Wat betreft die url ja tuurlijk, die staat netjes aangegeven bij opstartpagina maar ook die melding telkens van "Enter url or webadress here" was toch vreemd.

Verder kreeg ik opeens af en toe bij het lezen van dit board, waar we totaal geen reklame draaien, een popup.

Op dat "enter url or webadress here" heb ik op die manier eens op google gezocht en kijk, er werd geadviseerd eens een spyware detector te draaien.

Dat heb ik nu gedaan en er zaten enorm veel spyware toestanden in mijn 98 systeem. Van een aantal wist ik het maar er waren ook vreemde complete installaties bij zoals F1 en FLT die ik dan via software van configuratiescherm verwijderen kon (maar die zich dus niet echt verwijderen lieten).

Daarna heb ik spybot gedraait en alles wat er niet in thuishoorde behalve dan de advert.dll die nodig is voor kazaa en imesh, weg laten halen, en mijn IE is weer snel, en die rare "enter url or webaddress here" melding is ook pleite.

Nu staat er weer netjes http://www.webwereld.nl zoals normaal.

Het grootste probleem was dus spyware die er plots ingekomen is, ondanks dat ik niet echt iets geinstalleerd heb bij mijn weten wat dit zou kunnen veroorzaken.

Deze moet dan ook die fontgrootte groot hebben gezet. Het rare was dat het board en windowsupdate wel groot werd gezet terwijl mijn startpagina (webwereld dus) gewoon netjes in het normale font stond.:)

Anyway, probleem weer opgelost. Gelukkig!:biggrin:

 
Bij mij stonden de fonts sinds gisteravond ineens spontaan op extra klein...

Maar had al gekeken bij de internet opties waar je het font kunt kiezen, maar dat hielp niet.

Ik herinnerde mij deze posting en zocht m ff op, en jawel hoor.

Onze XGABOX had het antwoord maanden geleden al gegeven :)

Dank u heer xgabox

 
aan het scrollwieltje draaien, terwijl je ctrl ingedrukt houdt helpt ook wel es;-)))

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dát moet het geweest zijn.

Inderdaad het werkt.

Ik zal wel weer te snel het een en ander hebben willen doen..

Ik leer weer veel vandaag..

:biggrin:

Ennehh

Als je shift druk met je scroll wieltje dan ga je dus pagina's vooruit / achteruit in exploder.

(jaja helemaal zelf uitgevonden).

 
Laatst bewerkt:
Correct, bij mij was een tijdje terug ook IE vertraagt, en ook het "enter url or webaddress here" en pas als ik dan op home klikte kwam ie op mijn startpagina.

Effe die regel in google geplakt en opgezocht en daar kwam al meteen het antwoord spyware.

Bij mij exact dezelfde 3 dingen opeens, ook spybot gedraait, alles weer in orde.

Ik ben alleen nog nieuwsgierig wanneer en met welk reklametoestandje dat gebeurd is. Maar dat zullen we wel niet te weten komen.

Gelukkig allemaal snel antwoordende users met kennis hier.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan