schotel gestolen

H

huub

Hallo,

Kom vandaag thuis. signaal weg. Ik dus naar de schotel en weg schotel vanacht gestolen.

Kabels zo doorgeknipt dat de kabels ook moeten worden vervangen . Niet te geloven !

Een visiosat met dubbele LNB.

Komt dit meer voor ?

Ik wilde het toch ff kwijt

gtrz

huub

 
Nou ja zeg ................

Nee dat hoor je echt niet vaak meestal halen ze ook het spul binnen op.

Waarschijnlijk van dat volk dat denkt dat de schotel het duurste component van je installatie is ,en dat zijn er meer dan menigeen denkt.

 
Mijn buurman heeft hetzelfde aan de hand gehad.

Ik heb hem een mooie 80-cm transparante spiegel gelevert met een duo-blok LNB , die op een mooie dag met mast en al uit de grond was getrokken!

Op klaarlichte dag nog wel!

Inmiddels heeft hij wat centjes van de verzekering terug gekregen en heb hem een normale grijze schotel gelevert, die inmiddels het meeste weg heeft van een lieveheersbeestje.

Hij heeft een noppenmotiefje gemaakt met rode verf en heeft nu een reuze kever in zijn tuin staan! :)

Blijkbaar lopen er mensen rond die niet met hun vingertjes van andermans spulletjes kunnen afblijven.

Zwaar onder de maat hoor!!!

 
ik hoop dat het mij niet overkomt

dan zou het wel heel kaal worden

maarja een 2,4 meter neem je niet zomaar mee

weegt zo'n 80 kilo

maar verder heb ik er nog niet van gehoord

het stelen van schotels

wat een boeven

herbies

 
Wat ik me afvraag is hoe ze deze schotel nu afstellen.

Een correctie op mijn eerste bericht.

Ik had de dubbele LNB uitgericht op de Astra en 1 LNB op de Hotbird. En een DiSEqC-schakelaar.

Het was voor mij al lastig om beeld te krijgen.

Ik ga zaterdag maar weer opnieuw beginnen en de schotel veel hoger plaatsen

____________________________

quote van mij voor de dief

een halve zool maak nog geen hele

 
Afstellen ?

Hoezo afstellen ?

Ding was toch al afgesteld ?

Gewoon ophangen en kijken toch ?

:biggrin:

 
Ja gewoon ophangen.

En richten naar de maan om 01.00 uur

Wel met volle maan voor het zicht

 
Laatst bewerkt:
Misschien willen ze je schotel niet eens afstellen,maar wel weer een advertensie op marktplaats zetten.

Ik vind het supertriest dat dit soort dingen gebeuren.

Gr Ghost

 
Toevallig vorige week bij iemmand die ook bang was dat zijn schotel gestolen zou worden een beveiliging aangebracht. Deze bestond hieruit, een oude thermostaat gesloopt voor het kwikcontact en deze aan de motor gemonteerd en dit gekoppeld aan de aanwezige inbraaksignalering. Een alternatief zou zijn met radar detectie echter dit zou zo'n 600 euro gaan kosten meer dus dan de buiten opstelling. Vandaar deze low-budget oplossing. Miscchien heb je er wat aan.

Groeten Sat4me2.

 
Toch diep triest dat zulke maatregelen nodig blijken te zijn.

Eveneens een van de redenen dat ik geen van mijn schotels bij mij op de schuur geplaatst heb.

 
10 kV erop (gebruik wel een galvanische scheider op de kabel die naar binnen gaat).

 
bedankt voor jullie reacties,

Ik ga morgen de nieuwe schotel plaatsen. In ieder geval een stuk hoger en dus lastiger mee te nemen.

De mogelijkheid om een contactje erbij te maken als extra zone op het alarm systeem ga ik testen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan