Iets mis met @sat?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Hehe... heb ik toch aandacht getrokken in elk geval bij de @sat bezitters.:biggrin:

Maar de vraag is algemeen.

Weet er iemand nadelen van de @sat?

Gisteren zo'n ding gekocht voor mijn schoonvader, en ook geinstalleerd. Ik was zeer te spreken over de menu's en de werking van de zaplijst en favorietenlijst.

Verder vond ik de informatie die je tevoorschijn kunt toveren ook best wel aardig.

Alleen de film-omschrijving vind ik bij de Nokia 9600 toch nog altijd het allerbeste.

Maarruh... Nu vraag ik me af of er wel nadelen aan zo'n doosje zitten. Er zit tetracrypt origineel in dacht ik, en ik weet niet precies welke coderingen deze misschien niet ondersteunt.

Ik was zelfs al zover dat ik aan het denken was mijn Nokia 9600 er voor te verkopen en er een @sat voor te halen.

Maar ik ben zo gehecht aan die Nokiadoos dat ik toch eerst liever eens wil weten of iemand me soms wat nadelen of mindere dingetjes kan opnoemen van zo'n @sat.

 
Kijk B.T. nu is het echt de tijdt dat je de nieuwste Hopperguide gaat halen, daar wordt de @sat namelijk uit gebreid in getest.

Ik weet dat je mischien niet staat te popelen maar het is de moeite waard.

(dit is geen reclame maar een tip)

Voor 5.85 euro weet je alle voor en nadelen van deze ontvanger.

 
Laatst bewerkt:
En als je nou ook nog gaat roepen waar jij m altijd haalt heb je een BAN te pakken !

Ow nee das weer een ander board.

Hehe

:biggrin:

 
Ha Blacktiger....

Welkom bij de club, hahahaha, is echt geweldig doosje.

Heb hier de penta 1.09 erin en de doorverbinding gesoldeerd op de kaartlezer, zapt snel, mooie menu s, GEEN vastlopers enz enz.

Als je meer wilt weten weet je me te vinden he, mirc, gsm, e mail..

Echt een aanrader dit apparaat.

Groetjes

Technodad

 
Hoi,

De volgende coderingen kan hij aan seca 1 en 2, irdeto 1 en 2, viaccess 1 en 2, nagra, betacrypt, en sommige tps-crypt kanalen.

Zijn verder hele mooie ontvangers en worden al maar beter met de nieuwe software's.

Greetz

 
Bedankt voor de tips heren!

@Satlook sorry, maar ik vertrouw meer op gebruikerstesten dan op die van de Hopperguide alwaar ik ook wel eens in mijn ogen vreemde testgegevens van heb gezien (waarvan gebruikers toch wel andere ervaringen aangaven).

Geldt trouwens ook voor Satellite en andere bladen.

Userervaringen rulez. :)

@Happ2000: Ja die ervaring had ik ook bij mijn schoonpa, alleen deed PW direct het er niet op, maar dat kan aan de files gelegen hebben, vreemdgenoeg deden de direkts het wel middels de in dezelfde zip bijgesloten humaxfiles op humax en nokia (boris).

@Technodaddy, aan jou natuurlijk ook een vraagje. Er zit nu tetra in en als ik zie wat dat allemaal ondersteunt vind ik het toch prachtig.

Waarvoor is dan precies die doorsoldering nodig? Of waarvoor doet men dat (gezien het dan ook einde garantie is)?

@MAS3: LoL :biggrin:

 
Oei, doe die doorsoldering niet, een UCAS tuner kan daar niet tegen.

De bedoeling was de µP op 9 MHz te doen draaien (sneller dus) om Conax te kunnen emuleren.

Remember de 1 aprilgrap met de UCAS ontvangers en allerhande multicams.

 
door soldering niet doen ???

heb die als 1 van de eerste gedaan

en om blok vorming by sommige receivers tegen te gaan doe ik die dus nog steeds .lijkt soms de oplossing te zijn . voor de rest @sat is prima kastje :)

gr

 
Het is mogelijk er zijn enkelen die met de doorsoldering geen probleem gehad hebben.

Blijkbaar zou de @sat er dus tegen kunnen, zoals u beweert. Maar lees eens postings over al die andere UCAS merken zoals Arnion, Extreme (de naam van de ontvanger zegt het zelf :biggrin: - extreem véél) zijn er honderden door gesneuveld. Flashgeheugen was geblokkeerd of defekt.

In elk geval vermindert het de levensduur van het toestel, dat staat als een paal boven water.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
je moet dus ook niet doorsolderen om er een van de laatste penta 's in te stoppen .Dan gaat hij zeker naar de hemel.

en hoezo ander ucas machine's ?? rijtje wat je net opnoemt komt allemaal bij de zelfde fabriek vandaan . alleen ander kastje

heb ze hier allemaal gehad enige verschil is revisie mainboard .

en soft ident .en de eerste digiX die hier stond was 100% gelijk aan de @sat

gr

 
Klopt Djazzie komen allemaal van dezelfde productieband. Was maar een omschrijving die ik gaf.

 
Oke, maar als ik het dus goed begrijp is die doorsoldering (als je geen blokvorming hebt) alleen nodig voor Conax.

Als je geen Conax nodig hebt, dan heb je dus ook die doorsoldering niet nodig, dat was wat ik even zeker weten wilde.

 
Heeft elke @sat een HD voorbereiding? Ik zie namelijk op Internet vaker advertenties zweven, bij de een wordt wel melding gemaakt van een HD mogelijkheid en bij de andere niet.

2 verschillende HW versies?

Grtz Mike

 
De ECI9500S heeft geen HD voorbereiding

De ECI9600S wel. (word ook met HD gelevert)

 
Originally posted by Mike The Bike Heeft elke @sat een HD voorbereiding? Ik zie namelijk op Internet vaker advertenties zweven, bij de een wordt wel melding gemaakt van een HD mogelijkheid en bij de andere niet.


Peezje, de 9600 heb ik nog niet gezien wel de @sat 9500 PVR

@Sat 9500 Plus PVR

UCAS embbeded, Festplatte nachrüstbar!!!! incl. Festplattenkit

Digitaler Sat Receiver @Sat ECI 9500 Plus PVR. UCAS Ci Modul integriert + 2 x CI. Festplatte nachrüstbar bis 260 GB!!! max 9300 Kanäle für TV & Radio. Digital Audio Ausgang (optisch) + SVideo Ausgang.

Grtz Mike

 
Mikie.....

Ik heb in het verleden foto's van een moederboard gestuurd.

Daarop onbreekt de chip voor de Hd.

9600 heeft deze chip wel.

Is ook het zelfde board.

Pas nog gezien.

 
Ik snap je wel! Maar mail mij eens bedrijf die m onder de naam @sat 9600 verkoopt!?

Snappie?

Grtz Mike

 
Er is nog een derde type bij mijn weten.

Goedkoper dan de 9500s. Ik dacht een 9200 of 9300 of zoiets. Het verschil tussen deze en de 9500s was tweeledig.

De 9500s heeft rf uitgang/ingang, de andere niet

De 9500s heeft optische uitgang, de andere een AC3 uitgang (geen spdiff).

Er zit ongeveer 50 euro prijsverschil in. Die zonder rf is dus zo'n 50 euro goedkoper maar is buiten die twee verschillen exact hetzelfde als de 9500s werd me verteld.

Kan iemand dat bevestigen of zitten er toch verschillen in het moederbord ofzo? Zou namelijk wel leuk zijn als je bijv. een 9500 koopt en je zou er nadien een hd in kunnen bouwen of zoiets.

 
BT

Dat is nou wat ik bedoel!

Die 9600 kom ik niet tegen!

Wel dus (nogmaals) @Sat 9500 Plus PVR UCAS embbeded, Harddisk geschikt!!!! incl. Harddiskkit.

Ik twijfel dus aan het bestaan van de 9600, de 9500 Plus PVR heeft dus ook een AC3 uitgang + SVideo (maar dat had ik al gepost!)

Grtz Mike

Ik ga ereen aanschaffen om eens uit te proberen.

 
Ja doe dat eens en laat me je ervaringen weten. Het zal bij mij wel wat langer duren maar ik ben toch van plan om tegen oktober november nog eentje erbij te nemen.

Ik kan gewoon geen afscheid nemen van mijn Nokia 9600.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan