Arnion repareert voor 1 euro

T

toon

Hallo mensen,

Er is heel veel gaande m.b.t. het leed dat is overkomen aan alle mensen die een van de besmette Penta 1.10 of 1.11 in hun ontvanger hebben geladen,of hebben laten laden door hun dealer

Geloof me ook de dealers en grossiers vinden dit niet leuk.

Bij deze denk ik ook dat iedereen heel eerlijk bij zich te rade moet gaan of hij die ucas tuner had aangeschaft aleen met seca.

Ikzelf laat aan mijn klanten zelf de keus of ze al dan niet de reparatiekosten betalen voor hun defecte ontvanger.

Op S*****l word al een zwarte lijst gemaakt.BELACHELIJK en nota bene door een dwaas die zichzelf hobbyist noemt.

Arnion heeft het initiatief genomen de ontvangers voor 1 euro te repareren.Daar komt dan wel 11,50 bijkomende kosten bij.

Ik wil ook geen uitlatingen doen,of klant ,dealer ,grossier of fabrikant aansprakelijk is.

Ik denk dat alleen de kopers dat antwoord kunnen geven.

Feit is dat ik stiekem hoop dat er ucas terug in de receivers gezet gaat worden en dat de eingebruiker dus echt de dealer moet verzoeken om die dreamload en penta erin te zetten.

Dan op factuur vermelden en lekker ingedekt.

Is dit dan de procedure??

Waar blijft het vertrouwen??

Hoop dat iedereen eerlijk naar zich zelf kijkt.

Iedereen doet water bij de wijn.

Groeten Toon van Mook

 
Klopt Toon en wat nog erger is...... die "hobbyist" van daar vraagt zich via kaartenkoning wel 23,80 euro voor reparatie.

Op het board zeggen ze weer dat de handelaar het gratis moet doen, maar die garantiebepaling zoals zij hem omschrijven rammelt ook aan alle kanten.

De tijd zal het leren, in elk geval wel een heel erg aardige actie van Arnion dan.

 
Ben niet aggressief maar wat die oen zegt is schandalig ,iedereen weet toch als er alternatieve software in een ontvanger zit dat dit geheel op eigen risico en kosten is !!!

Verder heeft deze oen ook niet het lef om zijn eigen zaken goed te regelen denk even aan dreambox ed .

Verder hij is zelf een en al geld denk bv aan oa de 23.80 welke in bovenstaande posting al genoemd werd!

Nee vind dat onze ,,VRIEND,, nu de plank helemaal mis slaat .

Hij zou wel gelijk hebben als de verkoper er al 1.10 in had staan zonder dat de klant er om gevraagd heeft !!!maar zover we weten word hij standaard met 1.09 meestal afgeleverd .

Dus !!!11

gr jaap

 
Feit is dat ik stiekem hoop dat er ucas terug in de receivers gezet gaat worden en dat de eingebruiker dus echt de dealer moet verzoeken om die dreamload en penta erin te zetten. Dan op factuur vermelden en lekker ingedekt.

Als een leverancier dat op de bon zet is ie de lul vanwege het verkopen van receivers met illegale software erop!

 
1 ding van deze hele klaagzang begrijp ik niet.

De mensen hebben deze ontvanger allemaal al tijden in huis staan en zien dus ook al tijden dat het geen Ucas CAM is maar een penta versie. Als ik het daar niet mee eens zou zijn dan had ik al direct aan de bel gehangen. Ik vind het een beetje gek als je dat niet direct gedaan hebt nu wel aan de bel gaan hangen omdat er toevallig iets mee aan de hand is.

Overigens heb ik bij bijna de meeste mensen die deze ontvanger hebben gekocht het gevoel hebt dat het gekccht is voor al die kanalen die vrijgeschakeld kunnen worden. Dus moeten ze ook niet zeuren als ze een maand naar Conax hebben zitten kijken zonder toen te klagen nu gaan klagen omdat de ontvanger kapot is gegaan. Als je een goede dealer hebt die ie het gratis als je een slechte hebt kost het je 40 euro.....

Alleen de kosten van al die abootjes waar men gratis naar heeft zitten kijken kosten al meer dan 40 euro dus wie zou er eigenlijk moeten klagen.

 
Het doet mij allemaal denken aan die klaagmuur in Jeruzalem.

Er was al maandenlang sprake dat er iets ging gebeuren met al die namaak modules en UCAS receivers, maar de boer ... hij ploegde voort.

Zo herinner ik mij thans een gesprek bij een gekende belgische shop, waarvan ik liever de naam niet noem om publicitaire redenen.

De zaakvoerder van deze shop en een vertegenwoordiger van zo'n UCAS geval waren in een nogal felle discussie. De winkelier weigerde pertinent om ooit een UCAS ontvanger in zijn rekken te zetten.

De reden dat hij hiertoe aangaf was hetgeen er op 1 april voorviel. Dit gesprek dateert van verleden jaar november. Iets vertelde mij, die man schijnt goed ingelicht te zijn.

Op aanraden van hem kocht ik mij een Atlanta 5400 die geen UCAS ontvanger is, maar op een patch draait, iets zoals een Humax doet.

Ik constateer nu dat zowel mijn Humax als mijn Atlanta nog geen last van die aanvallen gehad hebben.

De foutieve aankoop ligt niet bij de gedupeerde koper, deze kon het misschien niet weten, maar de winkeliers wisten het maar al te goed, maar dachten dat de verwittiging van dergelijke attack louter bluf was.

 
Oh troost je satelliet. Bij de Humax heeft een soortgelijk geval zich ook al voorgedaan met bepaalde firmware.

Alleen maakte die de ontvanger niet stuk en was het vrij eenvoudig weer in orde te maken, maar daar is toen ook enorme ophef over geweest.

Idem dito met de Freecam's. Als men die waarschuwingen leest, en er zijn diverse waarschuwingen geweest omtrent die 1.10 en 1.11 versies, moet men niet klagen als de waarschuwingen ook uit komen.

Er zijn ook mensen met een 1.10 die geen probs hadden, die hebben dan waarschijnlijk geluk gehad en een goede versie te pakken gekregen.

Maar zoiets gebeurt elke paar jaar, kwestie van opletten en waarschuwingen niet negeren.:)

 
Jawel BT, je hebt gelijk, maar het is en blijft erg lullig als je je module moet laten opereren. Ik vind de 1 april grap met de Humax van vorig jaar (?) nog wel te pruimen maar deze "grap" is minimaal misplaatst te noemen.

Verder maakt het duidelijk dat een beetje slimme programmeur behoorlijk misbruik kan maken van de gebruiker die het verstand niet heeft om de software te controleren en deze goedgelovig in zijn / haar ontvanger of ander apparaat pompt.

Als je even verder redeneert dan kom je al snel tot de conclusie dat het niet al te ingewikkeld is om voor diverse ontvangers ook dit soort vervelende geintjes te maken. Met name te noemen de D-box II en de Dreambox. Hier is de software in meer of mindere mate "open source", en dat bied perspectieven voor dubieuze lieden die rottigheid willen uithalen.

Al met al een niet erg leuk vooruitzicht om bij elke software release bang te moeten zijn dat je de soldeerbout warmgestookt naast je ontvanger te moeten laten staan. Als hobbyist wil je toch altijd direct proberen, en ga je niet eerst afwachten en kijken wat de bevindingen van anderen zijn voordat je je ook aan een nieuwe versie gaat wagen. Je loopt dan helaas dus ook het grootste risico. Het is niet de eerste keer dat een module wordt vernield door software, de 4.6SE grap van een jaar of wat geleden was ook misplaatst, maar ook deze grap was relatief simpel (zonder soldeerweerk) op te lossen.

Al met al hoop ik dus dat we niet met een trend te maken gaan krijgen.

Groeten,

Peter.

 
Ik weet nog dat er Freecams met solderen gemaakt moesten worden.

Hoe dan ook vind ik ook niet dat je van een grap kunt spreken.

Met de Humaxen was nog tot daar aan toe, dat was snel weer over ja en kon men een grap noemen.

Zaken zoals nu vind ik eerder op virussen lijken, en in mijn optiek is hier ook geen grapjas maar een "virusmaker" bezig geweest om moedwillig zaken van mensen stuk te maken.

Doch ik blijf van mening dat men gewaarschuwt was.

Als men waarschuwingen voor virussen krijgt en men blijft maar internetten zonder virusscanner en wordt dan virus besmet ga je ook niet je pc winkel verantwoordelijk stellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan