nokia serial download server

K

kirech

Heb geprobeert via dvbedit 5 een andere firmware op te zetten.

Na melding dat dit mislukt was start de nokia niet meer.

Op de display staat B2.00 Uns te knipperen.

Ik heb Nokia's Serial Download Server geinstalleerd maar die doet het blijkbaar niet op windows XP.

Die springt onmiddelijk naar "download in Progress" maar doet dan blijkbaar niets meer. Ik heb hier ook al gelezen dat die idd op XP niet zou werken. (kopt dus)

Ik heb ook geprobeert met een Win2K pro laptop maar deze heeft precies hetzelfde.

Bestaat er nog een manier om de firmware serieel terug te zetten op de Nokia via Win XP ? (andere software ?)

Thanks,

Kirech

 
Serieel werkt niet meer.

Met een BDM interface wel.

Je hebt er geen firmware meer inzitten dus werkt de serial/scsi poort ook niet meer.

 
EN.......... alleen met win98,

en bdp101 of 2 (bd32win)

met bdm interface. is de enige oplossing,

serial download 1,2 na inspelen bootloader B200uns(geen ander!), ook gebruiken onder win98,

daarna kan je gewoon weer scsi en dvbedit gebruiken onder XP.

hoewel het wel het lekkerst werkt allemaal onder win98.

daar is het tenslotte ook voor geschreven.

 
Dank u voor de snelle reacties !

Heb een oude disk genomen en er Win98 opgezet (echt het minimum)

Met dit heb ik serial download server wel kunnen starten en nu staat er terug een werkende firmware op (oef :) )

Zal die harddisk met Win98 appart houden.

In XP lukt firmware update opnieuw via scsi zonder een probleem via dvbedit 5

Erik

 
met een knipperend bootloader display?

en dan rechtstreeks firmware erin blazen?

dat mag wel een wondertje genoemd worden, dat komt zelden voor, meestal is je bootloader mee beschadigd, en moet ie er nieuw in,

maargoed, je kan weer aan de slag,, :)

 
Nou is geen wonder hoor:)

Zolang B2.00uns in het display knippert, is er altijd! serieel in te laden, het downloaden doet de bootloader niet de software.

De wel bekende jumper xp06 beschermt de bootloader, deze moet ook gezet worden wil je de bootloader dmv een bdm interface vervangen.

Grtz FranX

 
Niet altijd Franx, ik heb er hier ook 2 gehad, eentje met knipperende bootloader kon gewoon weer serieel opgelost worden, een andere wilde dus niet meer, en kon ik alleen nog oplossen door de bootloader te vervangen, toen ging ie weer als een trein.

In principe moet die jumper dus wel de bootloader beschermen maar in de prakijk is het dus toch wel mogelijk je bootloader in elk geval deels in de war te laten raken zodat er niets anders meer op zit dan te vervangen.

Komt overigens maar heel weinig voor dat moet ik toegeven.

 
Bij het inpluggen begon B2.00uns op de display te knipperen.

Na een tijdje (3 tal minuutjes denk ik) stopte het knipperen echter wel. (B2.00uns staat dan zonderen te knipperen op de DISPLAY).

(Zal der vanuit gaan dat ik idd geluk heb gehad.)

 
Dat geluk heb ik nog nooit mogen meemaken ,misschien omdat ik het ook nooit geprobeerd heb :)

Als ik een knipperende booloader heb ga ik er maar van uit dat er niets meer wil en knoop ik dus de BDM er gelijk aan.

Vreemd dat die poort nog wel werkt want die wordt toch echt gestuurd vanuit de dvb soft, daarin stel je immers ook de baudrate in?

Misschien kijkt de bootlaoder er ook wel naar ,heb ik nooit getest in elk geval .

 
nou ,,,, een bootloader die knippert is niet compleet meer,

een bootloader in het scherm die niet knippert is serieel benaderbaar,.,,

wondertje dus,.

 
Jongens Jongens, gaat uw allen gauw schamen...:biggrin:

We kennen onze good old Nokia toch wel?

Een knipperende bootloader geeft alleen maar aan dat de

applicatie software er niet is, of beschadigt is.

Is de bootloader zelf! beschadigt, dan is de Nokia zo dood als

een pier, en helpt alleen nog maar BDM (de tweede zaak van BT is erg vreemd, maar dat zou ook nog op een defecte serieele poort kunnen duiden)

Aan de manier van applicatiesoftware laden, kan je al zien dat de bootloader (what's in a name) dit voor zijn rekening neemt.

Het laden begint direct na het insteken van de stekker, en na een power reset wordt toch echt eerst de bootloader gestart en pas daarna de applicatie software.

De baudrate die je in de applicatie software insteld is de baudrate die je tijdens normaal bedrijf gebruikt, dat programma's als DVBedit op een slimme manier toch soft kunnen downloaden ligt aan DVB2000, het zal je namelijk nooit of te nimmer lukken met bijv. FTA1.0

Daarbij komt dat de Nokia gewoonweg te weinig geheugen aan boord heeft om eerst foutloos de gehele software in te laden, en deze daarna in de flash te zetten (zoals hedendaagse ontvangers dat doen)

Gaat er bij de Nokia tijdens het laden iets fout, dan blijven we zitten met een knipperende bootloader...:biggrin:

En zullen we Nokia serieel loader (met stekker in/uit) moeten gebruiken om de software er opnieuw in te zetten.

Jaren geleden toen ik FranX1.2 maakte is me dit zooo vaak overkomen (zet maar eens corrupte soft in de Nokia) en in die tijd had ik nog niet eens een BDM.

B2.00 uns samen met FTA1.0 is er toen nog ingezet (voor veel geld) door een bedrijfje uit een drie letterig plaatsje...:biggrin:

Waar blijft de tijd...

Grtz FranX

 
Ach ja verhuist enzo en pas sinds kort weer een fatsoenlijke internet aansluiting...:biggrin:

En ik zit met smart te wachten dat C+ nou eindelijk eens overgaat

is er tenminste weer wat te doen, het hedendaagse geneuzel gaat alleen maar over ' 6in1' en in welke CAM of ontvanger dit het beste werkt...

Maar we raken off-topic, en das nie het goeie voorbeeld...:biggrin:

Grtz FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan