d/box down....

O

opeltje

heb ik weer. nadat ik een diseqc motor op het dak had gezet en aangesloten, werkte het systeem niet na behoren. nadat ik alle info hier weg heb gehaald liep ie nog niet zoals ik wou. nu dacht ik, laat ik de firmware even veranderen mischien gaat het dan beter...(zie ook andere posting van nvbgm) en hier ging het mis. mijn nieuwe laptop heeft win xp en hiermee heb ik de d-box eerder om zeep geholpen. ik had het kunnen weten. met dvbedit geprobeerd de firmware in te laden in de d-box en halvewege ging het mis. het uploaden werd afgebroken en nu knippert alleen de bootloader nog op het display. voordat ik hem weer wegbreng en een hoop centjes betaal om er een nieuwe loader in te fietsen, zou ik graag willen weten of er echt geen andere optie voor bestaat. overigens houd het knipperen wel op als ik probeer de box te benaderen via serieel. en kan het een en ander wel via xp maar moet ik dan de compaliteit (of zoiets)modus veranderen op bv win95 voor het desbetreffende programma?

groeten opeltje

 
Je hebt de laoder er nog inztitten.

Gewoon opnieuw flashen en de zaak werkt weer.

 
dat dacht ik dus ook. maar ik krijg de filmware er serieel niet in. (een andere mogelijkheid heb ik niet) de box wil de filmware gewoon niet meer inladen. ik zal straks een nieuwe poging ondernemen, want gister avond was ik er erg zat van....

overigens heb ik het met beide progjes (dvb edit en nokia serial download) geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. zal eens proberen om de compoort settings te veranderen in de progjes. mischien staat de box nu wel niet meer op 38400.

groeten opeltje

 
Zolang dat de bootloader knippert is er niks aan de hand.

Het kan wel zijn dat de bootloader beschadigt is dan betekend even de bootloader met JDM vernieuwen en dan moet het weer gaan.

Maar ik denk dat je het eerder in de compoort of de kabel moet gaan zoeken

 
Waar is "vlak bij"?

Mocht het niet lukken en je woont inderdaad vlakbij dan kan ik em wel effe flashen met het BDM moduul. (doe maar een PM in dat geval)

Of je koopt ergens zelf zo'n ding. lekker snel (wel goed opletten met aansluiten!!)

Ik heb nogal wat zitten experimenteren met die Sandra/Wanissa soft met sbr-upload via SCSI en dan crast de boel ook weleens.

Dan is zo'n BDM best handig ;)

Alles bij elkaar kost het (als je ervaring hebt en alles voorhanden) een kwartiertje. Box openschroeven, modem eruit, BDM aansluiten, stekker erin, flashen (duur enkele minuten) en dan stekkereruit, bdm los en weer dicht.

 
@ opeltje,

Ik wil je box ook wel (natuurlijk gratis)repareren.

Ik weet niet waar je woont,(wat is vlakbij??hehehe)

Ik woon in Almere.

Stuur maar een PM als je hulp nodig hebt.

Gr Ghost.

 
vreemd genoeg werkt de nulmodem kabel wel op de box van mijn broertje, dus daar kan het na mijn mening niet inzitten. ( maar wel geprobeerd met win 98) ook de compoort settings heb ik in alle mogelijke standen gehad maar het bied geen geluk......als ik de box aanzet dmv de stekker in het stopcontact knippert de bootloader. als ik de pc er op aansluit houd het knipperen op en staat de loader stil op het display. maar als ik er firmware heen wil schrijven gaat het display weer knipperen. ik denk dat ik toch even een pc met win 98 ga proberen. (wie niet waagt) overigens gaat mijn xp laptop de box ineens als muis zien na enige tijd. mogelijk is het daarom ook verkeerd gegaan met het uploaden van de firmware. inderdaad moet ik zelf maar eens op zoek naar een interface. anders kan ik hem straks weer wegbrengen. dit is al de tweede keer dat het mis gaat, er zullen nog wel meer komen.....en dan is het altyt makkelijk.

groeten opeltje

 
opeltje,,

je hoeft em niet weg te brengen hoor(zal wel weer geld kosten zo te horen), als je tijd hebt kom maar, je weet me te wonen.

wellicht heb je mijn nummer ook nog wel.

dan hangen we em even aan de BDM , dan zetten we alles even " fris " erin.

 
bedankt voor je aanbod.

ik heb de hoop opgegeven. het wil gewoonweg niet meer.

overigens ga ik nu echt op zoek naar een interface.

groeten opeltje

 
heb je nergens win 98 op staan

en gebruik dan nokia serial downloader

daar heb ik nooit geen probs mee

dvb edit gebruik ik alleen voor settings

en dat gaat ook niet altijd in een keer

die bdm interface ligt hier al meer dan een jaar op de plank

niet nodig

het satleven is soms hard

het beste herbies

 
ik heb zo'n proggie transbox

daarmee zou je de bootloader ook serieel moeten kunnen laden

heb dit nooit geprobeerd maar misschien is dat een optie ik zou het kunnen maillen

ik hoor het wel

herbies

 
ook met win 98 gaat het niet meer. hij is gewoon serieel dood denk ik. ik laar via een bdm wel even een nieuwe loader in zetten.

bedankt allemaal

groeten opeltje

 
Ik heb geen idee waar je ergens woont maar ook ik kan/wil je box wel nieuw leven inblazen ,uiteraard dit zonder kosten.

 
bedankt voor je reactie tech maar het is inmiddels geregeld.

de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt nogmaals bedankt.

groeten opeltje

 
overigens werkt de besturing nog steeds niet naar behoren. manueel draaien gaat perfect, maar automatich naar een positie draaien gaat fout (dmv go to...). de d-box geeft dan lnb schort......niet echt fris lijkt me.....de instalatie werkt met een andere d-box wel perfect...

groeten opeltje

 
- Ga in het menu op zoek naar LNB warn, en zet die op off want die staat schijnbaar aan dus.

- Zet in dat menuutje ook de LNB spanning dat halve voltje hoger.

- Maak ff de LNB los en probeer te draaien.

- Opereer je box (bypass van de aorta (RS 02 en RS 55 in het voedingsgedeelte)) zodat je voeding nèt ff meer stroom kan toveren naar je LNB.

Dit zijn zomaar wat ideetjes.

Die laatste is een bekende oplossing voor een al even bekend probleem, de stroombegrenzing gaat werken als de motor moet draaien.

Door de weerstand waarde ietsje te verlagen kan er meer stroom vloeien voordat die begrenzing gaat werken.

Natuurlijk geen draadbrug leggen want dan is de begrenzing weg.

Dus een andere laagohmige weerstsnd erover zetten.

Suc7!

 
de lnb spanning staat al een +0,5 volt hoger. en inderdaad staat de lnb warn aan. ook al staat ie uit, gaat het nog mis..als de lnb los is draait hij naar behoren. het is inderdaad net alsof de voeding het net niet wil trekken.....een grensgeval zeg maar....

overigens wat zijn rieele waardes voor deze 2 weerstanden? ik bedoel hiermee hoever zou je veilig kunnen zakken?

groeten opeltje

 
ooit heb ik ergens een schema gezien op het net van de d box. wie kan mij daar aan helpen......overigens kan ik de weerstanden wel even met een superdun draadje even doorverbinden om te kijken of het inderdaad goed werkt?? (ik weet zeker dat de motor,lnb en bekabeing in orde zijn) heeft dit verder geen invloed op de afgegeven spanning? daarna ga ik dan op zoek naar een vervangingswaarde ( zit naar mijn mening nu 1 k in) bruin, zilver, zwart, (bruin,bruin =metaalfilm) hopelijk ben ik nog goed bij de les.....is lang geleden....

groeten opeltje

 
Schema hier http://dbox.a-z-e.de/ weerstanden zijn 1r1 en staan parallel, ik had zelfde probleem en heb er 1r5 over een van de twee heen gesoldeerd en dat was voldoende om de motor te laten draaien,pas daar na wel op met kortsluitingen omdat je de uitgang nu zwaarder kunt belasten en ik niet weet of er dan weer wat anders kapot gaat. :)

Grtz

 
bedankt voor de info mas3 en malb64. ik ga er mee aan de pruts...

groeten opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan