Bootloader dbox2 stuk?

M

Matrix

Ik heb een Philips dbox2 en ben er al een tijd mee aan het stoeien (erg leuk!). Alleen nu doet hij het niet meer.

Ik heb via bootmanager er een image opgezet, alles ging goed. Later heb ik de box opgestart om te kijken of de nieuwe image goed werkte, deze werkte goed!! heb ook nog even tv gekeken.

Toen de box uitgezet, maar nu wil hij niet meer aan. Hij geeft alleen een verlicht lcd scherm en meer niet. Bootmanager geeft alleen ARP_REQUEST en verder doet hij niets meer. Ook via de com poort is hij niet te bereiken (time out)

Nu heb ik alle topics over dit onderwerp gelezen, heb nu al 30x de stekker er uit en er weer in (ook geprobeerd na 1/2 uur de stekker er weer in te doen). Alleen hij doet het niet meer :-((

Is er een oplossing voor m'n box? (software matig of evt. iets in solderen?)

Matrix

 
Hoi,

Als je zeker weet dat de bootloader weg is, moet de flash eruit.

Kan ik eventueel wel voor je doen.

Bye HobbyMan

 
Als je een ARP request hebt ,wil de box dus iets proberen via de rarp server iets binnen te krijgen.

Die aanvraag ligt in de bootloader vastgelegd dus de bootloader is niet weg.

Weet je zeker dat je alle instellingen van je pc okee hebt? kaart vast ingesteld op 10 mb half duplex?

Heb je de box niet op een te trage poort van een hub/switch aangesloten?

 
Ik heb dezelfde pc gebruikt en deze niet uitgezet, de instellingen zijn goed in de pc.

Ik gebruik altijd als ip voor de box 192.168.136.3

Toen ik de box opnieuw opstarte om hem te proberen, werkte deze goed, ik heb de ip instellingen in de box bekeken, deze waren anders (ik geloof iets met .202 erin) Deze heb ik op mijn 192.168.136.3 veranderd en gesaved.

Misschien heeft hij de ip die ik ingevoerd heeft niet goed gesaved en moet ik die andere ip proberen. Het probleem is dat ik niet meer weet wat dat ip was die in die image stond.

MAAAR..... heb net bij ump gekeken, het blijkt een killer-image te zijn die je bootloader wist. (TESTV158_PRO_2XI)

Is het mogelijk om een nieuwe bootloader er op te zetten? (misschien met een programmer?). Ik kan redelijk solderen en ik heb ook de willemprog programmer, kan het daar misschien mee?

Als de ic eruit gesoldeerd moet worden, denk ik dat ik daar maar een ic-voetje voor in de plaats zet.... Of hoeft ie er niet uit?

Matrix (beetje wanhopig nu)

 
Kijk eens wat je krijgt op het moment dat je de box aanzet.

Start dus de bootmanager en vul daar in ip in , dat ip wordt door de rarp server (jouw pc dus) aan de box gegeven ,het maakt dus niet uit wat je ingesteld hebt in je box ,dat is pas van toepassing als de box volledig opstart vanaf de flash.

Als je die data ingevuld hebt ga je kijken wat je exact binnenkrijgt via de serial port.

Als je daar data ziet voorbijkomen is je bootloader nog aanwezig (hangt er wel van af wat je krijgt uiteraard maar dat kun je zelf wel analizeren)

 
Geprobeerd; via de com poort scherm komt helemaal niets binnen.

In het bovenste scherm staat alleen maar ARP_REQUEST. Ik denk dat de bootloader dan helemaal foetsie is. Ik krijg helemaal geen antwoord van de box terug (via com of ip)

Ik zal hem vanmiddag openschroeven om te kijken wat voor flash-type er in zit. Ik neem aan dat in die flash-ic ook de bootloader zit. Dan moet ik aan een werkende (uitgelezen) flash komen. En zien dat ik m'n flash opnieuw geflasht krijg (of dat ik een reeds geprogrammeerde flash ergens kan krijgen en die erin zet.)

 
Er zitten in mijn philips box 2 stuks TE28F320 flash (ic nr 7505 en 7506). Moeten ze alletwee eruit en opnieuw geflasht worden? of zit de bootloader in 1 van de 2 chips?

Weet een van jullie ook iemand die de goede flash inhoud heeft, zodat ik die erin kan programmeren nadat ik de ic's eruit gesoldeerd heb en de inhoud gewist heb?

Matrix

 
De bootloader staat in de flash op positie 7505.

Ik kan je helaas niet aan de inoud helpen ,ik heb ze nog nooit uitgelezen (helaas).

 
Ik heb van een duitser de bootloader gekregen "Philips Bootloader BMon V1.0""

Het is een *.img file van ongeveer 131 kb groot. Alleen weet ik niet of ik met een programmer dit bestand in mijn ic krijg. Volgens mij kun je alleen *.bin en *.hex bestanden in een ic programmeren, *.img files niet.

Van een ander kreeg ik de volgende reactie:

--------------------------------------------------------

du brauchst nicht die Flash-Rom´s auszubauen. Wenn die Box loopt, -einfach die Verbindung, wenn man nach der Kurzschlussvariante geht, drin lassen. Dann müsste die Box aufhören zu loopen. Und du kannst sie dann Manuell bespielen, wenn das Script nicht geht.

Gruß

-------------------------------------------------------

Dus als ik het goed begrijp is de bootloader niet weg, maar zit de box in een loop voordat hij de bootloader laad. Ik zal straks de draden erin solderen, dan eens kijken of hij ook opstart als ik hem kortsluit.

 
Kortsluiten helpt ook niet, ik denk dat de bootloader toch helemaal foetsie is.

Ik heb nu een goede bootloader als bestand *.img

Is dit hetzelfde als een *.bin bestand? Dan is hij wel te programmeren. (door gewoon de extentie van *.img naar *.bin) te noemen. Of mag dit niet omdat het een andere bestands-opbouw is?

Matrix

 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kan een Bin niet renamen naar Img.

Zou het heel makkelijk worden.

Ik heb je gemaild, en kan je wel verder helpen.

Ik heb de nodige spullen om dit te fixen , en kan je bootloader wel weer in de flash proggen.

Als die namelijk weg is krijg je die er echt niet meer in zonder te solderen.

En kijk aub uit met kortsluiten, ik heb er hier gehad waar ook mee gespeeld was met kortsluiten met als resultaat dat het tuner gedeelte naar de maan was, door verkeerd te kortsluiten.

En dan heb je een ander probleem.

 
Kijk ff met winimage wat erin staat ,ikzelf ben er absoluut niet stuk van iets zomaar in een box te knallen als ik niet ff de structuur bekeken en vergeleken heb met een image waarvan ik zeker ben dat die okee is.

Hernoemen zou ik niet doen tenzij je zeker weet dat het om een binairy gaat.

Enige voorzichtigheid is geboden met zulke zaken.

By the way heb je die reply van een duitser terug gekregen?

Gebrekkig duits met hier en daar een nederlands woord ertussen ? raar.....

 
Originally posted by HobbyMan

En kijk aub uit met kortsluiten, ik heb er hier gehad waar ook mee gespeeld was met kortsluiten met als resultaat dat het tuner gedeelte naar de maan was, door verkeerd te kortsluiten.



En dan heb je een ander probleem.
De kortsluitmethode is niet je van het maar ik heb er tot op heden niet 1 kapot gekregen door de kortsluitmethode.

Zoals met alles op dit hobbygebied : GOED LEZEN wat je moet doen.

Zoals je zelf al aangaf ging er bij jou 1 defect door VERKEERD kortsluiten ,dan kun je niet de kortsluitmethode daarvan de schuld geven maar moet je naar jezelf kijken. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan