Weet geen raad meer?

H

hobbybob

Hallo medesatters,

ik ben zo wat aan het rondkijken op dit forum over H**ax ontvangers.

Ik zit namelijk met een probleem, in de ontvanger H 5400 zit de software TOH.23nl een cam module Ast*n 1.05.

In de cam 1.05 zit een orginele C+ kaart S2, en in de andere zit een funkaart.

Als ik bv naar Nederland 1 kijk staat er een I in het info balk.

Als ik nu naar bv Animal Planet kijk ( uiteraard met abbo) staat er een kaart met een viekantje in.

Nu is het probleem als ik de ontvanger uitzet op bv de zender Animal Planet, en ik zet hem na een aantal minuten weer aan.

Krijg ik geen beeld op Animal Planet, maar wel op bv Nederland 1.

Als ik nu de ontvanger bv op Nederland 1 zet, en dan uitzet.

En na een aantal minuten weer aan, op alle zenders beeld.

Maar dan heb ik, dat de zenders die werken op de Cam 1.05 het niet doen als ik bv naar RTL4 lang gekeken heb.

Het lijkt er op dat de cam 1.05 niet geladen wordt, dit heb ik met 2 dezelfde cam modules.

Wie kan me daar mee verder helpen?

 
Laatst bewerkt:
Heb ik hier ook, ik denk dat de ontvanger in de war raakt met irdeto kaart (fun), of de nieuwe seca2 kaart zorgt voor de problemen.....

Zou me er niet al te druk over maken.........

 
Het is wel eens vaker zo geweest dat de Humax zich verslikt als hij een Aston heeft voor de NL zenders en deze ook op de interne Irdeto staan.

Bij het omswitchen kan het zijn dat ie even niet meer weet welke hij nu moet kiezen.

Daarnaast met de patch kan hij ook intern seca kijken dus wordt het al helemaal moeilijk voor de ontvanger.

Ik kan me er iets bij voorstellen.:)

Wat je zou kunnen proberen is het gehele C+ pakket van de funcard af te halen, provider 0019 geheel op FF of 00 (ik weet niet wat nodig is op een fun) te zetten en in het irdeto deel ook C+ uitschakelen, misschien dat het dan beter gaat.

Proberen kost niks. :)

 
Bedankt voor de snelle reactie, ik zal het eens proberen met het uitschakelen van de irdeto zenders van Canal+.

 
Het heeft vast iets met die patch software te maken...

Hier een 5400 (originele soft!) met CI irdeto en CI Aston, wanneer ik de OP keys van de Irdeto kaart haal, heb ik inderdaad problemen, om de zoveel tijd geen beeld.

Wanneer ik op de Irdeto kaart wel de OP keys zet voor het NL pakket, gaat het altijd! goed, je ziet dat de ontvanger af en toe wisselt tussen de beide CI-Cams, en geen enkel probleem met simulcrypting heeft.

Grtzz FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan