terugzetten orig. firm met oslink werkt niet

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ben ff aan het spelen met mijn phillips, en had het idee om eens de orig. firmware terug te zetten.

Maar na dit gedaan te hebben (eerst orig. flash, toen eprom) en het boeltje weer aangesloten te hebben, gaf de kast "upgrade error" aan.

Wat kan er fout gegaan zijn???

Het enigste wat mij opviel is dat bij block 18 (write protected) stond "need update", maar deze niet wordt beschreven.

Daarna de 1.55, die ik gebackupped had weer terug gezet en deze gaf bij block 18 "up to date" aan en het boeltje draaid weer als voorheen.

Maar het moet toch altijd weer mogelijk zijn om de orig. firmware weer terug te zetten???

 
Effe naar de juiste forum verplaatst.

 
Ja, originele software kan er altijd weer in. Probeer hem eerst te wissen, misschien helpt dat. Wel alleen als je het met Oslink doet, anders werkt de tuner niet meer, na serieel wissen :laugh:

Weet je zeker dat het een werkende originele versie moet zijn ? Niet fout uitgelezen ?

 
Voor zover ik weet wel, alle 18 blokken uitgelezen.

Het bestand is ook 2 mb groot, zoals het moet zijn??

Ik snap alleen die block 18 nog niet, waarom staat hierbij "need update", terwijl deze toch in alle versies gelijk zou moeten zijn?

Is de orig soft met versie 6072 in iedere kast gelijk???, anders zal ik eens een andere kast opsnorren en uilezen, en de boel eens vergelijken.

 
Ja alle software die in de verschillende versies 6072 ontvangers gebruikt wordt is 100% identiek. Alleen de eeprom is verschillend, maar daarin verschilt alleen de type aanduiding van de ontvanger. Dus geen echt groot verschil eigenlijk.

Block 18 is schrijfbeveiligd, en hoeft niet aangepast te worden. Er zijn wel verschillen in block 18 bij de buitenlandse Philips doosjes, maar aanpassen is dus niet noodzakelijk voor een goede werking.

Wel is het belangrijk bij het terugzetten van de originele firmware dat ook block 0 t/m 6 (de flash512k.bin) volledig gewist wordt. Als je de originele firmware (via de M_Z-site) erin zet, (en alle vinkjes aanzet bij FlashCvt en ook 'Lege firmware niet schrijven' uitvinken) dan gebeurt dit automatisch goed.

M_Z

 
Ik heb de orig. firmware bij de m-z site vandaan gehaald, eerst kast ff gewist, daarna weer beschreven met de bijbehorende eprom en het werkte weer.

Misschien toch vinkje vergeten :):)

Ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb weer wat geleerd over dat blok 18 :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan