Picbinedit onder Win2000 / XP

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Weet iemand of het programma picbinedit wil werken onder Win2000 / XP ???

Start hier wel op al duurt het wat lang maar kan geen kaart lezen of schrijven.

Dit kon onder Windows98se wel en nu ik de directory compleet naar de andere comp met win2k heb gekopieeerd werkt het niet meer.

Moet ik ergens in een ini file iets aanpassen. ??

Wie werkt wel met dit prg onder deze windows versie ??

 
Met Picbined een kaart schrijven? Ik zie daar zo vlug geen opties voor in picbined.

Maar ik heb hem wel onder XP gebruikt om files mee te editten enzo dat dat werkte prima.

Heb je al eens geprobeert hem in win98 compatibiliteitsmodus te laten lopen?

Dat kun je instellen in 2000, rechtermuisknop op de executable, dan eigenschappen en dan compatibiliteit, wie weet...

 
Hi, BlackT.

Het schrijven en lezen van van de eprom had ik moeten schrijven inplaats van kaart.

Wat je aangeeft over

'Dat kun je instellen in 2000, rechtermuisknop op de executable, dan eigenschappen en dan compatibiliteit, wie weet...'

kon ik niet vinden. Heb in de windowsverkenner de executable opgezocht en op de rechtermuisknop onder eigenschappen gekeken maar krijg alleen een tabblad 'Algemeen' en een tabblad 'Versie' waar ik niks kon vinden over win98 compatibiliteit.

Weet je zeker dat dit oop voor Win2000-Pro geld en niet alleen voor XP ??

 
er zit weldegelijk een phoenix c.u jmd mode op

een daar kan de kaart mee geschreven en gelezen worden

daar kun je ook nog weer kiezen uit de firmware waar de kaart of eprom file in geschreven is

is wat lastig in testellen krijg het ook niet lekker voor elkaar maar heb het wel een keer getest het wil wel maar blijf het toch een beetje lastig vinden

 
Hmmz... een eeprom beschrijven is voor mij hetzelfde als een kaart beschrijven, een fun of Gw is immers ook een kaart.:)

Ik heb picbined 1.54c zal dan wel aan mij liggen maar ik zie geen programmeer mogelijkheden of je moet die phoenix scripts bedoelen.

Wat betreft die executable.... tja je brengt me nu aan het twijfelen, ik heb er win2000 pro op gehad.

Misschien moet je eerst een snelkoppeling maken van de executable op het bureaublad en daar dan die compatbiliteitsmodus aangeven, volgens mij ging dat in 2000 pro ook, alleen weet ik het nu niet meer zeker, kan het niet meer controleren.:sad:

Wat ik wel weet is dat het niet altijd helpt, zo gaven diverse tooltjes onder XP toch regelmatig problemen daarom heb ik er nu ook een dualboot op staan met 98se en XP.

 
ik vind het raar ik heb altijd met picbined gewerkt en ik moet zeggen dat het daarmee het beste werkt met windows xp en me geen problemen

bij de phoenix scripts kunt ge kaart lezen en beschrijven gaat vrij snel en correct

mijn vraag nu welk programma gebruiken jullie dan

gr tendoryu

 
Om fun en gw kaarten te beschrijven gebruiken de meeste mensen tegenwoordig Chipcat en/of Cardwriter, zijn echt fijne programma's daarvoor.

Om een originele kaart te beschrijven normaliter Cardwizard voor irdeto kaarten en MKF voor Seca kaarten.

 
met de bekende irdeto 5 in 1 files heb ik hieer geen probleemen met in lezen bewerken een programeren onder windows 2000

 
heb hier nu picbined 172

en het werkt ook allemaal wel hoor maar met de eerste versie's waar dat gebeuren op zat was het toch nog wel een probleem om het wat aan de praat te krijgen

lukt nu wel geruik het alleen niet (niet veel)

heb hier nu kaart pro dat werkt het beste met mijn programmer

dus dat kan ook de keuze er van zijn

maar om op de eerste vraag terug tekomen of het tweede reply

het wil dus wel

 
U kunt niet zomaar de directory copieren voor Picbined omdat dit programma gebruik maakt van de Registry van Windows. Tijdens de installatie worden hier gegevens naar geschreven die, wanneer ze later ontbreken (op de andere comp), vereist zijn voor het correct functioneren van de applicatie. Je kunt al weten dat een programma de Registry heeft beschreven wanneer u de comp (of Windows), na de installatie opnieuw moet opstarten alvorens u de applicatie kunt gebruiken. Opnieuw installeren dus...

Hopelijk wist u dit nog niet, anders heb ik een alinea vol met bekende info geschreven,

 
Wat mij bekend is dat Picbinedit alleen maar als ingepakte versie overal te downloaden is en dat je de inhoud daarvan in een directory plaatst. Ik ben nog geen versie tegengekomen die ook via een instalatie programma iets in het register zette.

Tenminste ik heb het altijd op de eerste manier gedaan en nooit geen problemen gehad. Ook nu zijn de problemen opgelost door in windowxp de compatibiliteit aan te passen naar win98.

Toch leuk dat dat in xp aanwezig is zo heb ik al meerdere programma's kunnen laten funcioneren welke eerst problemen hadden. Mocht er toch iets bestaan dat ook iets in het register gedaan moet worden misschien kan iemand aangeven waar en wat dat is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan