SoftCam.Key & Image

S

SPJ

Misschien 'n hartstikke stomme vraag maar kan iemand mij zeggen of uitleggen of er een relatie bestaat tussen de SoftCam.key en de Image voor de dreambox.

Ik draai met de laatste image van traveller 105_3.5 19-04-03 en door met Fun2MD de files van Boris om te zetten krijg ik bijna alles open.

Alleen Ticket geeft een probleem, met de MM en de ID20e gaatie gewoon open, maar op de Dreambox dus niet. Als ik de SoftCam.Key uit de var trek en deze bewerk met de laatste gegevens dan zou je toch zeggen dat ticket open moet gaan , helaas , niet dus.

Ik heb de afgelopen dagen het nodige gelezen op de verschillende boards over de keys, maar niet iets kunnen vinden waarvan ik zeg , kijk daar kan ik wat mee.

Waar ik benieuwd naar ben hoe dat nou precies zit, komt iemand dit bekend voor ??

m.vr. grt. SPJ..........

 
Hier werken de boris (jack) files wel goed op de ticket kanalen. Ik zet Camd mode op Mgcamd. Alleen voor het kijken van conax kanalen schakel ik even over naar gbox

 
Gebruik je wel altijd Gbox cam dan moet je naar het inladen van de nieuwe key's met FunMD2 je ontvanger opnieuw opstarten om de key's te laten werken.

 
ik draai(de) met de G-box en heb dus zojuist nog even de laatste van boris erin gezet. daarna heb ik de Camd mode op Mgcamd gezet en dan blijkt ineens dat ik dan alleen nog maar Cinema en TV1000 open heb staan en de rest is gewoon allemaal op slot. van 19oost t/m 30west. op de een of andere manier kan ik ook niet meer terug schakelen naar de G-box mode.

Hier word ik dus niet veel wijzer van , ik ga nu maar weer ff de boel er opnieuw in proppen.

Evengoed bedankt voor de tips...

Is me nu nog steeds niet duidelijk of er 'n relatie bestaat tussen de SoftCam.Key en de Image . maw . is het zo dat de SoftCam.Key die ik straks aantref in de var altijd bij de Image hoort ?? zoals bijv de hex en de flash . en ik na het bewerken deze altijd terug moet zetten of kun je er gewoon een willekeurige SoftCam.Key erin knallen...

m.vr.grt. SPJ.........

 
Ik heb zelf geen dream, maar een dbox2 en daartussen zijn wel veel overeenkomsten.

Nee, softcam.key is niet image gebonden, is gewoon een universel (txt) bestand waarin de op-key's staan.

In de dbox2 is de softcam.key gekoppeld aan mgcamd of newcamd (zitten daarom in var/scce, de keymap van die emu's). De key's die bij Gbox horen zitten in var/keys in hun eigen scramblingmapjes.

Ik denk dat het bij de dream op een soortgelijke manier gaat

 
ik krijg inderdaad het gevoel dat er geen relatie tussen die 2 bestaat. ik heb alles weer opnieuw erop gezet. de SoftCam.Key uit de var gehaald en bewerkt . maar of ik nu een SoftCam.Key bij de Pool vandaan haal of de zelf bewerkte erin zet, het resultaat is het zelfde . ticket verdomd 't bij mij.

ik leer er mee leven.

m.vr.grt. SPJ..

 
Hier heeft het altijd zonder problemen gewerkt. Zit er toevallig geen foutje in de settingslijst.

 
zit er ook een gbox in die image? dan ff de keys in var/keys/viaccess zetten. (zo is dat iig bij de dbox2)

Misschien ondersteund die emu die gebruik maakt van softcam.key viaccess niet?

 
Ben inmiddels weer wat verder.

Met de G-box blijft ticket op zwart maar met Mgcamd gaatie nu dus wel open , SoftCam van Xamuh.

Het stomme is dat onder de G-box de tv1000 en cinema gewoon draaien, en daarom begrijp ik 't dus nog steeds niet.

ik blijf verder zoeken, bedankt voor 't meedenken

m.vr.grt. SPJ...........

 
om maar gelijk door te gaan ................... ik ben nu zover dat ik eigenlijk alle providers ( publiek zichtbaar) wel open heb gehad van 19oost t/m 30west maar de een met de Gbox en dan de ander weer met de Mgcamd.

't zet je aan 't denken .

Is er in een van de images die er de laatste tijd uitgekomen zijn ook de mogelijkheid ingebouwd dat je automaties per satelliet of per provider willekeurig tussen de Gbox of de Mgcamd kunt schakelen.

Of anders , hoe moeilijk zou 't zijn om dat zelf te schrijven ?? of moet je dan een linuxbeest zijn...........???

m.vr.grt. SPJ............

 
Ben net terug van een weekje Slovenie met de kids (slecht weer 30 graden +)

Ik hoop niet dat jij mij bij een van je volgende bezoeken ook zon moeilijke vragen gaat stellen????????? ;) ;) ;) ;)

Grtz Mike

 
welnee joh, biertje is ook goed.

maar ik mag graag in de keuken kijken......

m.vr.grt. SPJ........:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan