modificatie nokia9800 voor joker/magic

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb deze aanpassing gevonden voor de nokia, om de magic/joker goed te laten initializeren:

http://www.jokercam.nl/modificatie/wir.jpg

Maar in de 9902 zit dus een HD-connector en in de 9800 dus niet.

Nu heb ik het schema van de 9800 erbij gepakt en heb dus 2 5V punten gevonden. 1 permanente 5V en 1 5V-OP (ik denk dat dit een geschakelde is, dus alleen 5V als de tuner aan staat), maar welke moet ik nu gebruiken??? De permanente of de geschakelde??

In de 9902 zit ie dus aan de HD aansluiting, maar is deze geschakeld of niet???

 
Ik heb je een mailtje gezonden met een fototje waar de 5V moet genomen worden is wel in het Frans (de tekst toch)

geintresseerden kunnen hem ook krijgen

de link waar het stond werkt niet meer gelukkig stond het reeds op mijn PC

 
Bedankt voor je mail, dus toch 5V permanent.

Op de foto is wel slecht te zien waar ze 'm nu precies afhalen. Ik zal eens kijken of ik dit nog kan bijwerken, anders prik ik 'm toch maar op de 5V perm. van de voeding, dit zou in principe dan ook goed moeten wezen.

Ik zal eens kijken of ik de tekst kan vertalen. ( Mijn Frans is niet zo best :):) )

Je hoord wel hoe het afloopt.

 
Zal 't van de week eens proberen.

Eens kijken of het resultaat heeft.

 
Zoals op de lefdata link hierboven beschreven staat, heeft de toepassing van de beschreven 1n4148 diode als gevolg dat er nogal wat van de 5 volt voeding wegvalt.

Bij dit type is dat 0,6 tot 0,7 volt, waardoor je mag rekenen op een spanning van 4,3 volt op de voeding van je cam wanneer je box naar standby gaat.

Daarom lijkt het mij beter als je een germanium diode gebruit, zoals bijvoorbeeld de AA119 (kan max. 35 mA aan, weet niet of dat voldoende is).

Zo'n diode verliest namelijk maar 0,2 tot 0,3 volt, waardoor je op 4,7 volt mag rekenen.

Daarom lijkt me dat een betere optie.

Gewoon, ff klein tipje :biggrin:

 
FF een update.

Vanmorgen spulletjes er ff ingesoldeerd, ma2.0 erop gezet en beide modules, zowel magic als joker worden gelijk goed herkend en lopen als een zonnetje :):):)

Joker is zeker met het zappen iets stabieler, maar het voornaamste is het werkt. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan