ADSL Modems

P

pet123

Bij de providers kun je kiezen uit verschillende modems.

USB-modem

Ethernetmodem

Multi PC-modem

Is de Ethernetmodem met router te verdelen over meerdere pc's. Kun je een usb modem ook delen met meerdere pc's?

 
USB modem kun je alleen delen door middel van ICS, en dat is niet echt ideaal (om het netjes te zeggen)

die Alcatel 510V4 (multiPC modem) is icm een hub of switch uitstekend te gebruiken voor een netwerk.

Bij een ethernet modem heb je weer een router nodig om met een heel netwerk te kunnen internetten

succes met je keuze, ik zelf zou gaan voor een multiPC modem

Later, Borreltje

 
Je kunt je modem dan niet delen.

Maar je internet toegang wel.

Het grote nadeel van een usb modem is dan ook dat je afhankelijk bent van die ene pc waar ie op aangesloten is.

Heb je die pc uitstaan, dan is internetten dus nicht im frage.

Heb je die pc altijd aanstaan, dan kun je verschillende programma's op die pc draaien die ervoor zorgen dat je internet gedeeld word over je netwerk.

Dat betekent dus dat het wel gaat als je dat wil.

Maar als je dit vraagt omdat die ethernet routers zo duur zijn, dan raad ik je met klem aan naar andere leveranciers te kijken.

Ik heb nog geen seconde spijt dat ik mijn modem/router ergens anders heb gekocht dan bij de adsl aanbieder.

Ik heb namelijk de blauwe e-tech, voor de analoge lijn (ik heb dus geen ISDN).

En dat ding kost maar ietsje meer dan zo'n usb ding, heeft de 4 ethrenet aansluitingen van een "multi pc modem", en kan gewoon alles.

Als klap op de vuurpijl kun je dat ding als dat echt nodig is ook gewoon via USB gebruiken, maar dat gaat wel ten koste van wat gebruiksgemak.

Er is dus echt geen reden te vinden waarom je dit ding NIET zou gebruiken.

 
@Borreltje

Is niet helemaal waar wat je zegt, dat een usb alleen met ICS te delen is.

Ik heb hier een draytek vigor2200usb staan en dit is een router spec. voor usb-modems.

Ik moet wel zeggen dat de prijs vrij hoog ligt, maar het werkt perfect.

 
@sjonnie5

sorry wist niet dat die er waren, heb zelf ook een draytek maar dan de 2300,en die heeft geen usb, maar zo blijf je dus bij leren, bedankt voor de info :)

Later, Borreltje

 
Wat ik hier in Belgie nu ook veel tegen kom is dit :

In de afgelopen maanden zijn ze bij belgacom aan het overschakelen van 1Mbit naar 3mbit waardoor veel mensen last krijgen van disconnects, wat blijkt... Door de upgrade naar 3mbit hebben de USB modems meer stroom nodig, sommige mobo's kunnen dit echter niet trekken waardoor je een extras usb hub moet plaatsen met externe voeding...

Dus weer een rede meer om van die usb prullen weg te blijven

 
@borreltje

Weer wat geleerd, toch :):)

Ze zijn er trouwens nog niet zo heel lang hoor. Ik vond ze pas net voor de HCC-dagen, en er dus daar maar een aangeschaft. (Was trouwens wel ff zoeken :):) )

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan