Problemen met sat

D

delete66

Hallo iedereen daar ik een beginnende sat kijker ben graag een paar vraagjes. Ik heb mij een reciever in een bekend warenhuis gekocht. En door een vakman?? laten uitrichten. Nu heb ik volgend probleem: ik ontvang astra hotbird en sirius. Maar de rest krijg ik niet binnen. Heb al enkele dagen geprobeerd om eutesat w2 of w3 vast te zetten maar ik krijg geen signaal. Iemand een idee om dit te verhelpen.

Reciever is een Comag

Lnb mti

Triax schotel van 88cm

Disecqmoter h120

 
Astra en Hotbird zitten vlak naast elkaar, dus dat is niet al te ingewikkeld. Sirius zit een stuk verder, dus het lijkt erop dat de polaire baan redelijk is afgesteld. Je zou dus zonder meer de tussenliggende satellieten ook moeten kunnen ontvangen mits je schotel groot genoeg is. Ik ben dan ook bang dat hier je probleem ligt. Voor W2 heb je toch minimaal een goede 80cm. nodig, en eigenlijk een 1 meter wil je alle transponders kunnen kijken.

Als je eens verteld wat voor schotel en lnb je gebruikt, is het misschien mogelijk wat meer te vertellen.

Ook Thor de satelliet die vlak naast Sirius zit zou je trouwens moeten kunnen ontvangen. Probeer die eens te vinden.

Groeten,

Peter.

 
Mijn reciever is een Comag.

De Lnb is een mti 0.6db

De schotel is een Triax 88cm

De moter is een HH 120

 
Je zou dan wel meer moeten kunnen kijken, alleen weet ik niets van jouw ontvanger. wat je kan proberen is eens te draaien met een satfindertje ertussen, vanaf astra voorzichtig naar rechts (oost-->west). je zou dan bv. tussen Astra en Hotbird een uitslag op je meter moeten krijgen van Eutelsat W2 op 06 graden oost. deze sat zou je mits je installatie goed is afgesteld moeten kunnen kijken. Na Hotbird op 13 oost zou je ook op 10 oost Eutelsat W1 moeten kunnen pakken. Op 5 graad oost Sirius, en op 1 west Thor. enz. enz.

Je schotel is niet te groot, maar het meeste zou je zeker bij een beetje redelijk weer goed moeten kunnen kijken.

Een satfindertje met een wijzertje is in veel gevallen erg gemakkelijk. Verder zou ik gewoon eens een zaterdagje gaan "spelen". Wedden dat het na veel zwoegen en zweten ineens lukt !

succes,

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan