Beelden van camera opnemen.....

P

Ptje

Er komt een kennis bij me en heeft een vraag voor me, waar hij van dacht, dat ik het antwoord zou weten. Helaas, ik weet het niet :laugh:)

Het volgende....Hij heeft een profesionele bewakings camera gekocht. Zit verwarming en alles is, om te voorkomen dat het venster aanslaat. Nu wil hij die stream via een tv kaart opnemen op een hd, kwaliteit hoeft niet super en geluid zit er niet op. Nu wil hij, als er iets plaats heeft gevonden, de dag erna terug kunnen kijken op die opname, wie, hoe of wat. Liefst op tijd en uur. Wat voor proggie kan hij hier evt, voor gebruiken ? Is er wel iets voor ? Iemand ideeen ?

 
Die van de computer spulletjes, had er een kaartje voor.

Daarop kon je 4 camera'tjes aansluiten en dan de computer als time-lapse recorder laten werken.

Zelfs ook nog zo, dat ie pas ging werken wanneer er echt beweging was.

Voor dat geintje is er ook andere software beschikbaar, volgens mij zelfs free-; of shareware.

Helaas kan ik je niet vertellen waar je dat vindt, maar zoek es naar time-lapse.

 
Interesant voor je kennis is denk ik ook het programma 'MELCAM' van Melioris.com

Suc6

Ruff Rider

 
Ik heb proggie gedowned, ziet er best leuk uit. Ik kan alleen niet voor elkaar krijgen, dat ie bij bewegende beelden gaat opnemen. Ik kan daar wel een alarm op af laten gaan. Ook de settings van Composite Video blijven niet onthouden, na opnieuw starten. Kan dit soms komen doordat ik de versie nog niet geregd hebben.

Jij enige ervaring met proggie ? Ruff Rider

 
Normaal is de shareware versie 14 dagen volledig functioneel. Na deze periode is het inderdaad niet meer mogelijk om de opgenomen beelden te bekijken. Bij het in 'alarm' gaan worden de beelden in een log opgeslagen.

Zelf ben ik er ook nog niet verder mee gegaan omdat ik het niet voormekaar kreeg om een alarmbericht te verzenden (had normaal moeten werken in de shareware versie) het opnemen van beelden liep wel perfect.

Suc6

Ruff Rider

 
Ik heb hem op een Tv kaart laten werken nu, zo is de situatie bij hem ook. Ik heb nu nog als probleem, dat de resolutie nu 352x288 moet staan, anders gaat proggie vaststaan. Helaas zijn dan de nummerboarden van de auto`s, niet leesbaar. Gebruik ik rechtstreeks die zelfde videokaart, dan is de resolutie wel van 640x480 bruikbaar en de nummerboarden zijn dan wel leesbaar.

Weet hier iemand de mogelijke ookzaak van ?

Ik gebruik de Video Composite ingang van de tv kaart, kan ik misschien beter de s-vhs gebruiken ?

Zoniet, weet iemand nog een ander proggie ?

 
Ik ga het proberen, bedankt weer. Ziet er ook wel leuk uit volgens mij.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan