Naar het uitlezen van een irdeto kaart met cardwizzard komt de pace met E36

P

pet123

Naar het uitlezen van een irdeto kaart met cardwizzard komt de pace ontvanger met de melding E36 kaart niet compatible.

Met de kaart wissel in aankomst dacht ik kom laten we stoute schoenen aantrekken en de kaart van de buurman uitlezen die een betaald abonnement heeft op c+ rood en blauw. De gegevens kwamen netjes in beeld. De originele kaart nog even getest op mijn humax en deze werkte perfect. Doe ik nu de kaart van mijn buurman weer in zijn pace ontvanger dan komt de pace met de melding E36 kaart niet compatible en het beeld blijft zwart.

Ik heb nu dus een probleem en weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb de ontvanger al een tijdje van de spanning afgehad zonder resultaat. Is een reset naar de fabrieks instellingen een optie of wat anders?

Pet123

 
das waarschijnlijk toeval of een ander probleem..

probeer zowiezo een ander type ca module,, 2.1 >2.3 of omgekeerd.

ik weet het zo niet uit het hoofd,

kaart omdraaien en even " rossen" kan ook geen kwaad,

btw , draait ie nog wel in humax??

door cardwizard is niet de oorzaak weet ik 99% zeker

nb ,, een kaart die slecht leesbaar geeft ook error 036 kaart niet uitwisselbaar.

 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat het toeval is .(zie xgabox)

Ik heb in iedergeval nog nooit zoiets aan de hand gehad.

Maak in iedergeval een kaartje (gold/fun....)met zijn gegevens.

Haal voor de gein key 02/04 ff leeg,en laat je buurman naar c-bellen voor een pulsje.

Als het goed is wordt dan ook jou kaartje geactiveerd.

Groeten Ghost.

 
Ik had vanavond mijn eigen multichoice kaart ook weer tot leven gewekt en daarmee krijg ik ook de melding E36. Nu heb ik op een ander forum het volgende gevonden:

Voor de pace zou dat kunnen betekenen dat je de clearbuffer.crd er overheen moet gooien....

Weet niet zeker wat die E36 betekent, maar kan mij herinneren, dat na het uitlezen van de kaart, dat ding in de pace niet meer werkte.

Daarna de clearbuffpace.crd (na de dumpbuff0708.crd, dus totaal 2 crd's!) bracht de oplossing.

Heeft iemand deze crd's en kun je die met cardmaster er opzetten

 
heb ik wel... maar lijkt me wat omslachtig,, en niet oplossend,

heb je posting met die oplossing voor me?

mail,em es??

ik mail je die file even

 
Xgabox

Bedankt voor de crd's deze zal ik eerst op mijn eigen kaart los laten en kijken of die dan wel werkt in de pace.

Ik voelde me best wel lullig toen mijn buurman vroeg of ik er een kopie van had gemaakt en toen heb ik maar eerlijk bekent (eerlijkheid duurt toch het langst)

Ik had c+ ook al gebeld met een lul verhaal dat ik de kaart in een andere ontvanger had gehad en dat daarna de problemen kwamen.

Ik zal je morgen even laten weten of de kaart weer werkt.

 
Als je een multichoice kaart met cardwizzard bewerkt wil deze niet meer in de page werken.

Er is een crd file voor om de desbetreffende fout er weer af te halen zodat je hem weer kunt gebruiken in de page.

Indien het niet lukt wil ik wel even onder het stof kijken of ik dat crd-tje nog kan vinden. Stuur dan even email of pm.

Is trouwens wel een van de eerste fouten die ondekt werd toen men de blauwe kaartjes ging uitlezen met cardwizard.

Gelukkig dat hier en daar het geheugen nog goed is.

 
ik heb je het crd je opgestuurd pet ..123

dan zou het weer moeten werken

 
Mhhhzz...Nooit geweten dat Cardwizzard deze fout maakt.

Weer wat bijgeleerd.

Gr Ghost.

 
Buurman blij ik nog blijer want het kaartje werkt weer in de pace ontvanger!

 
Dit is geen fout van Cardwizard, Cardwizard gebruikt de buffer van de kaart om bepaalde zaken te kunnen extracten.(zoals PMK of HMK)

Aangezien de Pace zelf ook een buffertje heeft, krijg je een E36 na het bewerken van de kaart.(met welk kaart schrijf programma dan ook)

ClearbufferPace.Crd werkt daarna altijd, er staat maar 1 regel in clearbufferPace.crd.(en werkt ook in Cardmaster)

Deze CRD had hier zelfs gepost kunnen worden, er staat helemaal niets 'verkeerds' in.

Wel vreemd dat deze thread zo lang is, want dit is inmiddels toch echt zoooooo'n oud probleem, hier en daar is er schijnbaar toch een beetje gebrek aan basiskennis, en dat terwijl iedereen roept dat we niet illegaal willen kijken, en het alleen maar voor 'educatie' is....:biggrin:

Grtz FranX

 
denk ook dat het juist is zooo oud is dat het wat vergeten word

 
@FranX

'educatie' was het zeker want ik ben nu weer een stukje wijzer geworden wat betreft de pace ontvanger.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan