Bekijken 4:2:2 mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satwatcher

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
678
Waarderingsscore
3
Punten
18
Leeftijd
57
Eindelijk is er een goedkope manier gevonden om direct te kunnen kijken naar 4:2:2 uitzendingen. Dit kan nu namelijk met de nieuwe Technisat Skystar 2 kaart in combinatie met het programma progdvb. Het leuke aan deze kaart is dat hij met de goede software ook in staat is om de nieuwe mpeg4 standaard in het dvb-s gebeuren aan te kunnen, Dit wordt ook wel 4:4:4 genoemd. De adviesprijs voor deze kaart bedraagt 59 euro.

Meer informatie en een test van deze kaart tesamen met de eerste screenshots van 4:2:2 EBU feeds zijn te vinden op http://www.satplaza.com.

 
AAARGHHH, HEBBE HEBBE HEBBE!!!!!

Waar kan ik hem kopen????

 
als je het verhaal leest dan zie je de naam staan van de desbetreffende winkel waar je deze kaart kunt vinden....

 
dat is heel mooi

heb vandaag gelijk gebeld maar helaas zijn ze allemaal uitverkocht

hopelijk komen zo morgen of zaterdag binnen

ga ik er gelijk een halen

kan ik weer spelen

herbies

 
Deze kaartjes zaten vroeger ook in het Europe Online Pakket, aangezien EOL één grote flop is geworden, werden ze vorig jaar massaal gedumpt, ik heb toen ook zo'n pakketje voor 29euro (incl tuner!) gekocht.:biggrin:

Nu is het alleen zo dat de EOL software iets op de kaart wegschrijft zodat deze niet meer met andere software (Lees Technisat drivers) werkt.

Nu zit er op de kaart een 24c08 en het zou me niets verbazen als het daar instaat, als we nu ergens een BIN filetje zouden kunnen vinden van een originele Skystar2 kaart, dan zouden we een hoop mensen een plezier kunnen doen...:biggrin:

Op verzoek wil ik via PM de inhoud van mijn eeprom wel sturen voor de echt geinteresseerden.

Grtzz FranX

 
files for unlocking of SkyStar2 card - Win2000/XP

This is file Skynet.sys, which is able to unlock SkyStar2 cards (by EON). This file just copy into windows\system32\drivers folder (backup your older file!). This file is ONLY for LOCKED SkyStar2 cards

test die eens effetjes FranX

link staat in je private postvak.

staat daar onder download

Software for B2C2 & other cards (SkyStar2, ...)

en dan helemaal onderaan

 
Originally posted by FranX Deze kaartjes zaten vroeger ook in het Europe Online Pakket, aangezien EOL één grote flop is geworden, werden ze vorig jaar massaal gedumpt, ik heb toen ook zo'n pakketje voor 29euro (incl tuner!) gekocht.:biggrin:
EOL één grote flop ?? ligt eraan waarvoor je de dienst gebruikt...FFM was destijds het enige interessante en op dit moment Bitchslapper.


Nu is het alleen zo dat de EOL software iets op de kaart wegschrijft zodat deze niet meer met andere software (Lees Technisat drivers) werkt.



Nu zit er op de kaart een 24c08 en het zou me niets verbazen als het daar instaat, als we nu ergens een BIN filetje zouden kunnen vinden van een originele Skystar2 kaart, dan zouden we een hoop mensen een plezier kunnen doen...
:biggrin:
Klopt, het is op te lossen dmv de gepatchte drivers of door 0FFFFh te schrijven in de EEPROM op de plaats van de ISP code.

Groeten,

theGIZMO

 
He Giz bedankt.

Dat met die gepachtde drivers loopt toch niet helemaal lekker, vandaar dat ik de eeprom origineel wil maken, alleen wat er op die plaats moest komen te staan was me nog niet helemaal duidelijk.

Deze waardes ga ik zeker ff proberen.

Wat betreft de flop, dat FFM heb ik nooit! aan het werk gekregen verschillende malen geprobeerd maar het enige wat ooit binnen kwam was een videoclip die op hun servers stond.

Verder een hoop emails dat hun service verbeterd was, en als ik meer wou dat er weer in de buidel getast moest worden, toen was voormij de lol eraf.

Maargoed we raken off topic...:biggrin: ik zal eerst weer eens wat gaan proberen...

Grtzz FranX

 
Originally posted by FranX He Giz bedankt.


Dat met die gepachtde drivers loopt toch niet helemaal lekker, vandaar dat ik de eeprom origineel wil maken, alleen wat er op die plaats moest komen te staan was me nog niet helemaal duidelijk.



Deze waardes ga ik zeker ff proberen.



Grtzz FranX
Mbv de drivers is je card weer in staat om bepaalde data-streams te ontvangen maar unlocken bereik je er (uiteraard) niet mee. Daar zal toch een flash aan te pas moeten komen.

Suc6!

 
heb inmiddels zo'n kaartje in de comp zitten

en jawel heb al wat feeds gezien

het signaal is bij mij alleen erg zwak dus het valt niet mee

en heb ook geen universele lnb das ook lastig

moet dus weer nodig met de hardware aan de gang als het mooier weer is

het kaartje zapt inderdad heel traag

en de software van technisat vind ik flut krijg in ieder geval geen volbeeld

progdvb gaat super zelfs op de tweede monitor

maar daar heeft mijn ati radeon 9700 pro wel wat moeite mee

het is beter om de tv als hoofdmonitor te zetten

dan loopt het beter wat betrefd de beeldkwalitijd wint de nokia het met glans maar dit zal aan de video kaart liggen

nu ga ik straks video streamen kijken hoe dat gaat

het is wel grappig dat het beeld enkele seconden achter loopt op het signaal op de kabel

het leukste blijven natuurlijk de 4-2-2 beelden

komt er weer oude glorie terug van het feedhunten

ben eigenlijk benieuwd waar dat 4-2-2 nog meer word gebruikt als alleen op 7 graden oost

groeten herbies

 
Er zijn veel feeds in 4:2:2 op de verschillende satellieten. Alle voetbal en dart wedstrijden van SBS6 (wk produkties) zijn allemaal in 4:2:2. Ook waren de feeds van Idols vanuit Amsterdam in 4:2:2 via Sesat 36 oost .

Een foto van de encoders die 4:2:2 maken tijdens de Idols feed.

http://www.humaxsettings.nl/sng3.jpg

 
Je kan je lnb waarden wel wijzigen in progdvb. Je moet dan naar de optie diseq gaan en daar kan je naast de mogelijkheid om de satelliet te kiezen op een knop drukken en daar kan je je waarden van de lnb veranderen.

De kaart heeft inderdaad vrij veel signaal nodig. Daar is men op dit moment naar aan het kijken of er met een hardwarematige verandering een verbetering gemaakt kan worden. Een kleine verbetering kan men zelf al maken het technisat proggie dat automatisch bij het opstarten wordt geactiveerd uit te schakelen voordat men progdvb gaat gebruiken. Is dat rood/groene figuurtje naast je tijdsaanduiding in windows.

De software van technisat is in zoverre waardeloos dat kijken niet leuk is maar als je goed zoekt dan krijg je wel een mogelijkheid om de satelliet helemaal leeg te zuigen met de auto fec en auto sr optie. Dat is het enige wat ik gebruik van deze soft eigenlijk. Een goede ander programma is dvbviewer voor het bekijken van normale tv zenders.

Overigens zijn er op het internet goede plugins te vinden voor progdvb. Zo heb ik nu alles werkend zonder kaart met deze satellietkaart (ook conax) en logt het heerlijk met bepaalde plugins.

4:2:2 kanalen zijn eigenlijk op elke satelliet te vinden. Naast 7 oost wordt door ebu ook 22 west constant gebruikt voor feeds uit Amerika (wel lachen af en toe met die Twan Huidts van de NOS) en zit het journaal heel veek met de eigen SNG in 4:2:2 op 21,5 Oost (wel een grote schotel hiervoor nodig) en is in het weekeind voor de 7 en 10 oost veel ingebruik met sportfeeds

 
dat is weer een hoop info

ik hoop dat die hardware aanpassing er dan snel komt

wat betrefd die diseq bedoel ik dat ik niet zo'n lnb in de schotel heb

ik gebruik een coroter met c en ku band

wat betreft die satelieten zal ik eens gaan draaien

helaas houd ik niet zo van sport

maar news feeds zijn wel leuk

wat betrefd die plugins zal ik me eens verder in verdiepen

ben nog niet verder gekomen als de yankse die erbij zat en de megaradio en conax het vervelende is dat ik vanaf de plaats waar de comp staat de schotel niet kan draaien en dan word het experimenteren moeilijk en als je dan ook geen diseq lnb gebruikt is het feest compleet

daarom heb ik zaterdag een lnb gekocht en wil ik die proberen erbij te hangen in mijn schotel een proef met tyraps gaf geen goede resultaten

de lnb is van een nieuw merk uit amerika en moet 0,3 db zijn

en dat voor 50 euro

heb weer een hoop te doen

even nog over het loggen is het alleen loggen of ook auto update

groeten herbies

 
Laatst bewerkt:
Ik denk me te kunnen voorstellen welke LNB je gekocht heb en ik moet eerlijk zeggen dat hij er hier ook in komt. De eerste testen die we er mee hebben gedaan zijn verschrikkelijk goed te noemen en ik weet zeker dat dit ook een heleboel scheelt als je die LNB gebruikt in combinatie van die kaart.

Loggen kan je zowel als loggen beschouwen of als AU loggen.

 
de lnb is van bruin kunstof en heeft een oranje plastic kapje ervoor dit ziet er een beetje kwetsbaar uit

de kleur is oranje ik denk een uv filter

het vervelende is dat ik een prime focus schotel heb en deze lnb is voor een offset

mischien dat ik eens informeer naar een andere schotel

ik heb nu een irte van 2,4 meter maar die werkt nog steed niet naar mijn zin heb ook eigenlijk geen goed meetapparaat dus weet je niet goed wat je aan het doen bent

hoop dat het toch een keer goedkomt

de zomer komt er in ieder geval weer aan

om te prutsen

groeten herbies

ps heb al wat met verschillende plugins gestoeid

heb dus nu erg veel vastlopers in xp pro

het gaat dus nog niet gladjes

morgen weer werken dus niet zoveel tijd meer

doeg

 
Ik heb hier nu ook mijn ex europeonline kaartje draaien en het werkt perfect. (hier heeft FFM wel een jaar goed gedraaid en voldoende bagger aan mp3's en films binnen gekregen)

Op thor worden de kanalen ook netjes weer gegeven alleen de kiosk kanalen blokken erg en zijn daarom niet te bekijkjen. Andere kanalen uit het pakket werken verder goed met de conax plug-in.

Alleen de dreambox is jaloers op het weergeven van de 4:2:2 signalen want na het aansluiten van de technisat kaart op de lnb out van de dreambox zegt de dreambox bekijk het maar ik doe lekker niks meer en gaat weer verder als de technisat kaart is af afkoppelt.

 
Meet even aan je kabeltje dat je in je droomdoos stopt of daar spanning op staat.

Ik heb namelijk het vermoeden dat die kaart ten alle tijden de LNB spanning aan heeft staan.

Das waar al die dozen naar kijken of ze het signaal moeten doorlussen of niet.

Ik ga nog een beetje testen met het kaartje want ik wilde eigenlijk een truukje uithalen, maar ik denk dat dat niet lukt omdat die kaart de spanning er dus op houd.

 
Hopelijk is het daarmee opgelost.

Ik doe deze thread even dicht want het wordt toch wel weer wat erg lang voor een nieuws thread.

Voortzetting kan geschieden in het "internet via satelliet en dvb via je pc" forum.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan