rust

luca

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.014
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
71
BT wat is het hier kalm

 
Yep Luca, je hebt gelijk, het is de laatste tijd erg kalm en soms zelfs ijselijk stil.

Ik weet niet of dit nu komt aangezien er qua coderingen momenteel niet veel te doen valt, of dat de bekendheid van het board niet groot genoeg is. We adverteren immers niet veel en hebben nauwelijks of geen banners draaien bij andere boards.

Gezien de gemoedelijke sfeer hier en daarnaast de openheid van het board en de mogelijkheid om opbouwende kritiek te leveren, wensen kenbaar te maken etc. (bijv. in het kwaliteitsforum) denk ik niet dat we ten opzichte van de gebruikers iets fout doen.

Maar wat nu de exacte oorzaak is, tja dat vraag ik me zelf ook al een paar weken af. Misschien toch te weinig bekendheid bij nieuwere gebruikers.

En veel nieuwe gebruikers zijn toch vrijschakelaars die daardoor sneller bij een board als Duck of s4a terecht komen waar meer openheid heerst.

Zeer binnenkort zal ik eens overleggen met de anderen van het team of ze ideeen hebben wat we hier tegen kunnen doen, c.q. zien wat we kunnen doen om het weer wat drukker te krijgen want dat is zowel voor ons alsook voor de al aanwezige gebruikers toch een stuk plezieriger lijkt me.

 
Het nachtelijke uur doet er natuurlijk ook wat aan

maar de laatste dagen is het merkelijk kalmer geweest

slaap ze

 
Ja correct, op sommige dagen zijn er ook meer postings maar over het algemeen is het stukken rustiger geworden.

Ik heb het aangekaart en we gaan zien wat we er aan doen kunnen. Jij ook welterusten!:)

 
Bt, ik las jouw en Lucas bezorgdheid over de stilte hiero, nou ik kan je vertellen dat het na einde mei het zeker weer een stuk drukker zal worden. Op andere boarden mag het dan ook drukker zijn, voor wat mij betreft, zéér véél onzin of zelfs scheldpartijen zijn ook postings, daar zitten we NIET op te wachten toch?? Zo wacht maar rustig af , het komt vanzelf goed, als seca2 volledig is ingevoerd!!! ZEKER WETEN

Greetz ;josje01

 
Nou, ondanks dat het rustig is vindt ik dit board nog altijd het meest gezellige en relaxte board onder de boarden.

Nou ga ik snow-boarden

wees gegroet

 
Ach het gaat om de inhoud en niet de hoeveelheid berichten die voorbij komen. Mij hoor je niet klagen!

 
Ja oke, maar voor special members is er ook ietwat meer te doen.:)

Wij zijn nu eenmaal mensen die ook de beginnende hobbyist graag willen helpen.

Uiteraard hebben jullie zeer zeker gelijk, we hoeven het board echt niet gevuld te hebben met onzinpostings, geruchten en ruzies, daar zit ook weer wat in.:biggrin:

 
Kom hier toch ook dagelijks een kijkje nemen, vind dit een prima board. Je word hier steeds geholpen en krijgt steeds een mogelijke oplossing voorgeschoteld bij problemen. Ga door zo!

 
Tja, de keuze tussen een "leuk hoog niveau board" runnen met een gezonde dosis humor en het runnen van een "satelliet afval board voor iedereen" mag toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.

Maar ieder board heeft zijn eigen gezicht en kwaliteiten, en dat mag wat mij betreft zo blijven!!

Er word al genoeg gecopieerd...........

(trouwens, beginners worden toch goed geholpen hierzo?)

 
Nou, ik moet zeggen dat ik hier graag even kom kijken, al was het maar omdat er hier minder onzin gepost wordt. Met de zomer in het vooruiticht zal er binnen wellicht minder gehobied worden, en waarschijnlijk zal het hier pas wat drukker worden bij het korten van de dagen, of wanneer Seca II half open komt. Dan wordt het weer leuk wat te proberen of uit te zoeken.

Trouwens hoge bom vangen veel wind. Het is zo verkeerd nog niet om wat in de luwte te staan.

Hou vol

cu

Nitwit

 
Dank jullie wel allemaal voor de fijne reacties.

@drz, het is ook zo dat beginners hier goed geholpen worden, alleen zouden we graag iets meer beginners zien.

Maar ons motto is, en zal altijd blijven, het runnen van een board wat hoofdzakelijk steunt op gezelligheid, plezier en kwaliteit. Kwantiteit is nooit een onderdeel geweest en zal het ook niet worden als het aan ons ligt.

Maar er is een verschil tussen kwantiteit en "wat meer", en het "wat meer" zou wel leuk zijn, zolang de kwaliteit maar behouden blijft.

En inderdaad, het zal dadelijk wel weer wat drukker worden, maar met Seca II en coderingen spreek je toch meer SM taal en ik sprak meer over de rest van het board als men begrijpt wat ik bedoel.:)

Anyway, we hebben de link forums en handleidingen open gezet voor iedereen dus dat kan ook weer interessante info opleveren waar de beginners iets mee kunnen.

 
Er moeten dus wat "serieuze" hobbyïsten bij komen, en geen vrijschakelaars.

Op zich is het al heel wat als er technische mensen bij komen, aangezien deze groep zo langzamerhand steeds kleiner word door internet en andere leuke dingen als tijdverdrijf.

Neem nou het groepje zendamateurs die zo langzamerhand met uitsterven worden bedreigd omdat er geen uitdagingen meer zijn te vinden.

Ik ben zo'n beetje de pioneer op de microgolf banden geweest met FM ATV, toen er nog niets te koop was en je alles zelf moest uitdokteren, en het nog een echte hobby was.

Voor die tijd kon je alleen nog maar met AM op 13cm ATV voeren met de UHF technieken uit weleer.

Anno heden kun je alles kopen en is er op dat vlak al niets meer uit te vinden tenzij je een universitaire graad hoogfrequent hebt geleerd zodat je alleen nog een beetje de huidige techniek kunt verbeteren.

(nu moet ik eerlijk zijn dat amateur MPG-2 uitzendingen ook bijzonder interessant zijn, en nog wel de moeite waard is om mee te expirimenteren)

Als je tegenwoordig een blad als de Electuur opent ,zie je enkel nog bouwpakketten voor je PC en nog wat schakelingen die al eerder waren verschenen maar die nog "leuk" zijn om te bouwen.

De groep sat-hobbyisten zal niet veel groeien vrees ik aangezien de meeste alleen willen leren hoe ze iets kunnen vrijschakelen en zich verder niet met de materie willen bemoeien.

Op zich niet iets om je voor te schamen overigens, aangezien het bijzonder moeilijk is om deze techniek te leren en te beheersen!

En als je leert vrijschakelen kun je misschien interesse krijgen in de techniek en zo stap voor stap verder leren en meer diepgang genieten.

Dus kom op heren en dames, laat je niet afschrikken door alle moeilijke termen die je langs ziet vliegen, je bent er al snel vertrouwd mee als je het kan uitspreken!!!

De rest komt later wel.......... :)

 
Zomaar even twee ideetjes voor wie seca 2 niet kan of wil kraken en zich te pletter loopt te vervelen ..

Ik zou een dozijn gaten in de lucht springen als iemand het analoge gecodeerde signaal van de politie heli weer kan terug zetten in normale beelden.

(http://tunnel.schellinger.org)

Helaas bezit ik niet de kennis, tijd en poen om dit zelf te doen ..

 
Lijkt veel op videocrypt wat sky altijd gebruikte op astra. Misschien is een oude videocrypt decoder al voldoende of download een progje voor de tv-kaart die videocrypt en nagra weer tot bekijkbaar beeld maken.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb ergens nog wel een berg van die decoders liggen geloof ik.

Misschien kun je daar eens wat mee expirimenteren....

Ik hoop alleen niet dat zoonlief ze op de rommelmarkt gedumpt heeft met koninginnedag.

ik zal ze eens opzoeken.

 
Zoals je het zo op de foto ziet dan is het zo goed als zeker videocrypt. Denk zelfs dat het in dit geval gaat om soft scrambling, dus alleen een decrypter en je hebt beeld, Reden waarom ik dit denk is dat de beeldlijnen exact hetzelfde lijken op een gecodeerd stukje Sky welke ik hier nog op een bandje had staan en ik kan me niet voorstellen dat men met kaartjes zou gaan werken in dit systeem omdat videocrypt totaal niet meer gangbaar is en men inderdaad met alleen de soft scrambling aan al het resultaat voor weinig geld, En dat lijkt me nu net was voor de Nederlandse politie.

 
Hallo,

ik ben zo'n 3 jaar geleden met het satelliet gebeuren begonnen.

Ben techneut, en ben er achter gekomen dat 't niet alleen moeilijk is, maar ook dat er zoveel te bestuderen valt.

Destijds ben ik begonnen met het bestuderen van Irdeto. Alleen met hulp, o.a. op dit board kwam ik daar mee verder. Daar is erg veel tijd in gaan zitten, en toen er meer en meer over SECA bekend werd heb ik dat even laten liggen. Ergens wel jammer, maar het gemak diende ook mij: filetjes waren al overal te krijgen en alles was meteen makkelijk. Toevalligerwijs is sindsdien ook het aantal beginners explosief gestegen. Begrijpelijk, je hoeft echt geen techneut meer te zijn om naar gecodeerde kanalen te kunnen kijken.

Inmiddels heeft de "hobby" zoveel kanten gekregen: feeds hunten, zo veel mogelijk kanalen open krijgen (en er verder niet meer naar kijken), ja zelfs satelliet boarden afstruinen is een hobby op zich (want kost tijd).

Voor mijzelf ben ik een beetje in de FW van de Humax gedoken, en dat is dan ook weer een hobby op zich geworden.

Inmiddels verzamel ik ook het één en ander, en ben in het bezit gekomen van zo'n oude videocrypt decoder.... Met het oog op een aanstaande verhuizing was ik van plan om 'm te verschroten, maar ik zal 'm mee nemen ;) Komt wellicht nog van pas.

En ja, het blijft leuk om hier te komen! Vooral in de kletspraat is het nog al eens fun.

En nog iets, wellicht een heel persoonlijke opmerking, maar de schrijfstijl van BT bevalt me ten zeerste. Als voorbeeld wil ik de topic "klojo's" noemen, die heel makkelijk de verkeerde kant op had kunnen gaan. Uitermate diplomatiek opgelost door BT, de inschikkelijkheid van DRZ daarna was zeker net zo te waarderen.

De groetjes,

:cool:

 
Dankjewel, ja de kletspraat is achteraf toch een uitstekend idee gebleken, en ondanks dat het afgekraakt werd elders heeft men daar nu toch maar iets soortgelijks.:)

Wat betreft de discussies, dat is net het fijne van de gebruikers hier, men kan eens stevig discussieren over iets zonder dat men elkaar kwaad aankijkt of ruzie krijgt.

Men kan zijn mening ventileren en als wer er niet uit komen dan gaan we gewoon zien wat er gaat gebeuren in de toekomst en blijft het respect voor elkaar.

Je schreef: "en er verder niet meer naar kijken", dat is precies iets voor een hobbyist. Ook mij stoort het als iets op zwart staat, maar heb ik het open, kijk ik er nauwelijks naar, ik breng persoonlijk meer tijd voor de pc door dan voor de tv.

Ik hoop echt dat met seca2 het "gepruts" weer terug gaat komen, want oh wat mis ik de tijd dat je een klein half uurtje nodig had om je seca 1 kaart open te krijgen met een 06 key berekenen met Xor en die hele procedure.

Idem met irdeto, als er hier al nog een crd file geschreven wordt, dan niks met plainkeysfriend maar nog op de ouwe manier, met notepad en de plainkeyfaq bij de hand, veel leuker.

Dus als dat prutsen nu weer gaat komen zal dat met mij wel velen weer happy maken denkelijk.:biggrin:

 
Ja er is eigenlijk maar wijnig te doen met al die verranderingen eerst maar eens kijken wat we kunnen doen nu we irdeto nog hebben.

En eigenlijk is het ook zo wat er ook al eerder geschreven is dat er alleen maar opgeklopte verhalen de ronde hebben gedaan over seca2 maar het zal wel weer drukker worden als de boel echt op zwart gaat bij de kaartjes kopers de smeekbeden gaan dan weer beginnen en zeker als er echt iets open gezet kan worden op seca2.

voorlopig kijken we nog maar even af wat er gaat gebeuren en verprutsen we nog maar een paar zwarte kaartjes.

dus ik blijf lekker rond hangen op dit bord bevalt met uitstekent hier.

G.R Pecari

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan