Irak feeds...

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ik wil bij deze een topic openen, waarbij wij allen interessante frequenties kunnen plaatsen met betrekking tot de Irak crisis.

Als iemand een leuke feed gevonden heeft, gaarne hier plaatsen!

Het lijkt mij een leuk initiatief voor de mensen die wat minder actief kunnen hoppen, maar die toch de ,waarschijnlijk, zeer zeldzame irak beelden willen ontvangen!

Ik ben alvast op zoek gegaan......

 
Graag, laat maar weten als je wat vind, ik vermoed namelijk dat ze vannacht al zullen beginnen.

 
Deze ontvang ik met een 90 cm schotel !

45 oost freq 12646 v sym 5632 fec 3/4 reuters baghdad

16°E 11678 v 9765 3/4

 
@Xgabox: Nee hoor, ik ging niet uit van het weer maar de ervaringen met die Ammi's en de uitspraken en spoed die Bush heeft.;)

Snif... hopelijk hebben ze ook feeds op Sirius, Hotbird of Astra want omdat de lnb houder van mijn draaibare schotel stuk is kan ik er niet meer mee draaien en 45 graden west of oost had ik toch al niet gehaald.:sad:

Misschien kan ik wel proberen hem een stukkie te draaien naar 16 oost.:)

 
Echt op bijna alle satellieten zitten op dit moment feeds.

De belangrijkste spots voor de komende oorlog zijn:

45 oost = directe aanvoer vanuit Baghdad voor Reuters en CNN

36 oost = Amerikaanse aanvoer vanuit Golfstaten

16 oost = Amerikaanse aanvoer van vooral CBS uit Golfregio

10 oost = Amerikaanse aanvoer van vooral Fox uit Golfregio

07 oost = Hoofdzakelijk EBU aanvoer uit Golf en Europa (veel 4:2:2)

12 west = Europeese aanvoer vanuit Amerika - Amerikaanse aanvoer vanuit Europa

15 west = Europeese aanvoer vanuit Amerika - Amerikaanse aanvoer vanuit Europa

22 west = Europeese aanvoer vanuit Amerika - Amerikaanse aanvoer vanuit Europa - Alle EBU verbindingen zowel audio als audiovisueel vanuit Amerika (4:2:2)

37 west - Amerikaanse - Amerikaans

43 west - Europeese aanvoer vanuit Amerika - Eigen kanaal RTL Europa met heel veel Max Westerman.

Hiernaast worden ook satellieten met Cband mogelijkheden gebruikt zoals deze op 62 en 68 oost maar dat is alleen met grote schotels mogelijk. De KUband feeds zijn over het algemeen goed te ontvangen met een schoteldiameter van een meter groot..

 
Overigens voor up to date feed aanvoer is het misschien handig om je aan te melden bij de feedhunters mailinglist.....

http://groups.yahoo.com/group/feedhunters

Altijd binnen 15 minuten de laatste frequenties van mede feedhunters via je email binnen... hou wel rekening met meer dan 100 berichten per dag.

 
45gr-oost ,12661 V 5632, een draaibare camera die over een nog niet bekende stad waakt in de omg. van Irak.....

 
45 East

12683V 4225 7/8 308/256 ID: INA-PATH-1-UKI-801, BBC

12638V 5632 3/4 Ministary of Info, Bagdad

 
Mooie link, Satlook!

Wie kan mij overigens vertellen of deze freq's 4-2-2 uitzendingen zijn:?

10959 V 6666

11014 V 6666 op 7gr. Oost.

Ik kan ze namelijk gewoon op mijn echostar 3600 ontvangen.

Deze freq's heb ik van 'dat andere' board, waarvan de meeste freq's die daar gegeven worden soms wel 3 of 4 Mhz afwijken met de werkelijke uitgezonden frequentie.

bijzonder irritant overigens.

(vandaar dit topic waar ik van 'echte' hobbyisten de feedfreq's graag zie en verwacht)

Overigens heb ik de griep en lig dus meer in mijn bed dan dat ik achter mijn ontvanger zit, maar ik hoop met mooie onbekende feeds freq's aan te komen!

 
Het zijn gewone analoge feeds. De EBU heeft op deze satelliet nog wel een aantal analoge feeds te bewonderen hoor. Vooral in drukke tijden en als er feeds komen uit bijvoorbeeld Oost Europeese landen dan heb je nog gewoon te maken met SNGtjes die nog niet zijn voorbereid of de ontvangende kant is nog niet voorbereid op 4:2:2

Als je op deze of andere satellieten echter een feq van 13333 tegenkomt kan je haast met 100 % zekerheid zeggen dat je te maken heb met een EBU 4:2:2 feed.

 
Dat is grappig @satwatcher, want ik krijg bij de 4:2:2 uitzendingen de melding "scrambled signal" te zien, wat er dus op duid dat de Echostar de signalen wel ziet maar niet kan weergeven.

De ongecodeerde 4:2:2 uitzendingen geven geen melding en houden een 'zwart scherm'.

Ik dacht namelijk dat de zogenoemde 4:2:2 uitzendingen onzichtbaar waren voor de normale doorsnee ontvanger.

Overigens waren de freq's die ik noemde wel degelijk digitaal ,maar kon er niet uithalen of ze inderdaad volgens de berichten in 4:2:2 uitzonden.

Deze geven overigens een zichtbare feed op het scherm!

 
Hou er rekening mee dat als er in een frequentielijst 4:2:2 staat het niet altijd wil zeggen dat er 4:2:2 wordt uitgezonden. De transponder op de satelliet hoeft daar niet voor op ingesteld zijn maar de uplink in dit geval de SNG wagen bepaald in welke norm en welke codering er wordt uitgezonden.

Zo zond bijvoorbeeld de EBU vanmorgen ook even met dezelfde feq en sr in 4:2:0 uit op de 22 west waar het altijd in 4:2:2 uitzond. Dit volgens de technicus die uitleg gaf aan de ARD omdat de 4:2:2 encoder in storing lag.

 
ben nog nooit zoveel aan het draaien geweest als de laatste dagen wat een kaart die skycard 2 de beelden vliegen overhet scherm echt te gek alleen op 45 gr west heb ik geen strak beeld terwijl het signaal volgens de meter toch genoeg is

met mijn gewone houpage kaart heb ik op sommige feeds geen beeld dus vermoet ik dat het 4:2:2 is

waar kun je dat aan herkennen behalve de sr van 133333 want het lijkt erop dat niet iedereen die gebruikt

jammer dat prog dvb alleen zoekt volgens voorgeprogrammeerde transponders want als er iets niet tussen staat vind hij het niet dit lukt weer wel met de technisat software ia alleen wat omslachtig helaas want die lijst kan wer niet in progdvb het blijft hobby he

groeten van een zappende herbies

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan