Pioneer dvr-a05 / 105

S

SPJ

Ik heb sinds kort dit leuke speeltje, en nu hoor ik dat er voor de pioneer dvr-a04 of zo je wil de dvr-104 een patch in omloop is die er voor zorgt dat je , na het patchen van je dvr, een 1-speed dvd-r op 2 speed kunt branden.

Nu de vraag : weet iemand of er voor de a05 / 105 ook zoiets bestaat ??

m.vr.grt. SPJ.......

 
Ha die SPJ,

Volgens mijn info kan dat niet, omdat de DVD de schrijfsnelheid bepaalt en niet de recorder (in geval dat de schrijfsnelheid van de DVD lager is dan die van de recorder)

De laatste firmware kan t in ieder geval niet.

Heb je bron van de DVD-r al kunnen aanboren in Belgie of Duitsland? Of moeten we ze in Amerika gaan bestellen. De voorraad is al weer op ;)

Grtz Mike

 
Volgens mijn info kan 't dus wel. Voor alle duidelijkheid !! ik praat nu over de 104 , die na het patchen , een 1 speed dvd op 2 speed kan branden.

Dat patchen schijn je dus maar 1 x te kunnen doen. Dus , je hebt 1.0 firmware er in zitten en dan naar 1.21 is mogelijk. maar en nu komt 't !! je kunt dus daarna niet terug patchen naar bijv. 1.10.

En omdat 't voor de 104 bestaat vroeg ik me af of 't er voor de 105 ook al was, kennelijk betekend dit dat we bekende sites scherp in de gaten moeten houden.

Dat van belgie en/of Duitsland laat ik je nog weten want ik had de briefjes al weer doorgegeven, maar ze komen terug....... ik laat 't je weten.

m.vr.grt. SPJ..............

 
Mike you've got mail !!

m.vr.grt. SPJ..................

// mod on//

ff hierheen gezet, denk dat dat eigenlijk de bedoeling was.

//mod off//

 
Laatst bewerkt:
oppassen Jongens !!!

In de firmware van cd(dvd) writers zit geschreven welk merk van dvd's op hoeveel speed geschreven kan worden .... Dit heeft vooral te maken met de kwaliteit van de dvd en het materiaal van dye dat er gebruikt wordt, maar ook of de fabrikant genoeg centjes heeft neergeteld aan de fabrikant om hun dvdr media goed te keuren op bv 2X of 4X

Er is nu gehackte firmware voor die dingen die je writer alles op 2X laat burnen , met als resultaat dat een goeie dvd-r probleemloos op 2X geschreven wordt, maar ook dat een heleboel andere merken van dvdr slecht beschreven worden....

Er zit nl. veel meer in die firmware dan enkel de schrijfsnelheid...

Bijkomend probleem is dat je niet makkelijk kan terugflashen naar de originele firmware

lees dit maar eens :wewewe.homedvd.nl/CD-R.htm

 
Naast de problemen die Iceke beschrijft is het na de 'upgrade' niets dan ellende bij het gebruik van DVD-RW's...

 
Vanavond op een cluppie geweest waar inderdaad word bevestigt wat " iceke " zegt. Na de update onstaan er ineens allerlei wazige en onherkenbare problemen.

maw.!! eerst ff goed lezen en nadenken alvorens te doen !!!!

m.vr.grt. SPJ........

 
voor de liefhebbers is er nu ook een downgrade tooltje voor de A05/105 als je niet tevreden bent met de firmware die er in hebt zitten kun de oude weer terug zetten.

als je 'm wilt geef me dan een PM

m.vr.grt. SPJ.............

 
Er is een firmware board, waar men alternatieve firmware kan vinden en men uitgebreid erover discuseert.

Er is nu ook 2speed4 all firmware voor de pioneer 105/a05 en is ook nog eens regiovrij.

Die firmware/tools om te kunnen downgraden, komen ook daar vandaan en nergens anders.

Over het algemeen zijn de makers van die alternatieve firmware de mannen GRaDIUS en NIL en nog een paar.

Het zijn op het moment nog maar testversies, maar ze doen het nu al bijna perfect.

Men is nu bezig 2 speed DVD-RW aan te zetten voor 1 speed DVD-RW media.Voor DVD-R 1 speed media, is die nu al heel erg goed, om op 2 speed te branden.

In een later stadium, lees een paar weken als meezit, wil men ook 4 speed aanzetten voor 2 speed media.

Wat Gradius daar ook zegt is, dat de pioneer a05/105 eigenlijk ook DVD+R media zou kunnen branden, de hardware is ervoor geschikt, alleen is dit in de firmware helemaal uitgezet, lees offcieele firmware van pioneer.Het kan dus zijn, dat in de nabije toekomt de 105/a05 ook een alles brander gaat worden, met dank aan Gradius en Nil en nog een paar.

link naar dat board >

http://forum.firmware-flash.com/index.php

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan