Waar blijft de BBC ?

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Zouden die niet vanaf 1/6 FTA worden ?

Hier blijft het echter zwart ... heeft iemand hier meer info over ?

CU

Red

 
Enig idee waarom ?

Staat op de BBC website helaas niets over te lezen ...

CU

Red

 
Voorlopig uitgesteld tot 14 Juli i.v.m. juridische zaken en een ruzie over de EPG plaatsen met Sky Digital.

 
Intussen zijn we toch al de 17de en nog altijd geen BBC ... althans niet op de frequenties waar ik aan het checken ben ... zijn ze der nu wel, of niet ... en zo niet, waarom niet en wanneer dan wel, en zo wel, waar dan ...

Kweet het, veel vragen ...

CU

Red

 
Er zou inmiddels een overeenstemming tussen BSKYB en de BBC zijn gesloten mbt de EPG. Laatste berichten zeggen dat de BBC op 10 Juli FTA gaat. De zenders zitten inmiddels op de ASTRA 2D frequenties 10773H / 10803H / 10845V Symb.22000 Feq 5/6. Signaalsterkte is hier in het westen prima. (90cm schotel).

 
Weeral zo lang wachten ...

Signaalsterkte is hier (midden Belgie) gewoonweg schitterend met een 60cm schotel van goede kwaliteit.

CU

Red

 
BBC and BSkyB announce agreement on digital satellite distribution

BSkyB and the BBC today (Friday 13 June 2003) announced a five year agreement which includes the continued allocation to BBC ONE and BBC TWO of channel numbers 101 and 102 on BSkyB's Electronic Programme Guide (EPG).

Therefore the BBC will withdraw its complaint, made in April 2003, to the Independent Television Commission.

From 10 July, the BBC will broadcast all eight television channels in the clear.

By Autumn 2003, all 22 national and regional variations of BBC ONE and BBC TWO will be available and listed on the EPG.

As part of the agreement, the BBC is buying a regionalisation service from BSkyB to ensure that viewers within the UK with Sky viewing cards will continue to automatically receive the right national and regional versions of BBC ONE and BBC TWO at 101 and 102 respectively.

The agreement will end the payment by the BBC to BSkyB for the provision of "Solus" viewing cards to digital satellite viewers who do not have a subscription to a pay-TV service.

In future, viewers will continue to be able to view all unencrypted channels and will receive versions of BBC ONE London and BBC TWO England in the 101 and 102 positions.

They will also be able to manually select the rest of the BBC's national and regional variations listed on the EPG.

 
Hmm eerst zien, dan geloven...:biggrin:

BBC zendt ook Amerikaanse films uit, in originele taal ed. zoiets FTA anno 2003?....neah geloof ik niet.

Grtzz FranX

 
Ik heb geen soepbord op 28 oost maar in welke resolutie zenden die uit? 720*576?

Dan kunnen die films zo op dvd...

 
Ach omzetten is ook niet zo'n probleem...:biggrin:

Lekker grabben via scsi en dan op een DVDtje zetten, Spiderman van Premiere staat net in de encoder...:)

Van het weekend Das Boot The directors cut gedaan...pffft film van 3uur, staat m'n P4 2,6Ghz toch gauw zo'n 35uur te rekenen....

Dus wat dat betreft mag de BBC van mij ook wel komen....:)

Grtzz FranX

 
Dat de rechten heel belangrijk zijn is gewoon een feit.

En dat je er dan voor moet zorgen dat alleen de mensen waarvoor betaald wordt, in dit geval dus het britse volk.

Maar gelukkig staat de techniek niet voor niets.

De tegenwoordige generatie van satellieten zijn zo goed dat ze de signalen heel exact kunnen richten.

En in het britse geval, dat toch wel afgelegen eiland, komt dat mooi uit.

Want dan zet je je signaal gewoon op zo'n exacte antenne, en dan hoef je helemaal niet meer te coderen.

Dus das wat de britten doen nu.

Zet het signaal op een transponder die alleen op het britse vasteland gericht is, ben je van alle ellende af, en ook van die vervelende meeëters van het vaste land !

Dus iedereen is wel heel druk met BBC bezig, maar dat is straks toch niet te ontvangen in NL en in BE, alleen in de landen waar men engels spreekt.

Perfect toch, ik vind dit een heel slimme oplossing van een niet gering probleem.

De britten kunnen nu ook nog es met een goedkoop FTA doosje hun geliefde BBC vangen.

 
Ik denk dat dat nogwel eens los kan lopen...

Ik zou als zendamateur ookwel zulke antennes willen hebben, die alleen maar stralen naar waar ik wil...:)

zonder dat de beam breder wordt op tig honderd kilometer, pfew das lekker dx'en...:)

Voor een satelliet die op 36000Km hangt, plus dat deze nogeens in een kubus beweegt van 140kmx140kmx140km is dat praktisch onmogelijk.

Ze kunnen wel een spotbeam maken, maar de voetprint zal altijd enkele honderden!! kilometers groter moeten zijn dan het werkelijke verzorgings gebied.

Zouden ze dat niet doen, dan is de gegarandeerde veldsterkte binnen het gewenste verzorgingsgebied niet! te halen...

Ik ben er vrij zeker van dat als! de BBC FTA komt deze in een groot deel van Europa te ontvangen zal zijn, zonder extreem (>1.5m) grote schotels.

Grtzz FranX

 
He Franx dan doe je toch iets niet goed.

Als je opneemt via scsi, en het is dvd resolutie (704 of 720 bij 576) dan patch je de max. datarate naar 8mbits. (nederland gebruikt 10 maar dat halen ze nooit)

Daarna haal je de mpg file door Cut/Merge van TMPGEnc+

Die haalt de video/audio uit elkaar, multiplext het opnieuw en schrijft opnieuw de headers.

Die file haal je binnen in TMPGENC DVD Author en dan kun je editten, marker bij begin film zetten en de edit options aanklikken en dan kies je "remove all but selected".

Eventueel zet je op vaste intervals een aantal chapters (of handmatig).

Daarna maak je een menu en laat je de dvd naar HD schrijven.

Mijn ervaring is dat je dan 2.5 uur op 1 dvd krijgt.

Wordt het langer dan kun je een grotere dvd maken met TMPG Author (custom size) en die haal je door pinnacle instant copy.

(of dvdshrink 2.3 als je kwaliteitsverlies niet zo erg vindt)

Op die manier moet het veel sneller kunnen. Ik pak zo films van Net5, yorin en c+. 1.5 uur wordt dan ca. 2.7 GB

Wat niet goed gaat is de franse Multivisions, die zenden tussen de films ongecodeerd en schakelen tijdens het begin de codering in. Als je dan zit te streamen hangt je beeld.

 
Laatst bewerkt:
Hehe FranX, je zag die knipoog toch wel ?

Die posting van mij was echt met een dikke knipoog bedoeld hoor.

Want wat ik daar vertelde is zo ongeveer de strekking van het verhaal van de BBC.

Maar t moge duidelijk zijn dat de praktijk heel anders in elkaar zit.

Kijk maar es naar dat mooie kaartje van matrix.

Nederland, belgie duitsland, luxemburg, zwitserland, spanje en ijsland; allemaal niet onoverkomelijk.

Dus laat maar komen, die BBC is een goeie aanvulling aan het pakketje van zenders die we met z'n allen aan kunnen. :)

 
@Mas

Ja hoor dat zag ik wel...:) het is alleen dat iedereen zo laaiend enthousiast is over de BBC, laten we het eerst maar eens afwachten wat er gebeurd...

Het satelliet wereldje is erger dan de story weekend en privé bijelkaar... (zelfs Satfun heeft een kletspraat area...)...:biggrin:

eerst zien dan geloven...

@satslope

Pacthen van de headers gaat soms maar ten dele, ik heb het een tijdje gebruikt om SVCD in een DVD 'potje' te gieten, gaat wel aardig, alleen zijn er verdomd weinig DVD spelers die dat afspelen.

Dus als het even kan encode ik de stream weer opnieuw naar DVD formaat (kost wel meer tijd maar meer DVD spelers vreten de disc)

Misschien weet jij een echt GOEDE! transcoder dat zou ook weer wat tijd schelen.

Authoring doe ik meestal met Ifoedit en de menus met Ulead, en het encoden demultiplexen etc. ook met TMPgenc die levert nog steeds het beste plaatje (was al zo met mpeg1)

Ik moet alleen m'n DVD brander in m'n XP machine hangen, hij zit nu in een W98 machine en dan heb je problemen met de 4Gb grens...:):)

Het branden doe ik nu nog met Nero, maar dat geeft soms problemen op standalone DVD spelers, zowel met UDF1.50 als met UDF1.02...

Naja tis leuk klooien...:biggrin:

Grtzz FranX

 
Originally posted by FranX @Mas

 

 


Dus als het even kan encode ik de stream weer opnieuw naar DVD formaat (kost wel meer tijd maar meer DVD spelers vreten de disc)



Vreemd: 704*576 en 720*576 ZIJN dvd formaten!

Dus als je iets opneemt van bijv. Net5, dan is het enige probleem dat er soms broken headers inzitten en dat heeft denk ik meer met dvbrecorder te maken. Met die truc schrijf je nieuwe headers. Data blijft hetzelfde.

Heb je uitzendingen in 544*576 (TPS) dan moet je inderdaad helemaal om gaan coderen. Net als met 480*576 (SVCD) hoewel veel spelers het toch wel vreten (zie dvdrhelp.com)

Een goede mpeg2 encoder is CCE maar die kan multipass VBR alleen met video.

Je kunt de adobe premiere plugin gebruiken in combinatie met DVDx, dan kun je vrij snel redelijk encoden maar wel in CBR single pass. Dat is de snelste manier die nog een beetje redelijk is.

Verder heeft nero een svcd plugin en waarschijnlijk ook wel een dvd, maar daar heb ik niet zo'n goeie ervaringen mee. Ik kreeg videoclips als progressive scan ipv interlace en dat ziet er niet uit.

Maar de uitzendingen die in de goede resolutie staan hoef ik niet te encoden, alleen de headers repareren.

Daar is ook een klein proggy voor van een italiaan, dat repareert wel maar waar de reparatie gebeurd is krijg je later blokjes dus dat werkt niet lekker.

 
Dat de resolutie klopt wil nog niet zeggen dat het ook een DVD compatible stream is!!

Enne waar de-interlace jij mee????, op de manier zoals jij het beschrijft werkt het wel, maar de-interlace je je video materiaal niet, vooral bij snelle zijwaartse bewegingen geeft dat nare streep effecten...

En een goede encoder heb ik wel met TMPgenc kan je bijna alles doen (ook de-interlacen) alleen moet je daarvoor de bitstream nog meer naar beneden patchen, anders klopt er van je lengte weer niks...

Een transcoder decodeert de stream niet, maar rekent nieuwe strukturen uit, hierdoor kan je ook nagenoeg kwaliteitsloos een mpeg2stream kleiner maken (voor als ie niet op één schijfje past)

En dit met een snelheid die vele malen hoger is dan een de-encode proces.

Maar helaas zijn GOEDE!! transcoders moeilijk te vinden...

Momenteel hangt het hele spul (Nokia+scsi) aan XP, eerst dat maar eens onderzoeken, opzich werkt het allemaal wel, maarrr..:):)...

Grtzz FranX

 
Even terug naar ons BBC verhaal... als de BBC eenmaal FTA is dan is de kans vrij groot dat ook Channel 4 en Channel 5 en Meridian etc volgen.

Laat ons hopen dat we niet te lang moeten wachten ...

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan