Blu Ray: de opvolger van DVD

W

Werkezel

Onlangs konden we op diverse sites lezen dat Sony de eerste Blu Ray recorder op de markt heeft gebracht.

Op onderstaande link wat meer info, specs enne de prijs die met $3800 voor mij nog wat aan de hoge kant is...

('tZou mooi zijn als ze er gelijk een DVB sat tuner in proppen!)

http://www.digit-life.com/articles2/blu-ray/index.html

Grtz,

 
ehh, die zit er toch wel inbegrepen bij die dure prijs?? Dit zit er wel in:

"SONY BDZ-S77 has a built-in digital BS (broadcasting satellite) tuner for digital satellite television. In addition to 2 hours of high-quality video you can record MPEG-2 AAC 5.1 sound from digital satellite boadcasting. One-layer one-side optical blu-ray disc can contain 23 GB. "

Ik vraag me alleen af, wanneer die holografische opslagmedia komen, op een klein stukje kan dan een aantal tera-bytes. Kun je eindelijk alles wat je aan software, geluid en video hebt op een dingetje opslaan!

Matrix

 
Ja, in films kan alles al hè..

Er komt ook een audio cd speler met cd's van 3cm groot met blauwe laser. Dat is wel aardig, zeker voor portable en auto.

Als ze daar meteen mp3 mee mogelijk maken dan wordt het helemaal dol.

 
@matrix

yep, heb ik gelezen, maar ik begreep dat BS voor HDTV bedoeld is en dan voor de USA. Voor 2 uurtjes Mpeg-2 opnemen in DVB standaard heb je geen 23 gig nodig en op de achterkant zit geen aansluiting voor een lnb.

Grtz,

 
@werkezel

jawel...

De bitrate verviervoudigd dus heb je ook vier keer zoveel ruimte nodig.

is hetzelfde als van VCD naar DVD (behalve dat vcd MPEG 1 is en DVD MPEG2)

Carpio2

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan