X Box

S

SPJ

voor de liefhebbers :

De X-box is nu software-matig gekraakt. dat wil zeggen: niks meer processor met 21 draadjes solderen.

gewoon ff 'n patch erin en klaar is kees..........

gezien met eigen ogen hoe van een splinternieuwe X-box een Magic-box gemaakt werd.

Ik heb nog ff met die gasten zitten beppen over de toepassingen van de dreambox waar ik ( met mijn zeer beperkte kennis ) bepaalde strings herkende die ook in de X-box gebruikt worden, de persoon wil zich ook met deze machine gaan bezighouden of beter gezegd hij wil kijken of van de 2 boxen niet 1 is te maken.

al met al een leuke en leerzame avond........

m.vr.grt. SPJ.................

 
Originally posted by SPJ voor de liefhebbers :

 


De X-box is nu software-matig gekraakt. dat wil zeggen: niks meer processor met 21 draadjes solderen.



gewoon ff 'n patch erin en klaar is kees..........



gezien met eigen ogen hoe van een splinternieuwe X-box een Magic-box gemaakt werd.


 


Ik heb nog ff met die gasten zitten beppen over de toepassingen van de dreambox waar ik ( met mijn zeer beperkte kennis ) bepaalde strings herkende die ook in de X-box gebruikt worden, de persoon wil zich ook met deze machine gaan bezighouden of beter gezegd hij wil kijken of van de 2 boxen niet 1 is te maken.



al met al een leuke en leerzame avond........


 


m.vr.grt. SPJ.................
1. Das niet het geval, er is een savegame gereleased voor de game "007" waardooor je een (1) linux versie kan opstarten...

Software matig gekraakt is nog ver weg hoor

Je moet trouwens altijd je xbox openleggen om de 2 bruggetjes van de tsop te solderen(weg garantie)

2. het is geen processor maar een bios chip

3. het zijn 29 draadjes

4. een magic box ????

5. de enige overeenkomst met de dreambox & de xbox = dat ze beide op linux kunnen draaien

6. Natuurlijk gebeuren er leuke dingen in de xbox scene, kijk maar eens wat de gasten van xbins allemaal uithalen met xbmp

Men heeft nu een volledig werkende media player gemaakt voor de xbox(mp3/vcd/divx/xvid) maar ook een schoutcast server,Imdb look-up, een tv programma gids, en men is aan het proberen om de snapstream services werkende te krijgen

Een sat ontvanger zal de xbox dus nooit worden,er zit geen tuner in de xbox.een decrtypter zou geen probleem mogen zijn,....

Anyway, kijk op http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bin/ib31/ikonboard.cgi?act=ST;f=1;t=2342;r=1;top

En doe dit voorstel daar, mischien win je wel een echte modship

dat is :

1 goedkoper dan een 007 xbox game aan te schaffen

2. goedkoper dan een usb save game module aan te schaffen

3. je hoeft geen 29 draadjes te solderen of geen bruggetjes te leggen voor de tsop

Verder zie ik het nut niet in om de xbox kanalen te laten vrijschakelen, je hebt zowiso een een pc-sat kaart nodig en de pc kan het vrijschakelen nu al.....

 
Hoi Iceke, ik heb zelf geen X-box dus ik geloof direct alles wat je schrijft en inderdaad zag ik ze bezig met " 007 ".

bedankt voor de heldere uitleg

m.vr.grt. SPJ...........

 
en op http://www.xbox-scene.com/ kan je altijd het laatste nieuws over de Xbox vinden.

Leuk speelgoed trouwens ... alle emulators, mame, super nintendo etc ... speelt ook divx filmen af, over de lan ...

 
Originally posted by SPJ voor de liefhebbers :

 


De X-box is nu software-matig gekraakt. dat wil zeggen: niks meer processor met 21 draadjes solderen.



gewoon ff 'n patch erin en klaar is kees..........



gezien met eigen ogen hoe van een splinternieuwe X-box een Magic-box gemaakt werd.


 


Ik heb nog ff met die gasten zitten beppen over de toepassingen van de dreambox waar ik ( met mijn zeer beperkte kennis ) bepaalde strings herkende die ook in de X-box gebruikt worden, de persoon wil zich ook met deze machine gaan bezighouden of beter gezegd hij wil kijken of van de 2 boxen niet 1 is te maken.



al met al een leuke en leerzame avond........


 


m.vr.grt. SPJ.................
Het begint er op te trekken....

Men heeft een bug gevonden in de bootsector ofzo...

Wat je nu kan :

Met de vorige hack (007 orig. disk & memcard) 3 files op de hardisk schrijven.

Die files grijpen dan in voor het dashboard start en booten dan linux (en binnen afzienbare tijd ook homebrew en gekopierde games natuurlijk)op een ongemodificeerde en ongeopende xbox

Dus deel 2 van de linux wedstrijd is ook zo goed als gewonnen :)

 
@ iceke:

wil dat zeggen dat je binnenkort met een originele xbox ook xboxmediaplayer kan runnen (en dus divx/xvidjes kan kijken) en backup-games spelen?

Zo ja wordt het misschien eens tijd om zo'n ding in huis te halen:tong:

 
JA

Voorlopig enkel nog maar linux, maar daar zal wel verandering inkomen....

 
Maar dat tweakers bericht is net zo actueel als dat van ICEKE.

Die heeft er zelfs de moeite voor te nemen een 3 maanden oude posting te updaten om dit goede bericht ook onder ons wereldkundig te maken.

 
We zijn een dag verder en ondertussen is er al een evox dashboard uit met de code ingeplant, dus Ja, je kan op je ongeopende xbox linux draaien, homebrew software draaien & backuped games spelen....

ik heb het zelf nog niet getest, heb geen ungemodde xbox :)

 
wat ik bij de boys gezien heb is dat ze op dit moment nog maar 1 !! kontakt hoeven te solderen en na de nodige software aanpassingen kunnen ze echt alles met dat apperaat. ze kijken films bij elkaar via internet en weet ik al nog meer, 't schijnt een wereld apperaat te zijn.

nog even sparen en dan kan ik er ook eentje halen , en schijnen wel nogal wat verschillende versies op de markt te zijn die ook weer verschillend op de software aanpassingen reageren maar naar ik begreep niks onoverkomelijks.

m.vr.grt. SPJ......

 
met 1 kontact bedoelen ze de bruggetjes dicht solderen van de bios , zodat ze er met de 007 patch een andere bios kunnen inschrijven...

Een modship doet juist andersom.. die overbrugd de xbox bios juist, zodat de modship de taken kan overnemen

Met de nieuwe patch blijft men van de bios af en hacked men de software, het zgn. xboxdashboard (dit doet men eerst ook met de 007 patch, maar daarna loopt de xbox alsof hij gemod is, zonder hem te moeten openen(garantie!!))

 
sorry, edit werkt niet...

@iceke: moet je de standaard ingebouwde dvd-lezer vervangen als je geripte games of divx'n op CDR wil inlezen?

 
Dat hangt er vanaf...meetal wel ja.. er zijn echter xbox-en op de markt waar cd-r wel goed in te lezen valt... je kan die herkennen aan de 2 grote gaten die er extra in de dvd uitwerplade zitten

anders steek je een grotere harddisk in je xbox en speel je je games daarvandaan.

 
Heb er hier 1 staan met orginele dvd speler die slechts een aantal merken slikt...waaronder het goedkope en bij Vobis verkrijgbare Imation.

Dus je hoort mij niet klagen :)

 
dat garantie verhaal klopt

maar ik heb de Xbox wel los gehad omdat er een 80 GB HD in zit

met 32 games en natuurlijk de nodige software

en dat maakt de Xbox nou net zo leuk

ik heb een auto install CD-RW gemaakt die alles voor je doet

nadat je er een modship in hebt gezet

ik zelf heb de excuter2 er in maar als je niet wild solderen

kun je ook de matrix plaatsen en dat is echt 5 minuten werk

stop er en groote HD in hoeft niet (want org HD is max 10 GB)

draai de Xbox weer dicht.

boot met de Autoinstall volg de handleiding die in beeld komt en je bent klaar

een pracht ding die Xbox

 
@dadaman,

je vergeet wel de hdd key !!

Je kunt niet een hdd met jou key in een andere Xbox proppen

Die hdd key heb je toch echt nodig want anders slikt de Xbox je nieuwe hdd niet.

Aan allen die er aan denken een Xbox te kopen.

Het is echt een leuk ding, ik vindt het persoonlijk de leukste spelmachine die er op de markt is.

Maar het beste advies wat ik hierover kan geven is de link van redneck eyeball (xbox-scene.com) heel goed door te lezen.

Hier staat alles te lezen over ombouw enz. van je Xboxje.

Lees bij tutorials maar eens rustig na wat je allemaal moet doen om je Xbox te verbouwen (is echt niet voor iedereen te doen).

Als je niet snapt wat er daar aan uitleg staat, laat het dan een ander doen die het vaker aan de hand heeft gehad.

 
Want hoe simpel het allemaal gebracht wordt, als t ff niet meezit is wel je boxje vernaggeld.

En dan is ie toch nog duur!

 
@spysat

de hdkey heb je enkel nodig als je je originele hd in een andere originele xbox wil stoppen...

dan pas heb je die key nodig om je hd te unlocken

om een grotere hd in je xbox te steken heb je die key helemaal niet nodig

de key vinden is trouwens geen probleem, daar bestaat een klein proggie voor.....

Het beste is nog altijd je xbox te laten solderen door iemand met ervaring ... laat er een homebrew flashrom inzetten, dan kan je alle kanten uit.. blijf weg van al die nosoldermodships en flash je onboard tsop niet...voor 300€ en een bak bier zou alles moeten lukken(200€xbox,90€120gighd,10€soldeer,draadjes en flashrom)

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan