Alssas op mm9500

B

Bjorn-007

Ik heb even een vraagje,

lang geleden heb ik mijn nokia 9500 laten ombouwen zodat ik ook over de grens leuke kanalen kon zien. ik heb mij CAM toen voorzien van een nieuw alssas 4.1 chipje. nu hoor ik dat er ook 5.4 chipjes zijn.

nu is mijn vraag, weet iemand wat de verschillen zijn ??

en kan ik zo een nieuw chipje bestellen en in de socket plaatsen zonder dat er wat omgesoldeerd/gepatched moet worden.

ben benieuwd naar de reacties.

 
Ik weet het niet zeker, dus pin me er niet op vast maar ik heb van horen zeggen dat je met die nieuwe chipjes en andere overflow software op een originele Seca2 kaart naar seca zou kunnen kijken.

Maar het is nog niet bekend of dit straks ook geschikt is voor funcard. Als je geen originele Seca2 kaart hebt zou ik er dan ook niet aan beginnen totdat het meer gekraakt is en ook zeker is dat je er een funcard op gebruiken kunt.

Maar nogmaals.... dat heb ik zo horen vertellen, misschien dat iemand anders wat meer zekerheid kan bieden of meer kan vertellen over die chip.

 
Ten dele.

Want de wijziging is toch wel iets ingrijpender dan alleen een beetje software in je cam.

Je cam wordt ook voorzien van een hardware wijziging, een beetje schakelelectronica bijvoorbeeld.

En bovendien is er dan ook een kleine hardware wijziging aan je ontvanger te verrichten.

Niet dat je daar direkt van moet schrikken, maar tis wel wat meer dan even een ander chippie in het voetje steken.

En dat is zo te zien wel wat je zelf in gedachte had.

En natuurlijk moet ook de juiste software in je ontvanger.

Die software moet (heb ik begrepen maar niet zelf gezien) ook doormiddel van een koppeling met je computer "geholpen" worden.

Voor degenen die weten wat dat is; er moet een of meerdere SBR naar de receiver gestuurd worden.

Al met al toch weer een aardige wijziging, waarvan je dus nooit kunt weten hoe lang (en of) t werkt.

 
@ Bjorn met de 5.4 kun je ook de Palco kanalen op Hispasat zien .

Dat is het enige verschil .

Als er er een socket in je cam zit , kun je em zo vervangen , niks te solderen !

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan