Strong srt 8000 is dood

V

vladimir

Ik heb een strong van een kennis gekregen die het niet meer doet en ik wil eens kijken wat het eventueel kan zijn.

Is het hardware of software?

Als ik de strong aanzet hoor ik iets schakelen zoals het opstarten van de condensator.

Maar het display blijft uit. Op de monitor zie ik een korte oplichting en verder gebeurt er nix.

Op de onderzijde van de voedingprint zie ik niets bijzonders. Er zitten 1 spoel met 2 windingen waar een kern door gaat, daar staat 33-025op. De weerstand is 2.5ohm die aan elkaar gelijk zijn. Er zit een condensator op va 47micro fiets. Zo op het eerste gezicht is de trafo ook goed.

Enig idee

Gr vladimir

 
Cotroleer even het kleine buiskristal wat op het printje aan de voorkant zit.

Het printje waar je druktoetsen op zitten..

 
Is die niet dood gepatched? ook dan gebeurd er weinig.

 
NvBgm: Ik zal iedergeval het kleine buiskristal vervangen dat kan de kosten niet zijn

Tech:

Het kan zijn, ik heb geen idee of dit gebeurt is. is er dan nog een nieuwe in te frutten zo ja kan dit dan via de parralelle poort of moet ik dan een oslink gebreuken.

alvast bedankt

gr vladimir

 
Hoi Vladimir,

Als strong dood gepatched is, dan moet je hem via de paralelle en serieele poort weer tot leven wekken. DIt moet dan met een proggie zoals hypertherminal, maar vraagt wel enige ervaring.

Succes

 
Ptje

Ik heb gezocht voor het progje maar kan het niet vinden via google en andere sites.

Wil jij mij een link mailen waar ik het kan downloaden?

Ps is de software hetzelfde als van de Philips?

Alvast bedankt

Vladimir

 
Op je windhoos cd !

Het programma heet hyperterminal, das dus met 1 h erin.

Ga es naar start, programma's , bureau accesoires, communicatie gaat, zou je hem tegen kunnen komen.

Staat ie daar niet dan moet je m nog ff installeren:

Als je naar configuratie scherm -> software -> windows setup -> communictie -> details gaat, zie je hem staan !

suc7!

 
Ik heb met verschilleden progjes zoals declink098, Mediaboxloader2000 en hyperterminal geprobeerd aansluiting te krijgen met de strong srt8000.

Ik heb ook een printer geïnstalleerd type Generic / Text Only nu weet ik niet of het aan de settings 38400,n,8,1 licht of aan de ontvanger zelf.

In alle gevallen is er een time out en het display blijft donker.

Via de strong pagina de handleiding gevolgd, en ik heb het vermoeden dat de flash IC kapot is.

Zijn er nog andere mogelijkheden om de strong aan de praat te krijgen?

Gr Vladimir

 
Misschien een stomme vraag maar heb je ook de spanningen gemeten die van de voedingsprint komen? (en heeft je kennis wel lopen patchen of is het een gewone goede tijden slechte tijden kijker).

 
pet123

Stomme vragen kunnen niet gesteld worden hebben zij mij verteld.

Spanning tot op het bord is er wel als ik hier en daar meet is er spanning.

Ik heb geen flauw idee wat er is mee uitgespookt ik denk dat er iets aan kennis aanwezig was en inderdaad goede & slechte tijden in dit geval.J L in dit geval.

Ptje

Bedankt voor de pm.

gr Vladimir

 
Inderdaad ,ik ging er gelijk van uit dat er iets met de soft geprobeerd is ,

maar inderdaad staan die Strongs ook bekend om de haperende voedingen, dus lijkt het me inderdaad verstandig eens te meten of er inderdaad iets uitkomt ,

ook omdat het dislay geheel dood is en er niets uit de serial/parallel poort komt.

 
Tot op het moederboard meet ik spanning en verder is het moeilijk meer te volgen voor mij :sad:. Ik heb eigenlijk geen idee, met mijn Philips kan ik wel de bin en de flash eruit halen.

 
Ja maar heb je alle spanningen? je hebt meerdere verschillende spanningen nodig waarvan de 5 volt toch wel de balangrijkste is, verder heb je een spanning van om en nabij de 38 volt voor de tuner (afstemming) en 12 volt (denk ik)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan