Zoek flash file strong 8000 voor programmer

S

Satq

Hi,

Ik zit hier nogsteeds met een strong in mijn maag, ik had een tijdje terug ook al eens een tread gestart, maar het blijkt dat ik toch nog niet heb wat ik zoek.

Ik ben opzoek naar een flash bestand voor mijn strong. Het bestand wil ik met mijn flash/(e)eprom prorammer in mijn Strong SRT8000 flasfrommetje zetten en hem er dan weer in solderen.

Heeft iemand iets voor mij?

tnx.

 
Bedankt voor het meedenken, maar het is helaas zo dat de strong eerst via de compoort moet babbelen om een bestand via de parelle poort te kunnen ontvangen.

Normaal weg start je je strong op met het indrukken van twee toetsen op de voorkant als je hem wilt flashen.

Als dat in de stress is kun je hem vaak nog benaderen via de compoort, je komt in een menu via een wachwoord wat je met een terminaal programma naar de decoder stuurt, als je in het menu zit kun je je loader software weer gebruiken.

hoe dan ook moet er eerst communicatie via de compoort zijn.

Ik heb een strong welke al heleamaal niet meer wil opstarten, mijn terminal programma geeft geen signaal.

Ik heb mijn flashrom er uit gevist en wil deze van het juiste programma voorzien.

Ik was eerst in de veronderstelling dat ik BFC0-da...... moest hebben, maar dat is niet goed, dit is een flash file die ook voor de loader is, en niet voor een eeprom/flash programmer.

Of het bestand toch nog te editen en te gebruiken is weet ik niet.

Waar ik dus naar opzoek ben is een bestand voor mijn programmer.

cu

 
Wat voor flash chips zijn dit?, 16 bitters of 8 bitters, het kan zijn, dat in één flash de even bytes staan, en in de andere de odd bytes, dan zou je je da3ned.bin (oid) moeten opdelen in twee bin files...

Of dit bij de strong zo is weet ik niet, maar al is de ontvanger dood, als je de chips eruit haalt en uitleest moet het gelijk duidelijk worden...

Enne je hebt natuurlijk al het kristalletje op de bedieningsprint vervangen, deze zijn (te) vaak de oorzaak van een dooie strong...

Grtzz FranX

 
Het lijkt dat dit de goede file is.

De flas waar het om zou gaan is een AM29LV800B waarvan er twee in de strong zitten. Op mijn doard sit een 44 pins SMD uitvoering en een 48 pins TSOP (nog kleinere SMD)

Helaas komt het plaatje op de site die hierboven genoemd is niet overeen met mijn strong natuurlijk.

Ik heb op de plaats van Flash A130 een chip zitten AM29LV800B, met daarnaast nog twee plaatsen voor zo'n zelfde chip.

Op de plaats van A120 zit de enige TSOP48 AM29LV800B

Ik heb de 48pins TSOP er uitgetrokken en uitgelezen, ik zal eens kijken of het bestandje van de luxsat site een beetje op mijn bestand lijkt.

Dat "horloge kristal" achter het display is toch alleen voor het display zelf franx, de ontvanget loopt dan toch nog wel, of niet soms? No ja, het kristalletje staat weldegelijk te hakken, ik heb allen de frequentie niet gecontroleerd, maar een kristal is eerder echt stuk als raar van frequentie verlopen.

Mijn strongetje wil echt niets meer, dit euvel deed zich voor na een flash error, en de voedings spanning is aanwezig.

Ik zal het eea nog eens goed bekijken.

Goede tips zijn altijd welkom!

Cheers'

Satq

 
Dat kristal op de display print is wel degelijk ook voor andere belangerijke zaken :laugh: frequentie is: 32,768 Khz

Grtz

 
Bedankt voor de frequentie, ik heb hem weer even op de scope gehad en meet een periode van ca 30 á 31 uS. Dat is dus in orde.

Ik zal de nodige files nog eens bekijken.

cu,

Satq

 
Hey guys,

Voor diegene die het volgt en wil weten hoe het is afgelopen.

Ik heb bij de flashroms van de print geplukt en uitgelezen, de PSOP44 bleek de flashrom te zijn waar gbfc0.flash in zou moeten staan. In die van mij stond deze blijkbaar verminkt en kreeg ik geen contact meer met de loader.

Ik heb de flashrom geprogrammeerd met de gbfc0.flash file en zie daar ik had weer contact.

Nu met de loader da3ned.bin er in geflasht, en hij gaat weer netjes aan.

Bedankt voor alle tips, ik hoop dat iemand hier ook nog eens wat aan heeft.

CU

Satq

 
Heeft iemand deze gbfc0.flash file nog ergens op de hd staan.

Heb hier ook een zelfde probleem. maar kan nergens deze flach of bin file vinden..

Mailen mag ook natuurlijk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan